|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min fråga är: Hur pass bra bilden måste vara för att bli fälld vid fortkörning vid fartkamera? Historien är denna, jag missade en kamera igår och hade precis kommit om en väglus och låg väl si så där en 28-29+ på mätaren, dessutom så har jag lite för stora däck på så risken finns att jag låg mer än 30 över. Nu vet jag ju att det inte sitter kameror i varje skåp men med min tur så satt det nog en i det skåpet... Hade solskyddet nere och solglasögon på, räcker det? Orolig....... | |
|
Är bilen reggad på nån annan är det ju lugnt. Och även om du står som ägare så räcker det med solskyddet+glasögon. Blev fotad en gång när det var mörkt ute, man märker det, hela vägbanan lyste upp. Åkte hyrbil den gången och då är det lugnt. Du kan nog sluta oroa dig. //Stefan |
|
|
Bilen är reggad på mig, det var dagsljus så någon blixt såg jag inte. (kanske självklart eftersom jag hade solbrillorna på....) Men jag hoppas du har rätt, vore jobbigt att vara utan lappen. Hade det inte varit för den som låg och segade framför så hade jag ju sett kameran innan den kunnat fota mig men nu kastade jag mig ju om precis innan kameran. (Kanske därför han körde långsamt). |
|
| Såg att du kom från Borlänge, det var där i trakterna som jag lekte fotomodell...... | |
|
Hubbe325: Ta det lugnt, du har defintivt mer felvisning på mätaren är någon km/h så om du inte låg +40 är det lugnt. |
|
|
Hubbe325: Ta det lugnt, du har defintivt mer felvisning på mätaren är någon km/h så om du inte låg +40 är det lugnt. |
|
|
Men jag har c:a 5% större rullomkrets på hjulen än original..... Hoppas ni har rätt |
|
M-Mag |
Om du blev fotograferad lär du ha märkt det, det blixtrar till som f-n när den tar kortet. Min bror höll på att skita på sig en gång när han körde förbi en sådan och plötsligt blixtrade det till kraftigt. "Your Toyota is not fantastic." |
|
Nån som vet om kameran blixtrar även på dagen vid dagsljus. Jag har blivit fotad i mörker 2 gånger, då blixtrade det till som tusan. Iofs inte i sverige men ändå M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| Har du solskydd plus solglasögon kan du vara lugn. | |
|
de flesta distrikt har bara 1 kamera som flyttas runt man kan se om de sitter kamera i skåpen om man kör lagligt=)på rv 40 e de en smartsnut om de nu finns som målat en o satt dit de e sant burt |
|
|
Tack vare att kameraskåpen tar foto snett så försvinner 8-9 km/h därigenom också! Läste det i teknikens värld. Lägg därtill din hastighetsmätare som troligtvis felar 7-10 km/h plus att polisen "bjuder" på några kilometer. Så för att verkligen åka dit bör man åka ca 30 km/h för fort. För att bli av med körkortet krävs nog kanske 50 km/h över tillåten hastighet enligt hastighetsmätaren. |
|
|
Hur många åker dit egäntligen ? Har själv "glömt" bromsa in hur många ggr som hälst. Kör nästa alltid med solskydd nere, vill jo inte risikera att bländas av blixten :) Bilen är skrive på min fru och jag har aldrig fått brev hem. Vet från kompis i Norge att om samma bil uppräder x flera utan att förare stämmer med registrerat ägare kallas ägaren till polisförhör. Har någon hört talas om någon som identifierats i mörker ? Om bilderna dagtid är dåliga borde nattbilder vara sämre ! |
|
| ca 50% åker dit resten går ej att identifiera men de är ändå nöjda med dessa "äckliga kameraskåp" pga av att olyckorna har minskat då folk kör lugnare i de områdena där dessa finns placerade...har för mig att var 3e sitter det en riktig anrättning i och resten är fejk. | |
|
Tror man att man torskar så gör man som en jag hörde om. Han kom väl sisådär dubbelt så fort som man fick. såg att det blinkade 3 ggr. Tvärnit hoppa ut och monterade bort hela skåpet. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
| eller så använder man konstant den alldeles underbara beryktade "zorromasken" som min kompis så många gånger lurat kameran med, så slipper man lägga energi på att röja undan bevisen. | |
| ...eller så håller man farten... | |
|
Att man har nån annans bil hjälper ju inte om de tar kort på en... Då är det kört ändå. /Johan [CUL8ER] |
|
|
Johan, en sanning med modifikation. Det tar för länge att leta reda på föraren om de inte vet var de skall börja (bilens regnr kan de ju utgå ifrån). Många gånger kan de inte få fram föraren om denne inte är bilens ägare. Dock borde det inte vara svårt att hitta maka/make om bilen står på frugan ex. ------------------ Always Diesel |
|
| Och får man ett kort på posten så skriver man har deltagit men ej förståt och sänder i retur. Dom ledsnar snart för annars måste de komma ut och förklara för dej....brukar funka..... | |
|
Ok, då känns det lugnare. Böter kan man ju ta men inte bli av med lappen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.