|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vilken tur att jag inte skrev på. :) Länk "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jag var hos Asplunds i Måndag och lånade lite grejer. Dom är kanon att ha med att göra. Trevliga och serviceminded men med sånt här i bakfickan kan dom dra åt varmare håll. Är lika glad som Anders S att jag inte skrev på. OO=00=OO |
|
|
Uppenbarligen är det lättare att hålla låga priser när man struntar i att betala skatt.... |
|
|
Kan ha förståelse för att inte BMW Sverige vill ha med dessa att göra. NoFear |
|
|
För alla som inte läst den tidigare strängen. Länk 08.28 | tisdag 18 mars 2003 Skattefusk på bilfirma i Borås Asplundsbil i Borås krävs på 1,5 miljoner kronor i obetalda skatter. Skattemyndigheten kräver företaget på pengar sedan en att rad importerade lyxbilar sålts vidare utan att rätt moms betalts in. Enligt skattemyndigheten har företaget använt sig av bulvaner och skentransaktioner för att slippa undan skatt. Begagnade BMW-bilar som ursprungligen sålts i Tyskland har sedan via flera mellanhänder och bulvaner hamnat i bilhallen i Borås och sedan sålts vidare. Det rör sig om runt 20 bilaffärer som granskats under dom senaste två åren. Asplunds har på pappret köpt bilar av privatpersoner som stått som ägare. Därigenom har företaget kringått dom momsregler som normalt gäller när en bilhandlare importerar bilar. Asplunds har tjänat tiotusentals och till och med hundrattusentals kronor på varje bil när den sålts vidare . Privatpersoner har bara stått som ägare till bilen ett par dar och i dom svar som skattemyndigheten fått in från dom personerna säger en att han aldrig ens suttit i bilen. En annan säger att hans roll har varit att hämta bilar från Göteborg på uppdrag av Tommy Asplund. Med hjälp av vittnesmålen och det faktum att man har kunnat spåra märkliga penningtransaktioner i företagets bokföring, hoppas skattemýndigheterna att man skall kunna få in pengarna. Allt pekar också på att Asplundsaffären hamnar på polisens bord. Tommy Asplund, ägare till Asplunds i Borås, vill inte kommentera saken men säger att man kommer att överklaga skattemyndighetens beslut. |
|
|
Danne523: Med samma logik gissar jag att du önskar att Volvo skall gå i konkurs och att alla anställda kan fara till det varmare stället: Länk |
|
|
Cyberkallen det är väll skillnad på 4st anställda som Asplunds har än Volvo som är en hel konsern. Anser att när en enskild firma håller på med massa fusk som skattebrott och liknande så har dom inte på marknaden och göra. Sen kan jag inte nånstans i min skrivning läsa om att jag tycker att dom anställda kan dra åt varmare håll. Du får vara lite mer noggran i din läsning innan du kommer med massa påhopp. Det är ju så att Asplunds är ute och är otrogen med Citroën så dom överlever med största säkerhet och alla får behålla sina jobb. OO=00=OO |
|
|
Oj oj ingen höjdera att fuska med momsen. Bra att skattemyndigheterna uppmärksammar sådana här oseriösa verksamheter. //Urre |
|
|
Danne523: menar du att det är ok att fuska om man är en stor koncernjätte - men fan ta den småföretagare som fuskar? ...BMWLundqvist.... |
|
|
Skrivit på! Jag har lite speciella känslor för Borås och BMW, köpte min första bil där, en 1502 -75. Då hette BMW-återförsäljaren "Bo Smith Bil". Nån av er Boråsare som kommer ihåg den firman. Det var en väldigt trevlig försäljare och det sista han sa till mig innan jag stack iväg i pärlan var "kör inte i skogen med den här nu" Det var en väldigt fin bil *snyft* varför sålde jag den? Håller alla tummar för Asplunds! |
|
|
Det är ju lite skillnad på vad Volvo gjorde och vad Asplunds gjort. Volvo har skatteplanerat och kört med öppna kort, däremot så har skattemyndigheten underkänt deras avdrag. Asplunds har försökt lura skattemyndigheterna med hjälp av bulvaner vilket är brottsligt. Det Volovo har gjort är inte brottsligt, de har försökt göra ett avdrag som inte har gått igenom. /T.P. Länk |
|
|
bmwlundqvist: Ja du det är upp till var och en att tolka.....tänk efter själv litegrann. Det fattar ju alla att det inte är okej om NÅGON fuskar med vad det än gäller. Men tror du att lika många blir drabbade om Asplunds kånkar??? Jag hoppas att alla börjar fuska åt alla håll med mätarställningar och skatter osv så slipper vi korkade tolkningar utan alla är lika stora bovar i dramat:-) OO=00=OO |
|
|
Tänk om alla kunde va ärliga o förnuftiga.... ...BMWLundqvist.... |
|
|
Sanningen uppdagas alltid! BMW Sverige vill inte ha med företaget att göra då dom fifflar. Det är knappast för att dom tar kunder från andra områden. Pinsamt att göra ett upprop för en kriminell firma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.