AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.899

Viktigt, angår oss alla som äger BMW

Sida 1 av 2
Christer Lundman
Hej
Här i Borås så har vi en mycket kompetent och trevlig BMW-handlare.
Nu har BMW Sverige bestämt att de tar för stor marknadsandel från övriga handlare i väst-sverige.Därför har BMW Sverige bestämt att de inte får fortsätta att sälja BMW.
Vi, jag och Joakim Johansson, har börjat med en namninsamling på Länk , vi önskar att Ni alla skriver Ert namn på denna lista.
Om de lägger ner en kompetent ÅF, vad säger att detta inte kan hända igen?
Därför tycker jag att det är viktigt att vi reagerar.
Sprid gärna ut att denna lista existerar och förmå alla som ni känner att skriva på den.
Med stort tack på förhand, Christer Lundman
PS
Om någon har frågor och/eller synpunkter, tveka inte att kontakta mig.
DS

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Trist om det verkligen är så, men jag tycker att det låter sjukt...
Har ni något som styrker historien?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag har skrivit på listan.
Var för övrigt uppe på Asplunds i fredags och snackade med Calle. Han ville inte säga så mycket om saken eftersom det fortfarande inte är klart och det är en tvist om detta.
Han tackade dock alla för det stöd som de faktiskt får i denna frågan genom protestlistor och annat som liknar detta.
Christer Lundman
Jo, jag har papper från BMW sverige och Asplunds, inkl. interna mail.
Har även pratat med Tommy Asplund som gav mig en förklaring som han kunde styrka.
Han har även anmält BMW Sverige till Stockholms Tingsrätt för kartellbildning, dvs konkurennshämmande metoder.
Tyvärr är det så som jag säger, önskar verkligen att det inte var så.
Men om du vill se på dessa papper så kontakta mig,
skulle inte gå ut med en sådan här sak utan täckning.
Tveka inte, hjälp oss hjälpa, nästa gång kan det vara Er ÅF som får sitt avtal uppsagt.
Mvh Christer

Det här liknar det som hände Hugo Erikssons bil i Storå. Dom blev också av med sin åf och den blev flyttad till Örebro och carlssons bil.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Det där kan ju inte vara riktigt.
Intern konkurrens är ju bara bra, man sporrar varann att bli bättre... Det ligger säkert mer bakom som vi inte vet...
Annars låter det helt sjukt.. säljer man för dåligt får man inte säja BMW och säljer man för bra får man inte heller sälja BMW...
Skulle inte tro att det funkar på det viset...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Är det inte bättre att peta en som säljer dåligt än en som säljer bra....

...BMWLundqvist....
bl
2.296
blixten
325i -88
Jag hörde något om att asplunds bil skulle säljas och att det var en en anledning till att bmw drog in åf-auktorisationen. Skall asplunds säljas?
mackan325
Inom en inte alltför snar framtid kommer EU att ha lagstadgat bort hela ÅF tänket dvs det blir fritt fram för vilken handlare som helst att sälja de märken han vill, gäller också verkstäder.

Hela ÅF tänket är mot EU's konkurrenslagstiftning.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Får inte vem som helst sälja Bmw-bilar idag eller?

Att Bmw väljer vilka som ska vara auktoriserade för deras räkning är väl business som allt annat. Därmed inte sagt att jag håller med någon av parterna.

Jag skulle vilja veta lite mer det här fallet innan jag uttalar min åsikt. Borde finnas någon rimlig förklaring tycker man.

Mvh
Anders S.
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
jag har signerat er lista i hopp om att hjälpa er att behålla ÅF...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Inte för det berör mig då jag bor i Umeå men jag känner sympati för er boys ! klart jag skrev på ...

/Mvh Göran
Det handlar om pissa in revir. Vissa ÅF tycker Asplunds tar för stor plats och säljer för många bilar utanför "sitt distrikt". Detta är en diskussion som pågått i flera år och som gäller flera ÅF i Sverige.

Verkar som BMW Sverige har bestämt sig iaf: Länk

Bos själv i Göteborg men tar gärna en omväg när det är dags för bilbyte. Har köpt mina senaste två bilar av dem och är supernöjd!
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Lider med er boråsare. Blir väl som här i Alingsås, Inges bil som tidigare sålde BMW säljer nu Hundai. Suck..

mvh Johan
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Dom har redan lagt ner RigoBil här i Halmstad där jag bor :( Dom sålde bilar som bara den, men det struntade BMWSverige i och la ner det för att dom inte kunde bygga om lokalen för ca 30miljoner

Länk - E30 körmaskinen nr.1
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tryggvesson:

Jag är ledsen men jag kan verkligen inte tro dig riktigt. Med det oerhört fientliga bemötandet och en servicenivå som var lika hög som vattenståndet i Sahara måste det vara svårt att sälja mycket bilar.
Tryggvesson: Måste faktiskt hålla med Haglund2306 ang Rigo bil. Min erfarenhet av dem är bara dåliga, ingen service-känsla och väldigt låg säljar-etik. Är inte förvånad över att de fick stänga!

Jens
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Såja! Då har man dragit sitt strå till stacken! ;-)

//H

328iT: Länk
bo
282
bobbby
320i -91
Klart att man skriver på.

¨
bobby
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Självklart skriver man på, vet flera från GBG som är mycket nöjda med Asplunds.

MVH
Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :))
JPM
Som sagt så är det mkt folk från GBG som köper sina bilar av Asplunds i Torestorp och Borås....många klarar inte av attityden hos Bmw i GBG..

Vore jävligt synd om Asplunds inte fick fortsätta som förr.....

Juan Pablo Montoya For President
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.