AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.401

M3 + turbo/compressor

Sida 1 av 2
Ar
164
Arash
518i -93
jag ska köpa ne m3 till slutet av sommaren .....och har trim som ända mål..
jag undrar hur mycket skulle det kosta att lägga in en turbo eller kompressorn i en M3 ...om det går i huvudtaget....
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hej.
Självklart går det..finns ju ett antal turbokonverterade M3:or i Sverige..men man måste vara seriös annars håller det inte.
En seriös turbokonverteringen kommer du inte under 70000 iaf...
Kompressor tilltalar mig inte..

Lycka Till.

///M3
Ar
164
Arash
518i -93
men hur blir det när man besiktiga bilen.....??????
jag har tänkt å lägga ner ca 15 0000 för bilen ....
och ca 100 000 för trim...
ant
jag antar att det är en m3 e36 du ska överladda. det går men som sagt det kommer att kosta pengar och kräva en hel del kunskap.
du kan inte besikta bilen med eventuell kompressor eller turbo monterad. sök äldre inlägg så får du massor av info angående detta.

==========
Länk
Dani
Varför skulle man inte kunna besikta bilen me turbo? Man besiktar väl den bara som ngn annan typ av fordon?!
Jesperado borde veta detta.

Har en polare som har e36, dock inte m3...med turbo, som lätt drar ifrån M3:or....han har inga prob. me besiktning...tror ja..;)
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Joo..klart de går..annars skulle man va tvungen att bygga om allt igen..det är ju inga små byggen precis. Men försäkring och allt blir ju inte billigare.
100000 på trim..Ja..då lär du dra dom flesta..säkerligen nästan alla framhjulsdrivna bilar iaf.....som sagt.
hoppa de går bra...UTAN ras sen när du laddar på 2-3 bar=)

///M3
Klart det går att besiktiga? Lär nog vara det svåraste med det bygget... att få bilen igenom bes...

/Johan
[CUL8ER]
Det går inte att besiktiga. men byte till original grenrör varje år och lite små pill kan det väl vara värt?..

Länk
jo
97
jol

540 iT -97
Jag kollade det där med besiktning,och fick till svar att om jag har kompressor monterad men inte remmen på så var det helt ok. Förutsatt att den klarar alla avgaskrav osv. Bara att säga att kompressorn endast används vid körning på bana. Allt enl sbp .

M3 familjebilen
Hehe då kanske man skulle bulta dit en kompressor på M5:an då=) undra hur mkt man skulle få ur den om man vill ha bra hållbarhet, om man tex byter kolvar/stakar mm..
Ar
164
Arash
518i -93
kolla in den nya inlägget ...om M3 MED KOMPRESSOR....FAN VA SUGEN man blir........det drar ifrån alla värsting bilar ......så det lär ju inte var någon problem å dra ifrån alla volvon o sabbar...

>Arash

esstuning har ett kompressorkit som ger strax över 350hk, kostar runt 50 k.

lär ju bli skaplig kontrast mot din nuvarande 518, känner på mig att en M3 med turbo/kompressor kräver sin man. jag känner mig inte hundra i min bil än.

hoppas det ordnar sig
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ESS M3 kit är enbart för USAversionerna av M3 passar ej Europeiska versioner. ESS montage är så snygga att ASB inte upptäcker kompinstallationen jag har själv bes ua med kompressorkitet som sitter i min 540. Enligt laglig mening är det varken tillåtet att ha en kompressor monterad utan rem eller med rem.
Mvh
Asken
*S
93
*Salo*
530iA Touring -06
335iA -07
MB E63 BiTurbo -12
Men vilket gäller då? Det som jol skriver eller Asken???
som Asken säger!!
Ett helbilsgodkänt fordon får inte ens ha avvikande däckdimensioner. Gissa då om det går bra att montera en kompressor på motorn? Om kompressorn är i drift eller ej spelar ingen roll.
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Jag skulle satsa på kompressor....

Dessutom lätttare att få igen bilbesiktningen.

Även om man måste plocka bort allt.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
jo
97
jol

540 iT -97
Enl den killen jag pratade med på ASB ,så har du inte gjort någon förändring så länge kompressorn inte är inkopplad .
Däremot om du tex byter däckdimension så har du gjort en förändring. Men det där beror nog på var man frågar.
På "min" ASB station så ska det inte vara något problem att besiktiga utan rem. ;)

M3 familjebilen
Jag är också sugen på kompressor.... men det lär ju inte bli någon :(

_____
hehe: åker till Norge på lördag ;-)

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
FolkaaN
man kan åka till norge o få in en kompressor intercooler nya kolvar mm 200 xtra kusar för ca 70 tusen
Bilsport testade det i somras !

M5 400 hk=Wr00M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.