|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Satt och fungerade lite, jag är verkligen nöjd med min BMW och vet många andra som är det. Jag kommer aldrig att byta från detta märket. Kanske kommer att köpa någon annan bil någon dag för att åka med på vintern eller liknande, men alltid har kvar BMW:n. Det känns som om att det är något extra just med BMW som alla andra bilar inte har. Är det många som har denna speciella känslan för BMW som jag har och alltid kommer att ha kvar BMW som det känns nu? //Schnitzer | |
| Häller med dig till 100% Schnitzer. Har varit och provat andra märken när man ska byta bil men fixar inte det. Det är BMW som gäller framöver. | |
|
Vi får väl se. Man skall aldrig säga aldrig. Det var oerhört många som lovade sig själva, på 60- och 70-talen, att aldrig köpa Japanskt. Nu åker väl nästan halva befolkningen Japanskt. Saker och ting förändras och det bildas fler och fler förbund mellan bilmärkena. Se bara på de som svurit Volvo evig trohet, men nu åker omkring i en Mitsubishi (S40/V40). |
|
|
Som det känns just nu så är det väldigt svårt att snegla åt andra märken. Jag skulle kunnna tänka mig att ha kvar min gamle bmw och kanske någon nyare bil av annat märke som vardagsbil men vara utan bmw skulle vara otänkbart i dagsläget. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Jag ska försöka hålla mig till märket hela livet! =) Bara inte alla blir fula nu framöver för då är det kört :D Vad ska man köra då? ;) /Manray/ |
|
|
Manray: Det skulle vara Porsche eller MB då. Men som sagt, jag ska försöka ha BMW hela livet. //Schnitzer |
|
| Bmw framöver helt klart. Om inte Bmw skulle jag nog köra Audi. | |
|
Jag kan säga så mycket som att en Japps (andra östasiatiska bilmärken går under samlingsnamnet japps oxå) Opel eller Fårrd kommer jag aldrig i hela mitt liv att äga! Såvitt jag inte ärver en eller något. Men då skulle jag ju sälja den direkt! Det får förbli min gammel-Bmw ett tag till. |
|
|
Schnitzer; Fast vilken Porsche motsvarar en 5 , 7-serie? :) MB kommer typ bara finnas med automat i framtidet verkar det som :/ (Inget för mig ;) /Manray/ |
|
|
Vet att jag åtminstone kommer att äga en BMW framöver... När gammelbilen är färdigrenoverad har den ett alldeles för högt personligt värde för att avyttras. Till vardags kan jag tänka mig att köra det mesta, det behöver inte vara en BMW för att frakta mitt arsle fram och tillbaka till jobbet ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Stavros: what about lexus? Skulle kunna tänka mig Gs helt klart. | |
|
nuvarande bil är min förstabil, och jag är mycket nöjd med den! skall försöka att vara märkestrogen, det finns inget annat märke som i dagsläget är lockande. Men om framtida bmwmodeller blir lika fula som dagens (E65,Z4) så sneglar jag nog åt Audi. BMW, Bayerische Motorische Werke |
|
|
Man skall aldrig säga aldrig. Visst är det något speciellt med BMW, men det är ju samtidigt skoj att prova andra märken. Det finns ju massor av skoj att köpa, och jag som personligen är en notorisk bilbytare har inget emot att fundera på andra märken. Audi V8/A8 är fina, likaså MB S-klass, och en Porsche 928 har jag alltid velat ha. Sedan har ju alltid varit lite svag för jänkare,och man får ju massor av bil för pengarna om man köper tex. en fullutrustad Chrysler Vision -95 för 40.000 kr. Eller varför inte en Jeep Cherokee/Grand Cherokee. En perfekt vinterbil. Men, när det väl kommer till kritan och man seriöst funderar på att byta bil, så brukar man inte kunna tänka på annat än BMW. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Köpte min första BMW 1980 och har varit trogen sedan dess. Har vid byten provat flera alternativ utan att hitta något som stämmer känslomässigt. De få gånger som jag seriöst har varit på väg till annat märke har hustrun stoppat mig. Men man skall aldrig säga aldrig... /Mats |
|
|
Om man älskar BMW som jag gör kan man inte vara utan, men man måste köra lite annat oxo så man får lite distans som tex min amazon,peugeot (husbil) mb250t,. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
det märket man har som första bil brukar man ha hela livet...så är nog fallet för mig i alla fall... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Manray: En Audi S8. De går rätt så bra och finns i manuellväxlat. Låg bakom en sådan i stan när det var Svenska Rallyt. Den gick rätt så fint måste jag säga. V8:orna kan man få fint ljud i om man modifierar dem lite med filter mm. Den S8:an var inte original, det var en sak som var säker. //Schnitzer |
|
|
skulle som tidigare talre sagt aldrig ge upp Bmw,n helt men d e ju ekonomin som styyr just nu. ha råd me EN BMW, OCH en opel (bakhjulsdrift) så fort ja får råd att ha BMW på vintern oxo så kommer ja handla direkt. d finns dock inga moraliska spärrar. nissan 300, supran, finns roliga saker som saknar vissa tre bokstäver... inget som slår lr petar BMW dock, mitt hjärta o min hjärna ÄR BMW... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Har svårt att tänka mig ett liv utan minst en BMW i garaget :-/ Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Hej! Om de säger nåot när de testar en bil så tänkte i allafall jag, men det är väl inget nytt, har ju BMW haft i 15 år. BMW och Mercedes är väl de märken av dessa Europeiska som känns som ett alternativ. I övrigt gillar jag även gamla jänkare, men dock inte som bruksbil, det ska man ha en BMW till ;) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
jag kommer nog alltid att äga en BMW... men man kan inte låta bli att snegla på RS6:an... _____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.