|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Tigerr |
Hej! Jag har en liten fråga.. Onödig kan tyckas enligt många.. Är det lönt att gå in på BMW och försöka ta en provtur med en X5, om man är 18 år? Tigerr |
|
Är du seriöst intresserad av att köpa en så är det nog inga problem. /Micke |
|
Tigerr |
Klart att jag är seriöst intresserad av att köpa en..! Men jag har inte i närheten av de pengarna som behövs! Iofs kan man tycka att dem kanske borde tänka "kanske en framtida kund" och det är juue inte deras egen bil samt att jag HAR faktiskt körkort och vad kan dem veta om min ekonomi?, men tyvärr är det troligare att dem tänker "18.. år testa X5, nej!". Och givetvis förstår jag dem på ett sätt.. Ingen här på forumet som råkar jobba på BMW i Malmö/Lund eller någon annanstans i Skåne? :) Tigerr |
|
Testköra får du säkert, fast med en säljare i passagerarsätet. Tror inte de släpper ut en 18-åring bara sådär... /Manray/ |
|
P.Jonesjö |
Jag är också 18 år Jag brukar använda mig av metoden: Ta med pappa när jag vill köra någon bil... Kommer du själv beror det ju helt på försäljaren, jag tror du har större chans hos en yngre försäljare.. //Peter |
|
Tror att chansen är ganska liten att du får testa en X5 hos förenade bil :-( Du har iofs inget att förlora. Ta på dig lite "finare" kläder, glid in, och ge det ett försök! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
Tigerr |
Manray: Mjo.. det skulle väl vara konstigt annars.. Men detdär med en försäljare i baksätet tar lite udden av själva testkörningen.. Sitter och blänger på en typ *usch.. han tar upp min jättedyra försäljartid!* Förstår inte varför folk som jobbar på tex. BMW måste se bilarna som sina egna! Hade det kommit in nån som inte såg för mkt "gangster" ut, och om bilen inte var inbokad för nån testkörning så hade jag lugnt låtit honom testa den! Borde veta med sig att dem som lånar bilar aldrig skulle få för sig att misshandla dem..! Det är just sånnt som en försäljare ska se, vem som kan satköra bilen och vem som verkar vara lugn.. menmen.. jag får väl skylla mig själv som bara är 18 år, så brukar det vara i det "förlovade" landet Sverige.. *fnys* Tigerr |
|
Tigerr; håller med dig! Men det kan bli kul också ibland, när jag ch min pappa var och provkörde nya Volvo 850 Turbo föra va 7 år sen eller vad det är (den var sprilla ny iaf), så hängde en säljare på. Pappa med rätt tung fot gasade på hårt och vi kom upp i ca 230km/h på nån schysst sträcka. Säljaren satt bara och darrra av rädsla, men var är ju hans problem :P /Manray/ |
|
|
ch = och föra = för va = ca. Sorry... |
|
|
Jag var med om en incident på BMW för ett par år sedan. Min polare och jag skulle titta på en bil till honom. Han var en 19-åring som var väldigt sugen på Z3 2.8. Hur som helst så blev vi oerhört otrevligt bemötta av säljaren, en äldre man i 50-årsåldern. Till slut fick min vän prova en 1.9:a? tillsammans med säljaren. När han kom tillbaka fyllde han i alla papper och beställde en ny grön 2.8 med i princip all utrustning. Ni skulle sett säljarens min =) Naturligtvis fick även BMW-Sverige ett välformulerat brev som beskrev situationen vi råkat ut för.. Folk som glider runt från bilhandlare till bilhandlare endast för att köra skiten ur bilar de inte har några planer på att köpa har jag däremot inte mycket till övers för. De ger bara (unga) seriösa spekulanter ett dåligt rykte. |
|
|
Rantzow, och hur många seriösa spekulanter finns det på en t.ex X5:a i 18 års ålder?! Tillräckligt många för att förstöra deras rykte? /Manray/ |
|
P.Jonesjö |
De finns ju de som är seriösare än andra i alla fall. Det finns ju tex de som funderar på att köpa en begagnad om några månader och vill provköra för att "känna på bilen" och veta om den är lika bra som man tror. Ett annat exempel är ju de som tex Tigerr som jag antar vill köra för att han är så otroligt intressaerad av BMW och troligtvis kommer köpa en själv senare i livet. Med dessa avsikter så tycker jag absolut att man ska få provköra oavsett ålder och jag tror inte att någon av dem skulle missahndla bilen. Sedan finns det ju de som kör för att köra skiten ur bilen och de förstör ju onekligen för alla unga bilintresserade! //Peter |
Tigerr |
Manry: fy-fy! Om jag vinner på Bingolotto ikväll så ska jag köpa en ny X5 4.4iS och åka hem till dej och spinna sönder din gräsmatt llr nått!! :P Tigerr |
|
Måste bara ladda kameran! :D Mao. verkar det som att just Tigerr är en sån som misshandlar bilar ;) /Manray/ |
|
|
Tigerr, gasa mer! ;) Jag provkörde en E65/735 för kunna avgöra om jag skall köpa en E65 som begagnad vad det lider. Jag bestämde under provkörningen att det skall jag, förr eller senare... Helst förr... Jag pratade med en av säljarna och bokade helt sonika en provkörning som jag sedan kom till i god tid. Jag tror iofs att det hjälpte en hel del att jag redan har en E38 men det värsta som kan hända är ju bara att de säger nej. Pratade litet med säljaren jag hade med mig under provkörningen om de dårar som kommer emellanåt och skall blåköra, han sade att ibland blir man rädd - jag förstår honom mycket väl. Skulle inte vilja ha hans jobb. Så ring och boka vet jag! Mvh Björn |
|
|
Tigerr: Om jag var bilsäljare skulle jag inte släppa iväg en x5:) MvhAsken |
|
Tigerr |
Manray: Kan inte vara så att jag blev lite irriterad på vad du skrev? :P Jag skulle ALDRIG få för mig att misshandla en BMW, eller någon annan bil för den delen..! Men det är klart.. Du är väl en sånndär sur gubbe som ska vara elak mot unga för att din egen barndom var helt förstörd!? P.Jonesjö: Tack för att det finns nån som förstår mej! :) Känner några killar som inte är snälla mot bilar de testkör.. En som spöade skiten ur en helt ny bil, som inte ens rullat en mil.. Och en som körde isönder koppling/växellåda(?) på en bil med ändelsen "RS"..! Så visst finns det idioter som förstör för oss andra, men så har det väl alltid varit.. Asken: Kan jag inte få låna din X5 då..? ;D Tigerr |
|
Tigerr; Gubbe vid 18-års ålder är tidigt, anser jag. Och vad menar du med att misshandla en bil? Bara för att man provkör och trycker till extra är väl bara för att se hur bilen går?! Jag prioriterar styrka (ok 530 är ju inte det bästa valet då men ekonomin sätter stop för mer). Vad ska du med en 4,4iS som du skrev om du anser att misshandling är att se vad den går för? Ska du sitta o köra lungt när du får/fått möjligheten att t.ex köra en Z8? Det gör inte jag iaf... /Manray/ |
|
Tigerr |
"..verkar det som att just Tigerr är en sån som misshandlar bilar" Hur ska jag tolka det? Tigerr |
|
Först o främst glömde du mitt ironi smile ";)" Sedan skriver du ju att du ska slira sönder min gräsmatta och att min barndom var helt förstörd. Hur ska jag tolka det? Att du är en mogen 18-åring? Visst... /Manray/ |
|
|
Klart du kommer få provköra en X5, varför skulle du inte få det? För det första har de inte en aning om din ekonomiska situation, och om du inte har pengar i dagsläget är det väl du som köper en sprillans BMW om 10 år, eller 5 år. Att avvisa en kund för att hon är ung vore ren idioti. Jag har själv provkört både X5 och 330xi vid 19 års ålder, blev mycket trevligt bemött. Att jag sedan inte beställde en har de nog full förståelse för. Men som sagt, vänta ett par år så kanske säljarens trevliga bemötande resulterar i en ordentlig provition. Ha bara rätt attityd, och var lika trevlig själv som du vill bli bemött så kan du väl provköra en Z8 om du vill det. /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.