AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.957

hur många har chippat

Sida 3 av 3
Pa
414
Padde
535i -86
118d -12
Skoda Fabia 1,4 tdi
Ni som köper färdiga chip kan ju egentligen bara tala för er själva eftersom det skiljer i toleranser etc. mellan varje bil eller hur?

En sak jag funderat på är hur det fungerar med trimchip om man har t.ex. en schrick kamaxel med lite argare duration än original. Om chipet är optimerat för en originalbil borde väl en trimkam kräva ommappning för att inte ha för lågt ställd tändning avsett vilket chip du har i?

Någon som kan reda ut detta för mig?
Så där nu har jag kört ungefär 1000km med ett trimshit. Toppfarten blev 230 soppa drog den 11,2. Innan chipningen så var det 240km/h och 8,3 milen. tur att dom har sån där "om du inte är nöjd garanti". Chippet sticker och originaalet kommer tillbaka. rpm tuning heter chippet (shitet). Och dyrt 317€
Tojne
Anders Elenius:
Den där T. Muukkonen verkar intressant vilken frekvens bytte du till på kristallen? Och hur får man tag på den mannen Mr T Muukkonen?

Verkar vettigare än att kasta ut flera tusen på ett chip!

// Tojne
han har en www.tmuukkonen.fi adress.
Jag köpte mitt chipp där eller ska man säga shit
An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
Vet ej vad det är för frekvens på den, men den har beteckningen 7.035. Du kan säkert se vilken frekvens den har i någon tabell eller likande. På den originala stod det 6000.000. (en Philips komponent)
Tojne
Anders:
Så du bytte bara kristallen så höjde du varvtalet? När bryter den nu jämfört med före?

// Tojne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.