AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.955

hur många har chippat

Sida 2 av 3
Kör med JWR-chip, bättre förbrukning.. jämnare drag..

/Jimmy
Länk
An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
Bytte kristallen som styr varvspärren. Fick en hos T.Muukkonen.
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Har chippat min 325 hos JWR, beställde genom Qvarnis o kosta 1500. Det vart ingen jätte skillnad, men man märkte iaf skillnad. Störst skillnad märks vid ca 1500-2500 varv och höga
(5000+) varv. Tyckte även att bilen vart trevligare att köra.

Bränsleförbrukningen är jag inte helt hundra på men tror att den har minskat lite.

1500 var det iaf värt, skulle jag ha betalat 4000 eller mer skulle jag nog ha blivit besviken. kolla www.itsfun.nu
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
fick med ett chip när jag köpte min 535 e34 minskade bränsleförbrukningen på färddatorn frå 1,4 l/mil-1,2 l/mil vid blandad bus långkörning mätte upp bilen med chippet vid fulltank mot trippmätare 1,17 liter/mil med chippet samma typ av körning och den upplevdes gå bättre bilen hade gått ca 32000 mil när jag stoppade i chippet

LilleSKUTT
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag hade min 540 chippad men avchippade sedemera. De mest bortkastade 4k jag spenderat på bilen...
Asken
diamantsvart_bmw
är det svårt att byta chippet själv ???

Länk
Diamant svart BMW:

Det är normalt ett istickschip som är enkelt att byta. Alternativt kan det vara som så att man får omprogramera programvaran i styrboxen gm diagnosuttaget. Då måsta man komma med bilen på plats elr skicka boxen.

Qvarnis
Betalade bara 500 :- för mitt JWR-chip.. det var det värt..

/Jimmy
Länk
diamantsvart_bmw
Qvarnis vad ska du ha för att komma till mitt jobb och byta chippet, för det första så hittar jag som en påse skit i stholm och för det andra har jag så dåligt med tid, jobbar i Vårby på bryggerit

Länk
diamantsvart_bmw
glömde o säga att jag bor i örebro och jobbar i Vårby

Länk
Diamantsvart-bmw:

Tyvärr kan jag inte det men jag kan ge dig en vägbeskrivning så du hittar. Är enkelt, ligger bredvid stora vägen.

Annars går det att skicka om du har "rätt" modell så kan du be någon byta på orten där du bor?

Qvarnis
diamantsvart_bmw
ok, hör av mej när det blir dax, hade tills dess, johan

Länk
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Jag har fått uppfatningen att man chippade bilar förr som ett komplement till annat, tyngre trim.
Idag verkar det som att större delen enbart chippar sina bilar...

Alltså tror jag att man borde trimma bilen först med andra metoder innan man ger sig på att montera chip.

"de kan ta mitt körkort om de vill, -det är ändå inte den jag kör med..."
-en som jag kände
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
chip trimma en mekanisk trimmad bil ger absolut ingenting typ 5 hkr, sånna här epa chips som säljs lite överallt , det enda som ger nåt i verkligheten är Mappning !

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
nacka mig gärna men trimchipen jag provat på min bil har haft negativ effekt...

/Mvh Göran
Wrath: Min M5 märktes det typ ingenting på, blev iallafall av med toppfartsspärren. Men 325an jag hade innan (-92a) märktes det verkligen på, och även 2 kompisars. Så M50 motorn rekomederas verkligen en chippning.

Mvh
Patrik
\\\M 325i ZENDER///
JWR hos mej me(325)skillnag e d.förbrukningen vet jag inte så mycket om,kanske d blir bättre om jag kör med 98 okatan?

Da
9
Davil
325 E-36
du SKA tanka 98 oktan om du har chippat...gäller nog alla bilar som e chippade pga att motorn annars kan spika alt.om man har knacksensorer sänker de tändnigen så maximal effekt uteblir...

mvh//David
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Åker chiptrimmad M42. Gör en del faktiskt, men det är väl körbarheten som förbättrats på höga varv. Köpte det från Mario på 318is.de som så många andra. 700 pistoler är inte farligt för lite skönare gång tycker jag.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Har alltid åkt 98:a i min 535i tror t.om. man ska göra det även om den inte är chippad... iof så tror jag det är bättre att köra på högre oktanhalter då man kör trimmat...

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.