|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| wufee: För att åka tolvor finns det faktiskt ingen anledning till att sätta upp en stel axel enligt mig. Med 350-400hk åker du tolvor ändå i en e30. En annan anledning till att inte åka med Volvo bakaxel är att drivaxlarna inte håller när man får bra fäste, de vrider sig i splinesen. Orginal bakvagn duger lätt till 10:or, ska du åka fortare än så kan det vara aktuellt med en stel axel. En volvo axel kostar massor om man vill få den att hålla Men då raggar du självklart upp en Ford 9" el liknande så du får något som håller direkt;) | |
|
Jag har en BMW 745 från 85 Jag krockade den 2002 men började fixa den för ett par månader sen och blev så gott som klar i fredags... När jag skulle köra hem bilen från mina föreldrar rasade automaten Men annars skulle det blivit en trevlig bli med stenhårda dämpare, sänkningsfjädrar ferrita sportavgas, öppet filter, mm Laddade 0.7 innan krashen 2002 och visst gick det frammåt |
|
|
Jag startar förhoppningsvis mitt e28 528 turbo bygge i vinter... Ska bli kul... ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
Bygger BiTurbo på 535i -86. Läs allt på Länk |
|
| jag kör E36 Turbo....klicka på länken...finns väl en fyra sidor me ett 50 tal bilder... | |
|
jag kör E36 Turbo....klicka på länken...finns väl en fyra sidor me ett 50 tal bilder... /Robban Länk |
|
| Robban: Hur har du gjort med vanosen på din motor? Bortplockad eller? Om man inte vill ha den kvar, är det bara att koppla bort oljetillförseln till soleoniden till vanosen då? | |
|
Ingen aning tror inte att det är så enkelt bara.. jag har min kvar o den har suttit där i 3 år me turbo... /Robban Länk |
|
|
johankihl - Hehe, jo, onekligen så kan man ju göra de (Finns bra många som kan stärke de;P).. Jag hoppas på att komma upp i 350hk...jag menar, knappt jag kommer upp i de med en m20b20.. Håller på att banta bilen bra istället.. Maxstreet hägrar :\.. Mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.