|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Skulle vara kul och se hur många... Någon som har, bygger en E30 Turbo Touring?Finns det nån? Finns det nån brutal 320 ? Skriv vad ni har, motor,modell,hk osv,osv | |
| HEj jag bygger e30 m20 turbo Motor: m20 2.5 Orginal botten med svarvade kolvar. orginal topp med köhler kam 284 grader 11,4 i lyft. ombyggd scania ic. Haltech e6k insput med fördelarlös tändning 3st dubbel t-spolar. turbo: tb03-63 med volvo grp-a kompressor med skruvat 360 axial lager... effekt? ej uppmätt än men runt 300hk med 1bar i ladd..... mvh Limmet | |
|
Nice, vad är det för tändspolar du ska köpa ? Hos MRM Racing ? Behöver 3st dubbel också, Mvh John |
|
|
Jag hänger på tråden då. Kör /bygger på en e28 528 med 745 motor. Har uppdaterat väghållnig med gula koni och 25mm sänkning, monterat 750 4 kolvsok + skivor fram samt m5 e34 bromsar bak. bromsade bilen på rullar i höstas med 0.7 ladd gav den 300hk/4900rpm 511nm/3250rpm Har också köpt en ny kkk k27 med större kompressor god för iaf 450hk Med stor sannolikhet tillkomer ett Autronic smc och större spridare innan sommarn.. |
|
| Johnjohn1.... dom är från volvo v40 2.0t dom sitter monterade funkar faktisk väldigt bra | |
| glömde säga att spridare åxå.. 420ccm@4bar | |
|
Bygger på en fyra m42 iS 16v motorn. Har en Holset snurra med capacitet för ca 500hk, men i sommar går jag ut lugnt och kollar vad grejerna håller för med en vanlig t03 från volvo. Kommer dock att bygga med separat wastegate så att jag kan stoppa på Holset turbon om jag märker att det håller. Bottendelen är balancerad och viktjusterad med svarvade kolvar, ska köpa sinterkoppling och jag letar tryckplatta just nu! Sprut kommer att bli ett SMT6 piggyback då det räcker gott och väl till mitt ändamål och är BILLIGT! Toppen blir orginal, kanske lite justering av ventilstyrningar och lite i förbränningsrummen i den mån det går för att få ner kompet ytterligare. Orginal ligger på 10.0 och det är ju inte direkt optimalt för en budget turbo motor. Hoppas kunna pressa 400hk ur gammel e30'n någon gång, men det ska man väl inte hoppas för mycket på antagligen sitter man med ett gäng smälta kolvar i handen i sommar;) |
|
schneberger |
bygger e36:a med 3,5 liters motor i .. sotr turbo fina kovlar. . haltech E11. markus schneberger www.msm-tuning.se |
|
Motor: M20 2.5 Byggd av Bäckis "SBR" Länk Turbo: Garett GT42 Länk IC: Länk Wastegate: Länk Sprut: Haltech E6M //Ticco Länk |
|
|
Hallå! Tänker uppgradera B7an det som går med standard-aggregatet. Större spridare och uppskruvat tryck, bör räcka till strax under 500 hp. Får räcka för den här bilen. jimpa |
|
|
Hej hopp!! Jag har haft en 325:a med turbo 316,4 Hk och 457Nm. Körde med ett ProSpark tand/bränsle syst. I sommar kommer det ut en ny turbobil som jag äger och bygger tillsammans med en kompis..... Ni får se vad det blir.... ;-) |
|
|
Trevligt grabbar, men jag trodde det var fler som åkte bmw tic? Själv bygger jag en 2,0 liters motor, blir ganska rolig. |
|
| ja började på att bygga på min e36:a men de ligger på is nu. Blev änna dyrt. :o/ | |
|
Hellåå!318TIC-84 28000mil budget bygge!Inköp av bil 3000kr,turbo ic och spridare 1200kr,pipercross filter 600kr,2,5"simons potta 420kr.Efter mycket pulande och bekymmer så är bilen pisse-rolig!Bye! "voffo gör dom på detta viset" |
|
| M20 2.5, Holset hx50, Autronic sm2, 12st 391cc spridare, Scania IC. Allt detta i en mycket lätt 02:a med fullbur. | |
|
BMWWiggen.. du måste berätta mer om ditt bygge. hur många kusar på ett ungefär? har du mappat den själv? berätta mer. :) |
|
|
Jag skall ratta ihop en fullständig beskrivning inom det snaraste! Hemsida är också på g.Ca.170-200hk pisselätt att gissa(inte)Känns piggare än min gamla 9000T-86 som gick kanonbra!Jag skall försöka mäta lite tider på nåt sätt.Ha det! "voffo gör dom på detta viset" |
|
| Håller på med en 325-88 turbo men det går förbannat trögt =( | |
|
BMWWiggen: Va säger sbp om ditt bygge och vad har du för turbo? mov_it Länk |
|
|
jocce_: Vet inte ännu,men jag håller på och luskar i det.Kanske en E30-pickup?lb reggad och katalysator,med intyg på 150hk från en snäll motorfirma?Den är besiktigad till dec.(utan turbo)Jag har gett mig f"n på att få den godkänd med turbo!Turbon är från en 9000T-87.Körde med 0,6-0,8 laddtryck med en massa plådrande vid 5200varv,men efter ett tipps så sänkte jag tändstiftsgapet från 0.8 till 0.6 och nu går den rent till 6000varv,där pangar varvtalsregulatorn.Laddtrycket är uppe i 0,9-1,0!!!!undrar hur länge det håller? "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
eftersom luft är en isolator måste man antingen minska gapet eller skicka på mer ström för att strömmen ska gå igenom luften... behovet av detta ökar i takt med laddtryck, dvs luften blir tätare och mer isolerande... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.