AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.260

Varför just en BMW?

Sida 2 av 2
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Jag gick förbi en bilhandlare en dag när jag skulle köpa mjölk,såg då en 518i 87:a som stod där å bara väntade på mig.När jag sedan kom hem så hade jag både mjölk å en BMW med mig hem.Tjejen sa,ska aldrig skicka dig mer å handla hehe.Hon blev dock tyst sedan vi tagit en sväng me den.Har aldrig ångrat detta å har nu en 520 93:a
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
famije tradition farsan har hadt ett 50-70 tal bmw under 20 år tid 20 avd em var nog 02 or. Min först bil bmw en tii touring...

och nu är man fast i träsket

Mvh/ Daniel
Det började nog redan när jag var 6 år. Min kompis hade en BMW,leksaksbil, som vi båda ville ha. När vi åkte bil med våra föräldrar räknade vi olika bilmärken och den som hade sett flest BMW vann... Så BMW har klingat kvalité och status enda från början. Är nog märkestokig när det gäller vissa "viktiga" saker typ bilar och sportprylar.
När jag började leta på allvar så var det en 3-serie jag skulle ha, den såg ju sportigast ut! Men så blev jag övertalad av syrrans kille, som visade massor av bilder på snygga E-39:or. Jag hade ju inte så´n koll på karosserna, så jag trodde att alla i 5-serien såg ut som E-34:or, och tyckte därför att de verkade lite "gubbiga"..(bäst att tillägga att det tycker jag inte nu!) Så dök min
bil upp efter ett års letande. Till ett pris jag inte kunde motstå, även om det innebar en stor risk att köpa en importerad bil.
Ett år har jag haft min bil nu, och inte ett enda fel!
Kravet på bilen jag skulle köpa var bakhjulsdrift och då rensade man ju ut urvalet ganska mycket... Jag ville inte ha ford, och merca i min prisklass var för gubbigt tyckte jag. Så det blev bmw.
Var ute och sökte bil efter 5 år utan bil (studier). Var runt och testade det mesta. Sen satte jag mig i en e36 328a. Efter det var det väldigt svårt att sätta sig i en annan bil utan att känna sig otrogen. Köpte inte just den 328an utan en 320. Men man kan väl säga att det var kärlek direkt.
(Är väl ifs snart dags att öka motorvolymen med 1 liter.)
Namnet BMW väger en del så när det blev klart för att köpa bil så visste jag ju vad jag ville ha, var först inne på en E36 sedan. 3 ser låg ju i min prisklass just då men hade altid tyckt om 7ser. efter massor av "avundsjuka sneglingar" och en provtur i E38 så bestämmde jag mig att jag ska ha en sån. antingen en 7a el inget alls, tills slut så blev det som tur så oxå :) Måste bara säga att det är den skönaste bekvämaste bil jag nånsin åkt/kört .
de
23
degfis
635 CSi -85
Det var så här: Hade en helt sliten saab 900 t16 till en polare var ute på egen hand o övningskörde o lådan rasade. Skulle ju till jobbet på måndagen (va på helgen). Så jag glodde lite på blocket såg en helt rutten 518i -87 för 6 tusen, dyrt tänkte jag, men man vill juh inte åka buss. Så det blev den. Va juh snö o grejjer ute då så det va rätt kul me bakhjulsdrifft, därför sålde jag häcken o köpte en 635 CSi -85 me diffad bakaxel,. o den glider jag runt i fortfarande... kul bil som faan.

Kör aldrig den saab som ryker,..
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Morsan kille hadde en E21 320i för 5 årsedan med m-paket och första gången jag såg den så smällte jag... Helt underbar bil var det... såg riktigt stygg ut... Svart med tonade rutor (raggar varning) Han hade väll den ett par år och en gång när han skulle byta olje filter så lämnade han in den på verkstadnär han sedan hämtade bilen och hade kört några mil rann oljan ur.... Verkstaden vägrade göra komp prov och lovade att inget hade kunnat ta skada imotorn... efter många om och män så gick han med på verkstaden lilla erbjudade om att få nästa byte gratis.... sagt och gjord bilen gick väll bra i några veckor och sedan började den ticka mer och mer om toppen men den gick fortfarande framåt....

Han sålde den sedan till en kompis som lagade all rost och fixade o donade till den så den vart ganska fin... han sålde den sedan till en kvinna som hadde den och körde runt med... Hon berättade för mig att när hon stannade i bil köer så rök det svart om motorn... hmm... Jag sa till henne ayy det får du ju kolla upp så det inte är ventilskåpspackningen eller liknande som lägger.... ähh det behövs inte säger hon.... Sedan kommer hon tillbaka efter en vecka och säger att bilen inte funkar... (hmm det var ju inte oväntat) Hon hade kört och det hade börjat ryka ännu mer än vad det brukar och sen hadde det bara sagt pang och så hade motorn stannat... hmm... kamremmen gick säkert av eller nåt... ja aj det sved nåt så fruktands värt när hon sedan skrotade denna bilen och då förstod jag att BMW är nog min grej....

Morsan kille körde lite skit bilar ett tag . ford VW och lite andra tråkiga standardbilar tills ändag.... Följ med ut på gatan sa han... Jag följer med ut och vad står inte där om inte en Champanje färgad sänkt 735i E23 med 16" fälgar med en fägbana som var till duga... Jag föll pladask...

det gick ett par år och körkortet närmade sig, jag kikade runt på lite olika moddeller (OBS BMW så klart nå¨t annat än dä skulle det ju inte bli) Mitt mål var en E36 men min budget räckte inte riktigt till det så jag började kolla på E30 istället... Jag var ute efter en 88- 325 för jag tyckte den gamla var så ful om man jämför med den nya E30n men med tanke på min ekonomi (studiebidrag) så fick jag nog skippa 6an och det fick bli en 4a.... letade och letade tills jag hittade denna jag har idag...

"BMW OO=00=OO POWER"

MvH
Chrille

för att min brorsa var i behov av pengar och ja behövde ett nytt renoverings projekt.
fasst nu har ja byggt färdigt den. och vill bli av med skiten.
ska köpa en BMW 2002 för 2000:-=D

//jocke
Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
För att reta grannen :-)

(skämtade bara)
hu
62
hudson
530iM -01
325i cab -86
va...gamla e30 ful? kromade stötfångare är ju hur coolt som helst....man ser ungefär 0 bilar nuförtiden som har det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.