|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
he he, menar ju förstås inte att han inte har en chans mot denna SAAB på en bana, utan att om bilen har en potential att vara snabbare runt en bana så hjälper inte det honom att köra ifrån en motorstarkare bil i ren acceleration... |
|
|
Haglund2306 >> Okej :-) Jag tycker oxå folk hänger upp sig lite mycket i allmänhet om vilken bil som just är snabbast i ren o skär acceleration, när det är så mycket mera än bara acc som gäller när det gäller att mäta prestanda. Men det har väl nästan alltid varit snabbast är värst som har gällt, tex en polare körde jämnt med en Ferrari 348 med sin Sierra Cosworth (trimmad), han fick bara höra glåpord om sin Ford när dom stannade och pratade, vilket han tyckte var synd, blir man frånkörd så hamnar man lite i underläge vilket i detta fall borde varit tvärtom, hans Ferrari måste ju vara bättre på dom flesta andra punkter än just då denna accerleration, bilen har bättre prestanda över lag som tex väghållning, men inte bättre acc, så min uppfattning är just den att blir man frånkörd under ett race i acceleration så hamnar man lite i underläge trots att man har en potentare bil i allmänhet... |
|
kongoman |
Wald du har helt rätt. Alla strävar efter att vara värst. Det låter som både du och haglund vet vad ni snackar om. Har ni något bra tips på hur jag får lite fart i maskinen? :) och fortfarande så bör priset hamna under 100K sträcket. Är det inte bara lättast att plocka ur den motron som sitter i och skaffa en maffigare för runt 100k? |
| Köp en till bil för 100k istället för att slita ner den du har i förtid. Sedan är det heller aldrig kul att plöja ner en massa pengar som du aldrig kommer att få tillbaka i en bil som dessutom har ett personligt värde för dig. | |
|
kongoman: Det finns ju folk som tryckt i en M52B32 (M3 3.2) med växellåda och drivpaket i en 325i, så det går ju. Det är säkerligen inte lätt och det är inte heller så lätt att hitta det på skroten för rimliga pengar. Det går dock säkerligen lättare igenom besiktningen än en turbo- eller kompressormatning. |
|
|
En M3 motor kostar ju inte så hiskeligt mycket längre. Köp en sådan och komplett drivlina, skulle tro att du får ge runt 40 000 för fräscha prylar. Ett motor och drivline byte gör säkerligen en firma för ca 10 000:- och då har du ju inte lagt ut hälften av vad du ville lägga ut. Personligen hade jag lämnat iväg motorn till typ någon av Avesta snubbarna, bäckis har ju byggt m20 på beställning förut och jag vet att han har skruvat m50 också. För 100 000:- hos honom skulle jag tro att du kan få 600hk minst, sen är det ju upp till dig hur mycket effekt du vill ha. Men det skadar väl inte med 500 hyfst driftsäkra hästar. (För 100lök får du stakar, kolvar och allt som alla vill ha i en seriös motor och då håller det bra också) /Johan |
|
|
Sälj 325:an och köp en M3:a, klart enklast + att du får en bil som går att svänga och bromsa med. Snabbare ska det gå! |
|
|
Kongoman, Jag hade gjort som flåklypa föreslår: Köp en till (motorstarkare)bil och spara på 325an som du håller så varmt om hjärtat :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.