|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tror nog att att det finns nåra till här som e lika sugna som jag på att dra på sommardäcken. Så, när hade ni tänkt på att byat till sommarpuckarna? Längtar till sommaren......... | |
|
Jag väntar nog till april nångång. Gjorde misstaget att sätta på dom för tidigt förra året. Fick byta tillbax igen..heeh. ;) ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Min står ju avställd nu, men det ska sättas på nya bakdäck när jag ska börja köra med den. Kommer att ställa på den 1:a april om det går som planerat. //Schnitzer |
|
|
Sommardäck på året om ;) Seriöst pratar jag nog om att 15 mars borde det vara lugnt på dessa sydliga nejder. Kanske lite tidiage än så men då ser jag det som en bonus. |
|
|
1:a Mars då är det dags i skåneland för mig iaf. att de skulle bli frost efter 1:a mars e högst osannolikt, Iaf så att de skulle resultera i vinterväglag. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Blir vid påsk, typ. F*n va långt det känns! Mvh Anders S. |
|
|
CoolBlueM3Coupe: Precis, skulle aldrig vilja åka ut i saltet och få bilen förstörd. //Schnitzer |
|
| Jag har nya M-5 fälgar som ligger & väntar. Har aldrig sett dom på bilen så jag är otroligt sugen på att sätta på dom. Men man får väl vänta till mitten eller slutet på mars nån gång. | |
|
Ju längre man väntar desto roligare blir det. 1 april ungefär. |
|
|
När jag inte har nån användning av vinterdäcken längre. Dumt svar? Ja! Men ärligt talat så vet jag ej. När jag fick kortet 9 april förra året var det fortfarande frost. Så det blir förmodligen i sista mitten av april "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Det blir nog ganska tidigt i år. Anledning? - Mycket närmare till jobbet nu än då (kan även åka med 5 jobbarkompisar som bor nära de få dagar det kan bli vinter) - Mycket mer sugen på att slänga på dem (inbillning?) - Mycket mindre beroende av bilen (bor närmare allting) - Den ser fruktansvärd ut med 14" plåt |
|
|
Mitten, slutet av mars. Får väl köra 30 till jobbet om det blir mer snö. Eller ta cykeln. Nya 18" M3-kopior väntar. MUMSMUMS!! Min ser inte heller så fräck ut mé svarta plåtskor. Mvh /Petter |
|
|
1:e april ställs den på !!! Mvh/ Daniel |
|
| Jahapp, det fanns lite abstines som jag misstänkte. Jag har inte ens kört en vecka med mina 17" innan det var dags o byta till vinterdäck. Längtar......... | |
|
Hej! Jag tänkte slänga på mina om 1-2 veckor... Nu orkar jag inte vänta längre... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Det brukar bli kring 1a maj här uppe i norr. :) Jonas |
|
|
De var minus 10 igår kväll här i skåne så det känns ganska långt tills dom ska på. Men jag vänta på att snön ska smälta och att mina nya fälgar och däck ska komma sen åker det på ¨ Bobby |
|
|
Jag har inga sommar sulor :( så jag får nog åka på mina 17" vinter fälgar ett tag till... _____ |
|
|
Om en månad senaste hade jag tänkt mig, kanske ännu tidigare, det spelar ingen roll eftersom jag ändå ej använder bilen om det är vinterväglag ute. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
S 328 R: Visst är det en härlig investering att ha 17" vinterdäck på LM-fälg? Jag har också det, då längtar man inte fullt lika mycket efter sina 18" som om man hade kört omkring på 15" plåtfälg..... |
|
|
griegertz: Men då är det inte lika kul att få på sommarpuckarna heller. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.