|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Och givetvis saknar jag även "edit"-funktion oxå...hade den funnits hade inte detta inlägget funnits :) MvH Thomas |
|
| Fråga Hasso vad han tycker om att slopa inläggsräknaren, det vore intressant! Jag är helt neutral i frågan, kan vara kul med räknare men visst klarar vi oss utan den och forumet borde delas in i mindre klasser så att säga, blir lättare att få fram information om varje specifikt problem, varför inte dela in motorfamiljerna M10, M20, M30 osv??? | |
andha45 |
Att grejer kommer upp gång på gång kan tyckas vara onödigt ("använd sökfunktionen"), men visst fyller forumet en social funktion. Det är ju inte bara ett forum för att utbyta information och kunskap. På bmw-treff.de har frågan "ska man köpa en 3- eller 5-serie" säkert varit uppe 50 gånger. Och så kommer 100-tals svar "3-serien är ju lite sportigare, men 5-serien bekvämare" etc. Rena självklarheter och mycket lätt att ta reda på m h a sökfunktionen, men jag tror helt enkelt att många tycker det är roligt och socialt att skriva, diskutera, småtjafsa, vädra sina åsikter... t ex tråden "stäng av dimljusen" har ju liksom börjat om 10 gånger... |
| Det är lite jobbigt att få tio mej om att någon har postat i tråden som man själv har medverkat i. Hos andra forum får man enbart ett mejl till man har besökt forumet igen. På så vis slipper man alla dubbletter. Fast det har väl med forumprogramvaran att göra antar jag. Ni verkar ha utvecklat något eget ser jag. Bra jobbat i så fall. :) | |
|
Powermac, annars kan du ju stänga av den funktionen med mail vid besvaring. Men det visste du kanske redan...Tycker själv det är en ganska jobbig och onödig funktion. Man är ju ändå och spanar runt ganska ofta och då ser man om det varit nån aktivetet. MvH Thomas |
|
| Jag missar en massa om jag inte kör med mejl vid besvaring, och så kan man inte ha det. ;) | |
|
Jag tycker att det vore bättre om man kunde logga in, innan man kunde skriva.. o på så sätt kanske få upp en lista på vilka trädar man "varit med i".. omöjligt att hitta tillbaka ibland... |
|
|
Så ni där uppe som basar över detta fina forum - när kommer dom efterlängtade förändingarna och givetvis "edit"-funktion?!?;-) Sjöberg |
|
|
Ingen idé att försöka få några förändringar till stånd. Det har funnits förslag på allt från riktigt vettiga förbättringar till idiotiska förändringar men inget, och då menar jag inget, har fått något gehör. Jag ger upp....tur att utvecklingen hos BMW inte står still iaf. Flåklypa |
|
|
Länk Man kan söka på användare om användaren har en användarsignatur... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tommie har tagit välbehövlig helg och jag gör det snart, men utan att vilja ge mig in i en diskussion om detta kan jag lite kort ge lite information angående de grejer som efterfrågats här. Söka på användare m.m.: Det kommer i nästa forumversion som funnits som beta sedan typ 2001 eller något, men som vi inte haft resurser att färdigställa. Vi hoppas få ut den till hösten, men vi lovar inget :) Edit-funktion: Inte enbart av godo som man kan förledas att tro. Rent tekniskt är det inga som helst problem. Men många tycker att de forum som har en edit-funktion upplevs som förvirrande t ex när svar kommer på frågor som inte finns längre. Att ha en tidsgräns är heller inte enbart attraktivt, när något intressant inlägg postats så dröjer det ibland inte många sekunder innan någon filar på ett svar. Om ursprungsinlägget ändrats när svaret postas riskerar det uppstå en massa förvirring och elände. En granskningsruta innan man postar sitt inlägg där man kan kolla stavning och länkar vore kanske en kompromiss som skulle fungera bra, jag vet inte. Att dela in forumet i motorfamiljer: Det och liknande önskemål faller på att det bara är hardcore-användarna som vet vilken motorfamilj deras motor tillhör. Dubblettmail när inlägg besvarats: Kommer att förbättras i den nya versionen, bl a kommer automailen att kunna aktiveras och avaktiveras. Man kommer även att kunna aktivera automail för intressanta trådar som man inte deltar i men vill hålla koll på. Att det fungerar som det gör idag är avhängigt av att det inte är någon regelrätt inloggning för att gå in på forumet. Därmed kan systemet inte veta att du varit inne och läst eller inte. Det är en balansgång att både vana och ovana användare skall ha behållning av forumet. Vårt mål är att det skall vara enkelt och lättbegripligt i första hand. Det går inte att göra alla nöjda, men viktigt för oss är att man inte skrämmer iväg nya användare med ett komplicerat användargränssnitt som man sprängfyller med alla funktioner som alla kan komma på. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.