|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte att vi kunde komma med lite förslag på förbättringar av forumet. Får hoppas att tråden inte raderas alltför snabbt, samt att iallafall en del av ideerna tas väl emot. Detta är ingen negativ kritik på hur forumet sköts idag utan bara förslag på hur man kan göra det ännu bättre. Jag tycker att det spammas lite mycket ibland, för att råda bot på det så brukar det hjälpa med att ta bort inläggsräknaren. Man kan ha kvar den i profilen men det finns ingen vits med att ha den vid varje inlägg. All spam och inlägg där det bara står typ "Jag håller med", "bra sagt" och liknande borde raderas. Trådar som spårar ur till chat borde modereras hårdare. Trådar som har varit uppe flera gånger innan borde raderas. Man borde konsekvent flytta trådar till rätt forum. Dubbelpostningar bör raderas. Inlägg som inte syftar till vad som står i rubriken bör raderas. Jag själv är lite tveksam till trådar av typen: "Min Volvo är snabbare än alla M3:or", "Fick rast av en Audi 80" och liknande, men det kanske bara är jag? Detta är vad jag tycker, vad tycker ni? Vad tycker ni på BMWpower? /T.P. | |
|
Min ödmjuka åsikt är att detta forum erbjuder en konstruktiv och humoristisk – för det mesta - lösning på de seriösa frågeställningarna. Visst finns det en del spam, men förvånansvärt lite, tycker jag. De flesta verkar vilja vara konstruktiva, även om man inte alltid får heltäckande svar på sina frågor. BMWpower kan väl strama upp det hela, kanske, men siten i sin helhet verkar funka. Konstruktiv kritik brukar dock vara nyttig. Om alla skärper sig, brukar slutresultatet bli gott i de flesta sammanhang. Vänligen, Birgitta |
|
|
Blev det ingen större debatt här...? Trodde att TP:s inlägg skulle attrahera/utmana många skribenter. Kanske är det för få tjejer i forumet...?! eller, ja, kanske inte.... ;–} Birgitta |
|
|
Jovisst kan man önska sig mycket om hur man ska slippa läsa samma sak 10 gånger och folk som bara skriver nonsensinlägg av en eller annan anledning. Det hela kokar ju ner till den övervakning och tid som läggs ner på ideell basis av gänget bakom BMWPower. Jag har full respekt och tycker att, med tanke på den nyttiga informationsmängd som flödar ut härifrån så görs ett jättejobb av de som modererar. Detta har varit uppe tidigare och jag tycker inte direkt att furumets kvalitet har försämrats utan det hålls på en konstant nivå med ca 5-10% brus vilket man kan förvänta sig om man inte ska ha medlemsavgifter och anställda moderatorer som granska alla inlägg först och då får vi ju ett långsamt forum. Detta är ett entusiastforum drivet av verkliga entusiaster som lägger ner stor del av sin tid för att detta skall snurra. Sedan att det finns omogna användare (ej på något sätt baserat på ålder) är något som man får räkna med eftersom detta är ett öppet forum. Det stjäl ju en del bandbredd av Power Crewn att stänga av sådana element men I det stora hela funkar det ju kanonbra. Om man nu inte vill läsa om "316g mot RS6" så klickar man inte på rubriken sk. egenmoderering ;) Detta är då min uppfattning och som sagt var prova sök så har detta diskuterats förut med utförliga svar från Power-gänget (ej att förväxla med Killing-gänget). |
|
|
Men som sagt en så enkel sak som att ta bort inläggsräknaren hade nog minskat spammandet en hel del. Varför inte göra det? /T.P. |
|
|
T.P// Det är nog ingen dum idé! Verkar som om det ibland är lite "inläggshets". /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Föreslå det till teamet på redaktionen, då, TP, om du känner för det. Allt gott! Birgitta |
|
| Vis av erfarenhet vet jag att det inte är någon ide att komma med förbättringsförslag. Ingen är intresserad. | |
|
Player: Jag har skickat in input om förbättrngar till forums ansvariga och har fått ett positiv svar mao de är intresserade av förbättringar av forumet om det är av konstruktiv kritik dvs. T.P och Kristian Larsson: vad är meningen med att ta bort inläggsräknaren? CoolBlueM3Coupe:Om man vill minska icke korrekta inlägg så borde forumet anställa flera osynliga Poliser på forumet alt vi är mer noga/nitisk att använda funktionen Rapportera svaret. |
|
|
Starre// Som jag skrev i mitt inlägg: Verkar som om det ibland är lite "inläggshets". Och om man vänder på steken, varför inläggsräknare? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Kristian Larsson: Om jag inte är helt fel ute så blir det ingen inläggsräkning om man besvarar samma inlägg flera gånger om du förstår vad jag menar?Dvs om jag som nu skriver ett till inlägg så ökar jag inte på mina inläggs.(säkert icke korretkt Svenska men du hajar) Dom spam som näms ovan är oftast personer som redan har gjort ett inlägg tidigare i frågan dvs ingen ökninga av antal inlägg. Angående inläggsräknare eller icke vara är en nöt som inte lätt att knäcka.... |
|
|
starre: Inläggsräknaren ökar väl för varje inägg man gör (därav namnet), lätt kollat innan detta inlägg så hade jag gjort 181 inlägg. Varför kan man inte ha inäggsräknaren bara i profilen? På de forum som jag besöker och som har infört detta så har man märkt en en del av spammet har försvunnit. Men nu börjar denna tråden spåra ur lite. Jag är helt klart för hårdare moderering och tycker att hårt modererade forum är trevligare, därmed inte sagt att man inte kan göra inlägg med glimten i ögat och lite humor. När någon startar en dimljustråd eller en "går mina ögonlock igenom besiktningen"tråd för tjugonde gången så är det väl bara att radera den, eller? /T.P. |
|
|
Håller med CoolBlue Modereringen på forumet håller i mina ögon en utmärkt nivå. Använd er flitigt av "raportera svaret"- länken på de inlägg ni finner oseriösa/irrelevanta. TP, om du läser reglerna/användarvillkoren så tas nästan alla punkter du nämner upp där. Således raderas de inlägg som bryter mot reglerna oftast! Även moderatorerna är (förmodligen) mänskliga, och då händer det säkert att de missar en eller annan tråd som borde tas väck, men det är inget oroväckande i mitt tycke. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
T.P: ok såg nu att det inte var som jag trodde med inläggsräknaren MEN då kanske det kan vara ide´att införa funktioen som jag trodde fanns? nofx16:vad tror du om som är frilansare om att anställa mera osynliga poliser på forumet? |
|
|
starre, Tror att det är både en bra och dålig idé. Problemet jag kan tänka mig, är att hitta personer som verkligen är seriösa och inte blir "maktgalna" bara för att de får möjligheten att moderera. Vad jag förstått så väljer Power Crew noga ut vilka som får bli moderatorer. Således tror jag att der är de som har bäst koll på när nya/fler behövs! Jag vet inte vilka som är moderatorer, men kan med säkerhet säga så mycket som att jag inte är en av dem ;) För övrigt så är väl detta den första tråden där någon har synpunkter på att modereringen borde bli HÅRDARE! Det brukar ju vara precis tvärt om... Mvh Kalle |
|
|
Personligen anser jag att problemet med att ta bort trådar som har varit uppe tidigare är att dels tillkommer det nya forumsdeltagare hela tiden som inte har läst trådarna tidigare (även om "sök inlägg" finns), dels tillkommer det ofta nya vinklingar och ny "kunskap" efterhand även i många av de mest återkommande diskussionerna. Som några varit inne på tidigare finns alltid "rapportera svaret" om man tycker att man har hittat något som strider mot reglerna på forumet. Det gör att moderatorerna lättare kan uppmärksamma "felaktiga" inlägg. Tycker nog också att forumet har hållit en rätt konstant och hög nivå så långt tillbaka jag kan överblicka forumet! Med jämna mellanrum dyker det upp diverse "konstiga filurer", men de personernra brukar försvinna från forumet av sig själva (för det mesta) eftersom det verkar som om de oftast inte får så mycket medhåll/näring till sina "oseriösa" inlägg... Mvh |
|
|
Att liknande trådar som har varit uppe flera gånger, kommer upp gång på gång, tror jag till stor del beror på den ständiga strömmen av nya användare av forumet. Vilket iof. är kul. Det tar ett tag att komma in i matchen, lära sig hur det fungerar här. Att man kanske borde söka upp gamla inlägg innan man ställer en ny fråga. Jag tänker till baka själv, minns att min första fråga här gällde köptips 318 E36. Frågor ang. defekt taklucka, E36 facelift etc. har jag också ställt. Man lär sig med tiden. Sen att många är illäggskåta är också en trist historia. Men vem orkar sitta och radera dessa inlägg? /Henrik - snart ännu frera inlägg! ;) |
|
| Kanske blir så att vi får fler läsare men färre skrivare och det är ju inte bra om man vill ha mångfalld. Enkelstyre skulle bli alldeles för tråkigt. Tycker redan det är lite stramt fast helt ok. Skulle vara kul att se medelåldern pressenterad någonstans. : ) | |
|
Kom på en rolig ide igår. Skulle vara skoj med någon for av "veckans" Man får maila in rolig BMW relaterad händelse. Sedan utses en "vinnare" och får sitt bidrag publicerat. Jag syftar på små historier skrivna med glimten i ögat. Som mannen vars fru undrade varför han hade installerat ett motorstöldskydd, då det rörde sig om fjäderbensslag! Eller han som höll på att sladda in i en lycktstolpe med en turboladdad 316. Lyckade kompressorinstallationer, grannars kommentarer ang. fälgstorlekar eller putsbögerier. Jack skulle verkligen uppskatta lite mer humor här på forumet, finns ju redan några riktiga lustigkurrar! Tack! /Henrik - har stjärnan i huvudet! |
|
|
Jag tycker det gallras lite hårt redan, sen vill jag gärna ha ett off topic forum, har haft flera sköna bilrelaterade saker att skriva om, men då de inte handlat om BMW har de försvunnit. Vi som skriver här är ju biltokar allihopa och det kan ju inte bara vara jag som tycker det är kul men andra bilar än BMW. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
MMM, Finns en tråd som heter "vilka är vi". Tog mig tid att räkna ut medelåldern på dessa vilket var dryga 27 år. Men då inläggen i den tråden bara skrevs av flitiga/väldigt flitiga besökare (som jag upplevde det) kanske det inte var en helt rättvis bedömning. :) Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.