|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill först tacka för ett gott forum med hjälpsamma och humoristiska BMW trogna människor! Full marks... Själv har jag haft problem med startmotor och batteri och fick igår blixtsnabb hjälp av Norrtull Bil & Motor till skäligt pris: se "Motorn startar f.d. Varför startar inte motorn?" på BMW 3-serien. Återstår att se om deras ingrepp håller framgent... Det här med service kan förorsaka en del bryderier hos en amatör vad gäller tekniska detaljer som jag. Jag undrar därför om ni har goda tips på kunniga bilmekaniker i Sthlm. Har fått rådet att Christer på BMW i Danderyd är pålitlig, att BMW i Segeltorp är bra samt att Bil & Motorteknik i Huddinge (te. 08/711 06 87, ägare: Per) funkar. Hur är det i övrigt i Sthlm City eller i förorterna? Jag är intresserad av att sköta min bil och betala det som är skäligt för underhåll och reparation. Det kan dock vara svårt för en ny ägare av en bil (läs: en teknisk idiot som jag) och en som har just flyttat till Sthlm att förstå sig på vilka verkstäder man ska kontakta, när man får problem. Man vill känna att man kan lita på folk... Vad sägs? Några tips på ställen, människor och telefonnummer efterlyses... Vänligen, Birgitta | |
|
Jag åker från Västra delen av stan till södra(B&M-teknik) och är kräsen på bra proffisg service. det säger väl hur duktiga B&M är. Mvh Asken |
|
|
Ja, Asken, jag kommer att kontakta B&M nästa gång jag ska in på service. Min man hann dock fixa en tid hos Norrtull, innan jag hann tala med Per i Huddinge. Du verkar inte vara så pigg på någon annan verkstad...? B&M kanske räcker för din del. Jag trodde dock att olika ställen kan vara olika bra på olika saker, så att säga. /Birgitta |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan väl säga som så, att Asken ofta åker ännu längre Västerut för att får proffsiga reperationer till nästan halva kostnaden:)) 08 är dyrt framförallt så skiljer timdebiteringen rätt så mycket. BMW Örebro ca 750+ moms BMW Solna ca 1100+moms. En av Örebros mest välrenommérade allbilverkstäder debiterar 432+moms. Därför reagerade jag på ditt startmotorbytespris:) En utbytesstart 1500 kr batteri 640 samma jobba hade kostat 2700 i örebro då det inte ska ta mera än en timma att skifta startmotor och batteri. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Intressant..., men jag ska ge B&M en möjlighet att bevisa sig... Det kan dock finnas en del verkstäder ute på "landet," som sthlm:are kallar övriga delen av Sverige... Hur är det där ute i övriga Sverige...? Själv är jag född och uppvuxen i Norrbotten. Jag kanske ska köra ett hundratal mil för att byta tändstift bara för att testa...? :–) Birgitta |
|
|
omega däck och gummi på vallavägen på östermalm , tar bara betalt för det jobbet som görs . Bra priser !! MVH TONY ///M3 |
|
|
Vill nog ändå slå ett litet slag för Norrtull Bil & Motor som komplement till andra här nämnda verkstäder. Det kan vara EN lösning i hjärtat av Sthlm i alla fall. I MITT fall: Ingen väntetid (akutmottagning) Reparationen gick relativt snabbt (ska inte gå FÖR snabbt i alla fall...) Mekaniker kunde kontaktas och ringde tillbaka snabbt, om jag ville tala med dem Har ett års garanti på utfört arbete. Kostnad: ny startmotor, nytt batteri, nya tändstift: 3.500kr Rekommendationer från Frej, inköpare i City. Provkörde nämligen igen...Verkar funka som det ska... /Birgitta |
|
|
Eh skicka kärran med Tallin-båten te nån självlärd Lada-mek. Garanterat billigt! =) |
|
|
Sundsvalls Custom & Styling är otroligt duktiga och har ett lågt pris. |
|
Bimmer7er |
Jag tycker att det är bra att anlita en å samma verkstad mestadels, man får förtroende för varandra och bilmekarn lär känna ens BMW. I mitt fall är det Bil&Motorteknik i Huddinge som gäller. /// Bimmer7er |
|
Asplunds Bil i Borås, eller Autoteknik i Borås. Autoteknik för de gamla bilarna (var auktoriserade BMW innan Asplunds blev det) och de är även billiga (relativt). Mycket bra service, tillmötesgående personal och mycket bra förtroendekänsla hos dem. Asplunds å andra sidan kan trolla fram vad som helst, fort, med mycket bra service, men det kostar aningen mer. Dock är de inte direkt dyra (jämfört med andra BMW-handlare). Aningen långt att köra från Stockholm dock. 90 mil t.o.r. |
|
|
Börjar känna för Bil&Motorteknik. Ska testa dom nästa gång i alla fall, om jag inte får löneförhöjning. Då blir det nog BMW Danderyd igen. Var nöjd med supergenomgång trots dryga 9 000... i rep. kostnader och lång väntetid.... men genomgången kändes rejäl och behövdes.... /Biggan |
|
|
Var och servade min bil i Måndags! Kollade runt på priser hos olika verkstäder. Bla. BMW Segeltorp, Per i Huddinge och BMW i Södertälje. Döm till min förvåning då BMW i Segeltorp var billigast. De tog 2620 för en inspektion 1 och 733 för byte av bromsvätska. Per skulle ha 3500 för servicen bara och BMW Södertälje närmre 4000. Så jag svek Per denna gång, sorry!! Sedan så upptäktes att båda länkarmarna fram var det glapp i. Hoppas det går på garantin, då bilen endast är 3 år och gått 5000mil. BMW kollar. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Jaha... jag missade Kanadas inlägg... BMW i Segeltorp kan vara en variant, ja. Har hört gott om dom förut här bland expertisen. Fine. Big |
|
| Jäpp har tidigare servat bilen hos Bil& Motorteknik. På senare tid verkar dom dock fått hybris efter anstormningen av nya kunder(från detta forum antar jag) att dom numera är betydligt dyrare än BMW segeltorp. | |
|
Haglund prova annars Tegbrings bil o motor i Brämhult källbäcksrydsgatan 22 dom hade BMW-service innan autoteknik bra och billiga Länk Länk |
|
|
Finemang! Tack för alla goda Sthlms-råd och det är värdefullt att få råd av rockare ute i Sveriges avlånga land i övrigt. Man kanske ska semestra någon gång och det kan vara fint att ha en del vattenhål runtom i Svedala. Nu har jag snart en hel adressbok fylld med goda tips. Synd bara, att saker och ting kan ändras och att goda verkstäder kan förvandlas till, ja, något sämre ställen, men man får väl hålla det hela uppdaterat och återkomma vid tillfälle... Alla goda råd uppskattas hursomhaver. De kan vara till nytta. Vill hålla min goding vid liv. Keep rocking! Big |
|
|
I sydsverige kan jag rekomendera: Perssons Bilverkstad, Åke Adressuppgifter Perssons Bilverkstad, Åke Valleberga 31, 276 46 LÖDERUP 0411-52 27 09 Mobiltfn 0708-94 33 47 Min vän hade sin E36 320ic på Inspektion 2 där idag och blev väldigt väl bemött, samt fick ett väl utfört arbete till det mycket låga priset av 2300:-! Åke är en före detta aukt. BMW-mek som nu kör i egen regi och det är VÄL värt de fem-sex milens färd från Malmö, om det rör sig om "större" reparationer! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Förenade bil i Malmö skulle ha c:a 6000:- för Inspektion2 på samma bil, kan tilläggas som referens. | |
Cribba |
jag har hört dåliga saker om BMW i segeltorp spec verkstadsavdelningen ! detta av en som jobbat där tidigare. Vad tycker ni om BMW solna? Vart i huddinge ligger B&M ? Har aldrig varit med om så bra service och kundhantering som Furstenhoff har då jag hade imprezan. Mvh Christian Min förra bil Länk |
|
BMW i solna är allt annat en bra. Har tyvär haft för mycket strul med dom....och vad jag har läst så är jag tyvär inte den enda. Bromma bil och motor är kanon!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.