AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
917

M3 eller 325 cab?

Sida 1 av 2
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Hej!

Jag har hittat 2 kanonfina e:36. Den ena en M3 -93, den andra en 325 cab -94. Båda bilarna ligger i samma prisklass. (Båda är fullutrustade med skinn, el, AC, 17" osv)
Men jag kan inte bestämma mig. Skall jag köra snabbt eller öppet?

HenrikM
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Om du är seriös spekulant på båda låt en BMWhandlare, oberoende bmwverkstad eller motsvarande testa dom. Då får du svart på vitt hur fordonen mår. Att hitta en bil som är verkligen fullutrustad( dvs alla options som var möjliga från fabrik) är få förunnat. Om du skulle fråga mig så skulle jag åka M3 lycka till
Asken
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Försäkringspremien på M3 är så jädra hög. Hade dom legat lika hade jag nog kört M3 tror jag.
Stod som du, i valet och kvalet men då gällde det mellan den jag har idag och en M3:a (e36).

Mvh
Anders S.
HenrikM:

Med tanke på hur många gånger du kan köra ner cabbat(sommaren 2002 var bra)men om man slår ut det på en 5års period, så kanske det inte blir lika många cab dagar.

Räkna sen hur många dagar du kan köra snabbt med en M3:)) Du skriver att bilen har all utrustning då borde M3an ha lucka, då slår du två flugor i en smäll=mitt val hade varit M3an

Asken:högtrycken fungerar äntligen:))
Si
765
Simon01
120dM -08
jag säger som jag brukar, man ska inte ha cab i Sverige : ) men jag hade valt m3:an i vilket fall
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jag tackar för era kommentarer. Det får nog bli en M3! (Trots försäkringspremien)

HenrikM
HenrikM:

Hur mkt skiljer det på premien cab kontra M3a:an

Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jag får betala 17460:-/år för M3:an & 11244:-/år för caben. Det är ju ändå mer än 6000:- mer per år...

HenrikM
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det var en väldigt liten skillnad, vilket bolag?
Jag stod också i valet i höstas, men den bästa offerten jag fick på en M3:a var 2700kr/mån, 325an kostar 860kr/månad så för mig gick det inte att äga en M3:a, tyvärr......
Henrik:

Blir inte mera än 16.43kr/dag:)) extra för M3an, du kommer inte att bli besviken.

Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Tack Starre! He he, så kan man ju också se på saken. Nu känns det redan bättre! Det var förresten Länsförsäkringar som lämnade prisuppgifterna...

HenrikM
Ja eller 47.80 per dag totalt (i försäkring) för och få köra en enormt underbar körmaskin. röker du eller snusar så rekommenderar jag dig och sluta :)
Jag hade oxå absolut valt m3:an utan att tveka.

Bmw har stjärnan under huven.
HenrikM:

Du bör även ringa runt alla f-bolag och höra vilkan premien du för innnan du bestämmer dig för LF och var inte blyg att pruta med dom.

Lycka till. glöm inte att lägga upp bilen i galleriet så vi kan se skönheten:))
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Starre: Går det att pruta hos försäkringsbolagen? Är det något du har prövat på? Vilket bolag har du själv?

HenrikM
HenrikM:
Pruta kanske var fel ord förhandla är nog det rätta ordet. Har sett flera disskusioner där folk har fått bättre premie om man (hotar) med att byta alla sina försäkringar till ett annat bolag om man inte går ner x-kr på bilen.

Tror att du kan göra en enklel mejl förfrågan via privataffarer.se hemsida, då skickas det automatiskt till alla F-bolag.

Själv är jag mkt nöjd med TH
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Starre,
Jag har gjort den där förfrågan (till 10 bolag skulle det va)

Fick ett enda mail, "tyvärr försäkrar vi inte din bil"

Fick ett telefonsamtal, från mitt nuvarande bolag Folksam! Då blir man rätt nöjd att man redan valt "rätt" :)

Dom andra bolagen hörde inte av sig....

Mvh
Anders S.
Ta caben!! hade en M3 -94 inna som var grym men den kostade för mycket!! nu kör jag en cab!! kör du inte med bilen på vintern så ska du köpa en cabbe!! du ångrar dig inte!! men det gör du i längden med m3:an...det är inte värt det!!! de anndra vill bara att du ska göra samma misstag som de och betala en förmögenhet :)) inget illa men det e så jag tycker!!

Love BMW!!

E36 Cab! Självklara valet! =)

/Manray/
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Jag får väl åka & provköra båda bilarna igen. Så får vi se vad det kan bli... Tack för era tips & synpunkter.

HenrikM
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hej
Jag har haft båda bilarna, och måste säga att jag var mest nöjd med cabben. Det är 2 HELT olika bilar.

M3an knakar inte så mycket och är definitivt en körmaskin, men det finns inget som går upp mot en varm sommarnatt i en öppen bil:-)

Det är kul att köra fort, men sommaren är kort och måste njutas till sitt fulla.

Men pass på så att du får Hardtop om du går för cabben, annars blir du nog besviken..

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hosse:
Håller med dig, varma sommarnätter i en cab är något alldeles speciellt!! Längtar....

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.