|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej Jag håller med dig fullständigt...Har också blivit idiotförklarad ett antal gånger..men det är antingen av folk som är avundsjuka eller av de som skiter fullständigt i sin bil... Min bil må vara 12 år gammal och kanske inte så exklusiv men det är bil som jag gillar och finner glädje i att sköta...Kör aldrig bilen till jobbet samt att den står inlåst om vintern...Känner glädje att komma till en träff med en bil i bra skick som dessutom har hyffsat låga mil på sig. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Hej Jag håller med dig fullständigt...Har också blivit idiotförklarad ett antal gånger..men det är antingen av folk som är avundsjuka eller av de som skiter fullständigt i sin bil... Min bil må vara 12 år gammal och kanske inte så exklusiv men det är bil som jag gillar och finner glädje i att sköta...Kör aldrig bilen till jobbet samt att den står inlåst om vintern...Känner glädje att komma till en träff med en bil i bra skick som dessutom har hyffsat låga mil på sig. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Hej! Helt okej att åka ut i europa, men åk för fan inte till fel länder! (läs polen, bulgarien) Fick min gamla 325 från 1992 stulen i bulgarien i somras, där stals i stortsett alla utläands registrerade bilar med lite värde oavsett stöldskydd. hade "rattkrycka" o startspärr, det är oxo nästan helt omöjligt att ta sig hem därifrån.... MVH Fredrik |
|
|
Visst fan skall du åka på semester med din bimmer! I Tyskland är det ju verkligen inga problem alls, det är ju mycket vanligare med m3/m5 där än som det är här! (förvänta dig inga nyfikna tittare.... :-) Men visst skall du ut i öst-europa så är det BMW-förbud då är den ju väck om 5 sekunder om du inte vaktar den och även Italien/Frankrike osv. gäller det att har koll på bilen. Parkera aldrig bilen där du inte kan se den, även vid restaurang besök och dyl. Hälsningar Stephan |
|
bole |
Poäng: man ska INTE vara alltför petig och man ska UNDVIKA att fästa sig så mycket vid SAKER |
| Grym trådlyftning :) | |
bole |
hehe .. jag märkte att jag nästan maniskt börjar fästa mig vid min bimmer :) man ska nog försöka att undvika det :) den har jag iofs inskaffat ganska nyligen men ändå...ALLTID nåt att fixa på den :) minsta repa irriterar mig osv :) |
|
Jag tycker det är var och ens ensak hur/när man kör med dyrgripen. Min 993 har fått en varuvagn kastad på fronten vid ICA besök. Kostnad 35-40.000:- + 6 veckor på plåt/lack. Min M3 snoddes på all "M" utrustning. Kostnad 38.000:- + 4 veckor hos BMW. Självrisk, javisst men hur kul är det när racern står på verkstan och solen skiner. Dessutom kör jag inte med dessa bilarna på vintern. Mycket pga ASC saknas på M3-an. Ren självbevarelsedrift. Är dessutom djävligt tveksam till ta bilen till Frankrike/Rivieran, pga den otroliga kriminaliteten där. Även om det finns säkerhetsgarage. En kompis blev av med sin Golf GTI när han käkade lunch i Portugal. Bilen stod parkerad 20 meter bort. Han satt kvar med notan, capritofflor på fötterna, shorts och linne + solglasögon. Inte kul ta sig hem till Sverige, så att säga... M3/// Mullret |
|
| Jag köpte min bil för att använda den ;) men jag åker inte på vintern, men jag parkerar bilen lite här å där! I bland känner man ju vågar jag ställa bilen här! men de har gått bra änsålänge! men du har ju bilen försäkrad så de är ju ett + iaf! jag tycker att du ska ta bilen på semester! Kör å ha skoj! | |
|
Jag köpte bi-turbon för att använda den när jag behagar, och det är på sommarn. Sedan så får man ju höra titt som tätt att man har en bil som står i garage större delen av året, droppen som fyllde bägarn var när en motorcyklist fällde kommentaren varför ha ett fordon som du bara kör på sommarn.. Då sa jag bara häng på vinterdäcken på din plastraket du så slänger jag på vinterdäck på bilen. Och en annan del är ju faktiskt den ekonomiska aspekten, man slipper mycke kostnader på att inte rulla den på vintern. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 Alea iacta est, the dice is rolled |
|
kilroy |
Min grundprincip är att att njuta av livet...vilket inkluderar snabba bilar, god mat, lagom med krök..och damer... Min grundprincip är också att att värdsliga ting alltid går att ersätta...Att avstå från något som jag faktiskt gjort en uppoffring för att erhålla är för mig en tankemässig kullerbytta. Det är som om man vann 10 miljoner på Lotto...och la allt i madrassen bara för att man var rädd för att huset och bilen man köpte skulle bli stulet eller brinna ner...Att INTE VÅGA njuta av livet är en värre begränsning än dom stackarna upplever som inte ens har tillfälle att göra det...Det är som att förlova sig med världens vackraste flicka...och sedan låsa in henne i källaren dygnet runt...Självklart parkerar jag aldrig mina bilar i dom värsta ghettoområdena i Malmö. Genom att använda huvudet, undvika dom allra tydligaste riskerna och tala om för sig själv att man är en kuf om man fäster sig för mycket vid materiella saker...så mår man bättre...kilroy |
|
Kilroy Mycket bra skrivet! Håller med till 110%. |
|
Gubbracer |
Kilroy: Äntligen en vettig människa på forumet :-) |
|
Visst har du rätt kilroy. Men om man inte har oändligt med pengar så måste man ju välja ändå ibland. Materiella saker kan ju alltid ersättas som du säger, men ersättningen kostar ju också pengar. En kollega från studietiden ärvde 1,5 milioner, han köpte bla annat en sprillans värsting Porsche och körde ned den totalt på drygt ett år. Nu är han fattig som en kyrkråtta igen och har inte ens råd med bil överhuvudtaget. Han är expert på att nuta av nuet och fegar inte för att använda sakerna. Jag skulle aldrig kunna göra något sådant. |
|
|
Jan F Måste väl finnas nåt vettigt mellanting mellan att vara superparanoid men sin klenod eller att förstöra en helt ny porsche på ett år? jag förstår ju så klart att man är väldigt rädd om sin bil om man har en fin dyr bil som tex en M3 av senare modell. Att man ställer sig en bit ifrån andra på parkeringen ´för att undvika slarviga svenssons med sina bildörrar är ju ok. Har lite svårt för att fatta att man vill ställa undan bilen 6 mån per år pga snö, slask osv. Anser att en bil ska tåla taskigt väder om man sköter den bra för övrigt. Att inte ta pärlan på bilsem ner i sydeuropa tycker jag låter ännu konstigare. Jag idiotförklarar absolut inte nån som är så petig med användandet av sin bil utan alla ska ju självklart göra som dom vill. Jag hade dock aldrig begränsat användandet av en bil så oavsett vad det var för bil eller vad det var värd. Mvh |
|
|
Visst måste man hitta en balans man trivs med. Jag anser också att en bil ska tåla en svensk vinter, har bara inte hitta en bil som gör det ännu. Rosten tar ju död på bilarna ganska snabbt. T.ex så blir ju mycket bara sämre och sämre ju nyare bilen är, Titta på en nya 5an, där är AC-kondensorn i fronten i naken aluminium, när vägsaltet kommer på så kommer det att bubbla som en brustablett. Jag har en Twinturbo Supra som jag kör med solig sommardagar. En 530 övrig tid. Och har haft en Corolla för 1500 kr som gått tre vintrar. Den ger en oslagen frihetkänsla i många lägen, t.ex. Långtidspakera vid flyget eller nere vid båten på dåligt upplysat ställen. Ligga bakom en långtradare på nygrusad asfalt och det låter som någon skjuter kulspruta på bilen. Parkera längs fram vid stormarknaden brevid en barnfamilj, eller ligga bakom saltbilen i 5 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.