AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.371

Idiotförklarad som låter bilen stå?

Sida 1 av 4
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Ja, kanske inte riktigt, men nästan! Som tjejen säger, du har en fin bil som du låter stå i garaget (nästan) halva året, hur kan du göra det? Försöker sedan förklara att jag inte vill köra den pga av vinter, snö/slask/salt. Låter den även ibland stå på sommarhalvåret beroende på situationen (ställer den exvis INTE på B&W's jumboparkering, kör helst ej heller inne i Sthlms centrum med den). Hon vill att vi ska ha bilsemester gm Europa i sommar, tvekar ta bilen då, den står ju obevakad nattetid bl.a. Osv osv...
Fler som känner igen sig? Eller är det bara jag som är 'skadad'...?

Fler argument FÖR att låta bilen stå? Eller ska man sk*ta i riskerna och använda bilen?

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Vanligen så köper man en bil för att bruka den, det finns faktiskt jättemånga som gör det. Men om det känns fint för dig att låta den stå så är nog det bra. Själv ska jag precis köpa mig en båt, måste bara hitta någon stor hangar att ha den i, för inte tusan vill man slita på den i sjön, det vore ju förfärligt.

Copy, mer mörkrädd än vanligt
Om jag hade haft en bil i din klass så hade jag resonerat EXAKT som du...
Jag tycker att det svider att ta ut min 10 år gamla i saltet men jag har inget val...
Stora parkeringar är bannlysta.

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jamen nu pratar vi om en ny M3:a det är ju lite skillnad jäntimot en sk. "vanlig" bil så jag förstår dig , om du inte är snuskigt rik och kan köpa en ny om den blir stulen tex. men om man har du knegat ihop till en drömbil halva sitt liv så är man ju förmodligen rädd om den !

/Mvh Göran
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Nej, jag är inte snuskigt rik och kan köpa en ny om den blir stulen. Och ja, jag är rädd om den.

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

BMWCoupe: Jag är själv jävligt rädd om min 330, kör inte heller med den på vintern, åker saab 900:(
B&W, Ikea, mm mm är absolut förbjudet..
Du har den bil som är högst upp på önskelistan för mig, så om den vore min, så skulle jag lägga ner det där med bilsemestern, iallafall med den bilen.
Tippar nog på att dom flesta här på BMWpower, är sjukt rädda om sina bilar.
Så ensam är du garanterat inte:)

Mvh Danne

Bimmer7er
Va är det för vits med att köpa en ½miljonbil om man knappt använder den ?
Men jag förstår dig samtidigt, jag är jätterädd om min 9 år gamla bil.
Men att låta den stå i garaget mestadels kan jag inte förstå.

/// Bimmer7er
Jag har blivit idiotförklarad för att jag inte kör M3:an till jobbet. Att det inte finns något nöje att puttra till jobbet i en M3 pga. att oljan inte hinner upp i temp innan man är framme har vissa trångsynta individer svårt att fatta.
Men så har dom ju inte heller greppat varför man köper en BMW M.
Inga problem i europa,finns massor med parkeringsgarage/bevakade parkeringar överallt(hyfsad affärside där)så ta bilen till europa på semester,den vill oxå åka i hemlandet.
Att du inte tar ut den på vintern och till affären är jag helt förstående till,tvekar själv till stormarknadsparkeringarna,eller ställer mig långt borta och ensam,ändå har jag bara"bara?"en 328-95a.
Skit för övrigt i vad andra tycker och gör som du själv vill,det är din bil!

Henrik
betriebsanleitung1
Jag hade kört med den året runt,eller sålt den.Värdeminskningen är för stor för att ha den i ett garage.40000kr/år+garagehyra
pe
86
pericsso
328i -98 E46
BMWCoupe:
Förstår dig. Hade inte heller kört den vintertid eller ställt den vartsomhelst. Skulle kört 240 eller nåt på vintern...kanske skrivit M3 på bakluckan :-).
Nu har jag inte riktigt råd eller tid med två bilar så det blir 328 på vintern också. Men det skär i hjärtat när man hör snö/salt/grus-sörjan smattra i hjulhusen. Försöker tvätta ganska ofta.

Har bilen i garage hemma men man är alltid lite orolig om hälsar på nån kompis i nån annan stad och bilen måste stå på gatan. Larmad iofs men går ju aldrig att skydda sig mot vandaler, som repar snygga bilar pga avundsjuka.

Mvh

/Petter
Att du inte vill åka me den på vintern är fullt förstårligt + ikea mm...men att du knappt vill åka inne i sthlm är väl kanske lite för petigt!?
jocker18@home.se
jag åker visserligen gammal "skrotbil" enligt dom flesta av er, men visst tusan måste man vara rädd om den för det? kör med bilen när det är saltfritt.

Fast, att man ställer en bil över 200k i garage över vinter, är väl väldigt normal, inte dumt

Livet är en stor risk, vill du inte ta den, stanna hemma!

WmB SoundZ
BMWCoupe:
Idiot förklarad är du inte i alla fall inte av mig:))

Jag som du vet kör även nu på vintern och visst får man tänka på att det finns många andra trafikanter som inte är lika rädd om bilen som jag.Man får helt enkelt köra med ett ägg bakom foten och köra med vett och etiket. Jag har full respekt för dig om du inte vill köra m3an på vintren, om jag hade möjligheten så hade jag nog(kanske)köpt mig en vinter bil, men efter noga avvägande och många mejl med flera på forumet kom jag fram till att bilen är byggd även för vintern.

Vad det gäller bil-parkering så undviker jag stormarknader av flera anledningar bla att risken att få dörr uppslag på bilen.Om jag nu mot förmodan skulle parkera på en stormarkand parkera jag längst bort, om det nästan är fullt så ställer jag mig nära en annan Bmw.

Vad det gäller turer in till stan så åker jag aldrig(har hänt 1gång) in med bilen frivillgt av flera anledningar:

1.stöld
2.Någon kanske repar bilen det finns så många mindre bra personer i stan.
3.Svårt att hitta parkering

Nä jag tar nog tricken(tunnelbana)in till stan

Vad det gäller bil semester så planerar jag det oxså, givetviss ner till Tyskland och jag ska åka M3 ner av flera anledningar.

1.Prova och testa bilen för att se vad bilen klarar av
2.Bilen vill säkert åka hem(bortra bra men hemma bäst)
3.Sen har jag några pesonliga skäl oxså.......

Sammanfattning:

1. Vintern avställd ok
2. Parkering ok
3. Semester ta Bmwen

Om man som du och jag köper en bil för XXXkr så är man rädd om bilen!

beemah
Tja!!

Tycker du gör helt rätt!!! Men en resa genom Tyskland med bilen är ju inte helt fel!!!

Starre: Att parkera brevid en annan BMW är ingen garanti för att inte få dörruppslag. Har tyvärr surt fått uppleva det med förra bilen! Finns många rika tanter som har BMW som shopping bil och som inte bryr sig!!

MVH
//Mange
Bimmer7er
Försäkringsbolagen fyller ju en hyfsad funktion.
T.ex om nåt händer din bil :-)

/// Bimmer7er
Bimmer7er:
har funnits massa fall där man fått ut allt på försäkring men bilen blir aldrig som innan...te.x måste lacka om dörren å de har inte blivit exakt samma lack os.v
Personligen tycker jag bättre om stora stormarknads parkeringar än de små nere i stan. På de stora brukar man offtast få stå själv längst bort...

/Johan
[CUL8ER]
beemah:

Finns faktiskt ett till sätt nämligen familjeparkeringe....

Men återigen risken att jag skulle åka till en stormarknad är minemal.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
jaja,

förr lr senare kommer första repan och första bucklan,
men det är materiella ting.

Plåt och lack går alltid att fixa,
annars görs det nya bilar varje dag.

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
BMWCoupe: De finns en hel del bus i Eurpoa. vägpirater osv osv.
På väg till ringen förra året fick vi se en kille som blev av med sin Carrera 2 vid ett vägstopp. pistolhot och stulen bil som följd.
visst de finns försäkringar men hur kul är de o stå utan bil i tyskland eller italien ovh försöka ringa hem och sen få tag i hyrbil?
Hade jag varit dig hade jag hyrt en bil och kört på semester i den. inte särskilt dyrt för en 9-5 med turbo som man åker helt okej i. Spara på din m3:a de hade jag gjort.
Att sedan lufta en sådan bil som du har på Autobahn lite då och då är ju ett måste.

Bmw har stjärnan under huven.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.