|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Dani |
Ojoj...stavfelsnisse har varit framme en hel del ser jag...hade bråttom...men men..du bad ju om en åsikt...och du fick en. Sköt om din bil....en underbar maskin du har! |
|
Hei, jag har samma dilemma, men jag biter i hop och använder bilen på vindern ibland... Jättedumt, men jag har försökt ställa av den en vinter, men det tog 6 veckor. Sedan stog jag och knackade på dörren till däckfirman för att få köpa vinterdäck.. Stor respekt till nån som låter en M3a stå i garaget!! Jag ska inte ta upp det temat (som blev raderat här tidigare ang repor i lacken på en M3a:-))! Promise.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
|
Dani (och alla andra): ett av mina inlägg här missförstods, mitt fel. Jag anser mig INTE ha råd att köpa en ny M3 ifall den skulle bli stulen. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
Dino |
Jag kan bara säga att jag känner igen mig själv , ibland tycker jag faktiskt att jag är litte löjligt , kommer hem från jobbet med skrotbilen "vinterbil" går o tittar till bilen nästan som att man klappar den :)) , men jag börjar känna att jag överdriver litte kan jag säga , då man kan knappt vill använda den under sommartiden pga Repor ...osv . ska försöka skärpa mig in till nästa vinter o angående semestern så va vi nere i Spenien i somras med polarens Audi den var helt ny då o det var absolut inga som helst problem me det 2veckor fram o tillbaka fick sträcka ut bilen ordentligt på Autobahn , men sen kom första repan när vi hade parkerat i Mc för att käka nån vecka efter att vi hade kommit hem , ska förmodligen ta med Bmw ner till Spanien på sommaren om hjärtat tillåter det :)) "måste påpeka ,, det här inlägget fick min tjej läsa för hon tyckte att jag va litte sjuk som inte använde bilen :) M-MotorSport |
|
En lite undran bara, Om man inte kör på vintern, inte i stan och definitivt inte på semestern, och inte till jobbet, eller affären, när använder ni finbilen överhuvudtaget. *nyfiken* Någon gång på banträff kanske, men det sliter väl också av bara den på bilen, så kanske bäst att låta den stå helt och hållet. Undrar jag som själv rullar runt i en Corolla i saltet. Men jag har faktiskt kört med ögonstenen (sorry inte BMWn) på semetern i Italien, inkl. två dagar i Rom. I år hägrar Frankrike och Spanien, någon gång måste man ju få ta ut den ur garget. |
|
|
Jag kan bara säga att jag förstår dig helt. Kanske inte när det gäller utlandsresan men annars. På vintern är mitt ändå mål med bilfärder att ta sig från plats 1 till 2. Det är ju på sommaren som man kan köra runt lite på småvägar och njuta i fulla drag. Nu så har jag satt ett datum till 1april då bilen ska vara klar med diverse modifieringar o sedan ska den ut i vårsolen. |
|
|
Visst kan man ha en dyr sommarbil. Det finns ju många som lägger massor med pengar på båtägande, med en kort säsong. Men då använder dom flytetyget så ofta som möjligt! Så det är klart att sommarbilen får följa med på semesterresan. Och visst är det en speciell känsla under senvintern när dagen för första vårturen närmar sig - oavsett om den görs i bil eller båt? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Player: Man kan visst handla en bil för 700 lök och handla möbler på IKEA ..... det är en fråga om vad som är bäst vid varje enskilt tillfälle ;) |
|
|
Player Om man köper bil för 700´ så är man kanske tvungen att handla på IKEA ;) Henrik |
|
| Om jag hade en M-bil skulle jag ha otroligt svårt att låta den stå, oavsett årstid...ASWD | |
|
Grundregeln är att var och en gör som han själv vill. Jag brukar göra som så att jag har antingen enbart en gasar vinter bil och köper sedan en super sommarbil. Ibland behåller jag super sommarbilen över vintern beroende på hur svår den är att få tag på eller hur svårsåld den är. Dyrt koncept. Javisst! Men jag har kul hela året. Jmf man med andra hobbys så är det inte så dyrt. :) |
|
|
Ganska meningslöst att köra M5 på vintern ialla fall.. Min 323:a är lika pigg och ibland piggare på grund av bättre däck.. M5:an bara spinner... /Jimmy Länk |
|
|
Håller med dig fullständigt!! För mig är inte värdet på bilen av större betydelse för att köra på vintern eller inte. Det är SKICKET som avgör för min del. Har bara ställt av en bil och det var en nylackad Golf 16v som jag la MYCKET pengar på. Ville inte ta ut den i vinterslasket och få den fördärvad. Vintern sliter på ALLA bilar mycket mer än på somrarna. Så är det bara!! Vinter = salt, sand fukt och annats skit. Sand = stenskott i hjulhus, i fronten och på sidorna. Salt sätter sig på hela bilen och sen börjar det rosta där man fått stenskott. Den "riktiga" formeln för huruvida salt gör att bilar rostar vet jag inte, men det gör dom!! Ha den avställd!! Kör gärna på semester med den, DET hade jag däremot gjort!! /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
| En bil ska användas. Jag förstår inte varför man köper en bil om man inte använder den? Helt meningslöst! | |
|
common: vad förstår du inte?? att endel har sina bilar som hobbie och inte vill förstöra dem? din familjebil kvittar det kanske hur den ser ut men alla resonerar inte så! "Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad" |
|
|
jag förstår också....jag kör med min bil nu på vintern, men det är inget jag är direkt glad över, mest för att den blir så skitig och så kan man inte alltid tvätta den, och det är riktigt sorgligt att se bilen stå parkerad med snö och slask på sig och allmänt nerskitad och man vet att man inte kan tvätta den (för hand). på en så ny bil så förstår jag att man inte vill köra med den på bintern, speciellt inte en M3:a... om jag hade varit i din sits hade jag skaffat en andrabil att ha och köra med. Det behöver inte vara en bmw, utan en bra, pålitlig bil som man kan köra med på vintern, semestern och när man skall handla, M3:an kan man ta ut vid speciella tillfällen! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
jag förstår också....jag kör med min bil nu på vintern, men det är inget jag är direkt glad över, mest för att den blir så skitig och så kan man inte alltid tvätta den, och det är riktigt sorgligt att se bilen stå parkerad med snö och slask på sig och allmänt nerskitad och man vet att man inte kan tvätta den (för hand). på en så ny bil så förstår jag att man inte vill köra med den på bintern, speciellt inte en M3:a... om jag hade varit i din sits hade jag skaffat en andrabil att ha och köra med. Det behöver inte vara en bmw, utan en bra, pålitlig bil som man kan köra med på vintern, semestern och när man skall handla, M3:an kan man ta ut vid speciella tillfällen! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Micke_no1: Om man nu har bilen som sin "hobby" så vill man väl använda de så mycket man kan. Man förstör dem inte genom att använda dem. Blir bilen skitig (det blir den) så är det ju bara att tvätta den. Det ingår ju också i "hobbyn". En ny (nyare) bil klarar mycket väl av att användas året om. Har man däremot en gammal renoverad/orenoverad bil i fint skick utan de försinkade karosser mm som finns på nya bilar förstår jag att man inte vill använda dem. Det är väl först då man kan börja prata om hobby. Förstår du nu vad det är jag menar? |
|
|
Skulle helt klart köra året runt, dock kanske vara lite medveten när det är extemt halt, trånga parkerinar etc. Att ta bilen ut i Europa skulle jag också göra. Var i Italien förra året och jag var lite smårädd för att någonting skulle hända med bilen men inga problem, ok jag hyrde garageplats vid varje hotell men det är det ju värt. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
BMWCoupe: Jag tycker att ditt engameng för att hålla din pärla fin är beundransvärt, men man ska inte glöma att bilag behöver gå för att må bra. Inte bara lite då och då utan regelbundet. Det andra som slog mig var att det blir ju "dyra" mil om man kör lite med bilen. M-pire: Att läsa följande "Att det inte finns något nöje att puttra till jobbet i en M3 pga. att oljan inte hinner upp i temp innan man är framme har vissa trångsynta individer svårt att fatta" är ganska komiskt. Måste din bil ha en hög oljetemp för att klara normalt svenskt trafiktempo? Jag trodde du körde en BMW. Om du har så dålig smörjning så du måste puttra till jobb så tycker jag att du ska byta olja. Det finns en faktor som är mycket viktigare än oljetemp nämligen Smörjoljetrycket! Men alla som är försiktiga med sina skönheter, stå på er , men låt det inte gå till överdrift. BMW är ett kvalitetsmärke som bygger bilar som ska tåla mycket och gå länge, de mår bra av att röra på sig.Bilar är som människor de behöver motioneras för att må bra. Men man ska vara rädd om sin skönhet. // Chiefen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.