|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Jag vill lägga ca 100000kr på en ny bil men vet inte vad riktig. Är ganska inne på en 325a 93-95a. Gillar inte riktigt 5-serien. Man kan få en 325cab för den slanten, men jag bor i mellansverige så det kanske är onödigt. Jag tycker att "vanliga" 325or är lite snyggare än en uppcabbad cab. Har ni något tips på vad jag ska kolla på? | |
|
Jag lägger utan tvekan min röst på en E34 M5! Du kan troligen få ett kanonfint exemplar för det priset. __ Länk |
|
|
Du borde kunna få en E36 328 för de pengarna! Om en 325 kostar så mycket så bör den i mina ögon vara i nyskick, eller nära på och med mycket lågt verifierat miltal. Om du nu inte gillar 5-serien så är den kanske det bästa valet... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag har kollat på både 325 och 328, när det är samma pris så är 328 mycket tråkigt utrustad medans 325 har nästan allt. Jag ska se om jag kan hitta en något nyare 325a. Hur är det med AC på bilar som är ca 7-10år, börjar dom ge upp då? |
|
|
Ja, dem brukar vara döda... men du ha dryga 15000kr mer i budget för att köpa bil så har du tur kanske du hittar en som funkar... //z00land3r |
|
|
Håller med nofx16 om du inte gillar femserien. /Simon |
|
|
Inte helt omöjligt att lägga 115000kr, så alla tycker att det är bättre att satsa på en 328, blir inte försäkringen mycket högre då? Jag tar mycket gärna mot tips på vad man ska tänka på när man köper en E36a. Funderar på att dra ner till vår kära huvudstad en helg för att kunna provköra många modeller. |
|
|
Merced, Jag menade att med 100kkr så BORDE du få en bil med fungerande ACC. JAg har inte kollat bilar i den prisklassen. Dem jag har kollat på ligger i 65-85kkr klassen. MVH |
|
| Vad säger ni om importbilar? Behöver det vara sämre? Ca 75% av de bilar som jag har kollat på kommer från Tyskland, även fast det inte står i annonsen. | |
|
7-serie E38. Mycket prisvärd, otroligt mycket mer bil än 325i/328i. Köp! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Jovisst man får säkert mycket för pengarna när det gäller 7-serien, fast jag är tveksam till 5-serien och 7-serien är "värre". | |
|
Håller med J.L, visst är e38 mycket bil, dock är den mer svårsåld än treserien och är dyrare att driva per mil. Välj den modell som du vill ha t ex 323/328 och leta stenhårt efter en sådan. /Simon |
|
|
Import spelar ingen roll tycker jag, då förutsatt att det finns bra med dokumentation. //z00land3r |
|
| Om ni orkar så skulle jag uppskatta lite tips om vad man ska kolla på när man köper ny bil. Hörde att spindellederna är dåliga på E36, rost, ägare mm. Uppskattar hemsk mycket alla tips ni kan komma med, har aldrig köpt en bil i den här prisklassen... | |
|
Merced, Då rekomenderar jag sig att pröva "sök inlägg", samt läsa såväl begagnatguiden samt importguiden noga. |
|
| Har läst, men det är alltid kul med fler tips. Ska läsa importforumet nu... | |
|
Merced: Kolla rost, många e36or rostar (skärmar, baklucka, dörrar osv). Ja spindellederna ska bytas och många e36or med lite motor körs oftast hårdare än genomsnittsbilen. Kolla också AC, och diverse bussningar både i fram och bakvagnen. Kolla också bromsar (handbromsen brukar vara dålig kostar ett par 1000 med backar och allt). Kolla synkringarna till 2ans/3ans växel som brukar kunna bli lite tröga med åren. Lite stressad men som kalle säger finns en del om detta på forumet. |
|
| Tack för tipsen. Ska söka mer nu på forumet... | |
| tror inte att du kan få ett bra ex av E38 för 100 , ja hade lagt pengarna på en fin E36 a me skinn självklart. | |
|
Tjenare. 328:a för 100' som är rikligt utrustad är inga problem. Brorsan sålde sin svarta 328:a -95 som var maxutrustad nästan för ett år sen för 115'. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper: Ja instämmer. Hur går de för dig nuförtiden? inget nytt bilobjekt på lut? Du är en forumräv som man inte sett på ett tag:) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.