|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Vad innehåller stora och lilla M-paketet?Pris? | |
|
Det är väl fram, bak och sidokjolar plus en dubbelvinge i "stora M-paketet". I "lilla" så är det väl bara en liten bakluckeläpp (liknande originalläppen på alla E30 före -88) och dimljus som ingår på karossen vill säga. Annars är väl det sportinredning också... Pris på det stora har jag hört vill närma sig 27000:- flertalet gånger, och vill gärna fråga själv om det verkligen stämmer? *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Se även Länk |
|
|
Stora M innehåller även plast-paneler på dörrar och skärmar... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Även m-chassi, lite lägre, grövre krängnings hämmare? KKR:Korskrogen racing icq:176061432 |
|
|
johan99: jo, det var det jag menade med "sidokjolar".... *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
Jag förmodar att jag har det "lilla" M-paketet? Jag har "läppvingen" dimljus, M-Ratt, M-växelknopp och sportstolar (inte skinn). Är den också lägre än "vanliga" E-30 och har grövre krängningshämmare? Det är en '88. m v h Samme |
|
| Dimljus och sport stolar har jag men det har väl många andra 325:or också.... | |
|
Wicked: Jaha men det sitter ju både sidokjolar och paneler på dem... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Johan99: Det beror på vilken årsmodell det är. -87,orna har inte paneler. |
|
|
Vi snackade ju om stora M-paketet =88- /Johan [CUL8ER] |
|
|
Stora och lilla M-paketet säger inget om chassi, alltså fjädring, kränkhämmare ets. M-paket inkluderar alltså inte M-chassi. Däremot kan de naturligtvis kombineras. M-paketet fram till och med 87 ser annolunda ut från det som sitter från 88 och framåt. Finns väl inget som officiellt hetat lilla m-paketet? Det fanns ett m-paketet. Efter 88 är det det med dubbelvinge och panler på dörrarna osv. kallat M-Technic II, fram till dess var det front/bak spoiler, sido kjolar och en liten spoiler på bakluckan. Pekkanen: Vad menar du med M-ratt? finns 6 olika rattar till E30, vilken har du? |
|
|
ILivetoride: Den är treekrad med "M-färgerna" på ekern som pekar nedåt. Den har även "tutan" på varje eker. Ska se om jag hittar en bild på den någonstans. Hur kollar jag om jag har M-chassi? Det här är min första E30. |
|
|
Då behöver jag ingen bild;) Har en likadan ratt i min. Jag blev bara nyfiken. Det är väldigt små skillnader mellan vanliga 325i chassit och M-chassit. På m-chassit är det en aning hårdare och lägre fjädring samt att den bakre kränghämmaren är 14,5mm i diameter mot 12mm. Det är nog lättast att ta reda på det genom att mäta diametern på kränghämmaren. Men som sagt skillnaderna är väldigt små. |
|
Rico80 |
oftas har alla bilar med stor m paketet orginal monterat även shadoeline paketet men lackade kofångare speglar o mattsvarta lister men annars har ILiveToRide förklarat det i stora drag!! *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
| Johan99: åhå, trodde alltihop på sidorna var integrerat med varandra... | |
|
Wicked: Nej då blir det inte så lätt att öppna dörrn :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Det här trodde jag va med i "stora M" till E30 88-: Kjolpaket inkl. dubbelvingen M-chassi 15" BBS fälgar M-sportstolar och ratt,knopp Men det är inte rätt då? Är det nån som med säkerhet som kan säga om det inte är så? /Johan [CUL8ER] |
|
|
Nej det är väl inte helt rätt, vad gäller det som generellt betecknas stora m-paketet. Men det kan stämma på de som lämnade bandet och kallades 325iM. Det stämmer också på den modellen som kallades 325i Sport i UK, men den hade också tätstegad låda. |
|
|
Ja alltså 325iM. Kallar inte de med "lilla M" för 325iM /Johan [CUL8ER] |
|
|
Men kom 325iM med "stora M" 88? Eller 89? /Johan [CUL8ER] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.