|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det sitter ju M-hjul på den, M-ratt, Sportchassie (M-chassie?) och så har nån smetat dit ett ///M på bakluckan... Kanske M-sidokjolar också...jag vet inte hur dom ser ut :) >Personligen är jag livrädd för rost, så jag hade nog försökt hitta >en annan bil, även om den i andra sammanhang verkar fin och seriös Lite sån är jag också...men det lutar nog ändå åt köp. Den som lever får se :-) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
På min ratt så är det blå/vita emblemet hursomhelst. Efter att ha analyserat bilderna och min egen bil så kan jag konstatera att jag har liknande rost på min... Det är bara att kavla upp skjortärmarna :) /Stefan |
|
|
Patrik: Tröskelbreddare typ M5 i bilens färg lär vara standard på alla E34 från cirka 9.94. Kallas Executive när det sitter på 518-525. Annars brukar ju bara utrustningspecifikationen på faxutdraget från BMW klarlägga en del och vara värd 200 spänn bara den. Rekommenderas starkt. Alltid kul att hitta grejer som inte ens säljaren vet om. Jag har tagit ut något dussin faxutdrag ungefär med förhoppningen att hitta 209 diffbroms i specen. Men icke. Mattias K däremot träffar rätt på första försöket :) warcow: Du har ingen bild på din ratt eller en likadan? Mvh /Janne |
|
|
Janne: Jodå här: Länk Inte så bra bild men ändå... :) /Stefan |
|
|
warcow: Det är är inte riktigt samma ratt. Den du har är väl (ungefär iaf) samma som återfinns i E39 och då inte helt sällan med knapparna i ratten ("multi-ratt"). Eller är jag ute o cyklar nu :) Den ratten som finns i den jag har kikat på är något annorlunda...som den gamla -94-ratten, fast med små grepp-bulor "10-i-två" F.ö. vill jag passa på och tacka alla som svarat i tråden. Det är värdefullt att få veta. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Länk spar till en.... Länk |
|
|
Ser också att det är skillnad nu... Tyckte att dom var lika så när på märket. Skumt att det är olika rattar... /Stefan Länk |
|
|
Ja, warcows ratt är definitivt ratten som sitter standard i E34 från årsmodell -95 och såg ungefär likadan ut på tidiga E39or utan multiratt. Sedan finns som tillval 255 Sportratt III (den treekrade, som sitter i min bil) och tydligen M-ratten med M-färgade sömmar och tumgrepp. Mvh /Janne |
|
|
Patrik: En lite fråga bara, tänker du behålla märkena med texten "Sköna skivor"? ;) /Stefan Länk |
|
|
tjena du..njae :) De rutorna blir ev. förmån för någon snygg solfilmning om/när ekonomin tillåter. Sitter ett litet emblem vid växelväljaren också som åker. Känns inte så skoj o åka omkring med. Mvh Patrik - i morgon gäller det (steg 1) :) _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Att lacken nöts bort av gummilisterna är inte ovanligt däremot att man inte gör något innan det blir rost har sett sådana lackskador på ett flertal bilar inklusive min egen i övrigt superfina E34a, ett tips är att tvätta gummilisterna vid varje avspolning plus torka torrt. MVH Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.