|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Blir svårt att få det hela att funka med bibehållen orginalfunktionalitet om man inte använder sig av orginaltermostaten. Den är kopplad på ett lite annat sätt än orginal på piratvärmarna. Orginalet har ju 3 kablar varav en är till pulsregleringen av värmen i de steg man ser på knappen. Blir att riva allt igen... borde gå snabbare andra gången. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag har gjort det två gånger och det gick klart snabbare andra gången. Du behöver ju inte fotografera så mycket andra gången....:) Bra mektips du gjorde!! |
|
|
Ni verkar ha örnkoll på värmeelement o annat. Jag ska just köpa min första BMW och undrar vad det kostar att komplettera båda stolarna fram med sittvärme. Kompletta satser från BMW är ett för enkelt svar! |
|
|
Det finns inga genvägar till den perfekta värmesitsen! BMW orginal ÄR bäst. MEN om du kan leva med icke orginalknappar (man kan ju dölja dem) så är PEBE's sitsar mycket prisvärda! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! PEBE's sitsar kostar c:a 350 kr/st, men det är ett j-la jobb att montera dem. Verkstäderna har dock specialverktyg för att montera tillbaks skinnet, något jag inte har tillgång till. Jag tror att en duktig verkstad som gjort detta förut kan göra båda framstolarna på en dag, inklusive elkopplingen. Sedan är det bara att räkna timpenning! Borde går att få det gjort för 3-6000 kr beroende på val av verkstad. För mig tog det säkert en hel dag för första stolen, den här helgen har jag monterat dynan i den andra framstolen och det tog bara 4-5 timmar. Sedan har jag elkopplingen kvar, och där vet jag ärligt talat inte ens var jag ska börja leta ström. Jag har provat funktionen med inkoppling i cigarettändaruttaget, men då blev jag besviken på funktionen. Så troligen blir det att leta reda på rejäl matning, minst 1,5-kvadratskabel ska det vara för att PEBE ska utlova full effekt. Jag mätte för övrigt motståndet, och det var 3 ohm. Brytarna satte jag på den svarta sidoplasten på yttersidan av stolarna, en liten knapp med belysning så man ser att de är på. Originalknappar gick tyvärr inte att montera för mig, eftersom alla knapparna i mittkonsollen satt i samma låda. Mvh Johan |
|
Rev min stol ytterligare en gång idag. Hittade en massa brott på slingan och beslöt mig därför för att testa en fuling (fast Folke sa att jag skulle låta bli) och bygla bort den del som var trasig. Resultatet blev att nu har jag värme som f_n vid höger lår (byglade bort den vänstra sidan) och mindre i stolen i övrigt. Blev faktiskt så varmt att jag trodde att det skulle börja osa om det så jag slog av den. Har nu mätt upp termistorn till värmeregleringen så man får beställa en ny sån och para ihop med en piratslinga. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
hur många ohm mäter ni upp på värmeslingan? har sportstolar med skinn och rullknapp. Får 4 ohm i passagerarsätets slinga som är hel. Ni som plockar isär och lagar etc har ni sådan slinga som är fastsydd i skinnet eller hur är det? |
|
| var är det där mekartipset om stolsvärmen? hittar ej det under mektips på forumet? ligger det ngnannastans? | |
|
Kolla här: Länk www.touringklubben.com/stol_e39.asp ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Mitt problem med sitsvärmen löste sig genom brandförsäkringen. 1500 SEK och sedan tog LF resten./CC | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.