|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Partyzone |
Halloj, Har också funderat på det här med om att ha AC:en igång på vintern. På er verkar det som att det ska vara bra om man kör den hela tiden. En liten fundering på detta är att den drar väl ganska mkt ström? Laddar man inte ur batteriet om man kör korta sträckor, typ till jobbet? Räcker det inte med att man kör AC:en med typ en till två veckors intervall? Mvh Fred Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar!!!! |
|
På min går inte AC:n hela tiden även om jag har den på auto eller snöflinga. Beror på tempsensorerna. När AC:n startar märker jag det hyfsat tydligt då jag tror ett lager i pumpen är lite dåligt (viner lite när magnetkontakten startat pumpen). Dessutom kan jag känna det ibland när man ligger på jämnfart att motorn rycker till lite då kompressorn startar. Nu när det är kallt slår aldrig kompressorn till vad jag kan märka. ------------------ Always Diesel |
|
|
Fred, kompressorn drivs av en rem som i sin tur drivs av vevaxeln på motorn. Dvs, den drar ingen ström alls! Möjligen drar elektroniken och spjällens motorer lite ström, men det är nog försummbart! Däremot drar bilen lite mer bränsle när kompressorn jobbar... kanske en halv deciliter per mil!? Mvh |
|
Partyzone |
okidoki, tack för det. Nu ska jag ut och elda på med AC:en utan dåligt samvete. Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.