AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.126

Vassaste BMW som byggts? H35, B6 4,2 eller Alpina Biturbo?

Sida 2 av 2
Nowacks M5 E39 är den råaste BMW enligt min mening... 503 HK har jag för mig...Länk

_____
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Alpina B7 turbo, helt klart.

jimpa
Kanske inte den absolut vassaste men jag gillar nya Alpina B3s som f**n.
Lagom balans mellan att vara diskret och rå (som en Alpina ska vara).
Kolla:
Länk

Annars måste den råaste fortfarande vara e26'an!

//Wille

BMWCS #4737
316i E21.....
gangsta_toth
En sån hade jag som förste-bil... Var tokrolig att köra med på grusvägar. =) Är ett minne blott nu tyvärr. Förresten, jag tror alla har glömt en riktig drömbil. Bmw M1. Nog bland dom vackraste Bmw har byggt.
gangsta_toth:
e26=M1 :)

//Wille
E28 eller E24 B7 turbo är enligt mig de grymmaste, om det gäller BMW innan förädling är nog M3 E30 min favorit.
gangsta_toth
Wille: Öhm, nu är jag nog lite förvvirrad. Att en E26 är samma som en M1, det förstår jag. Är det nån annan som har nämt den redan? Har kollat runt på tråden flera gånger, men har inte hittat den nånstans. På tal om M1:an, vad jag har förstått så rejsar nån med en M1, men med en jänke-V8 bakom föraren istället. Nån som har sett/hört den? Vilken liga kör han i? Verkar riktigt fet...
gangsta_toth:
Japp, tryck "ctrl-f" på denna sida, skriv e26 ;)
gangsta_toth
Ahh, sorry. Råkade missa den lilla ensamma raden... =) Nåja, huvudsaken är ju att vi är överens om samma bil, eller hur? ;)
Japp!
Bra smak du har

Mvh
//Wille
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
X5 Lemans då? Den går ju ganska fint.

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
ja råast är väl utan tveken M1 & M3 e30 dom e ju båda byggda endast för banan...ingen lyx i dom inte..
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
M1an med 8 i va på Gävleträffen för ett par år sen, å den gick rätt snabbt genom konbanan även om föraren tyckte banan va för tight för att bilen skulle komma till sin fulla rätt. Tror han körde en 11a på strippen oxå. Men personligen tycker jag d e helgerån att förstöra en sån bil. Kör väl i samma liga som Roos tror jag.

jimpa
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
AlpinaJimpa....var lugn..det e ju "bara" en kopia..

Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ja, d e sant. Men lite ont gör d allt.=)

jimpa
Turbo ace
Alpina b8 kommer djävligt långt och har perfekt harmoni mellan komfort och prestanda annars så e ac schnitzers z3 med m62 v8an djävligt grym släpper tydligen hejd löst på alla växlar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.