|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
storken25 |
Vilken år den råaste BMW som finns? Hade en polare förut som hade en B6 3,5. Den var grymmt råååå! Alpina Biturbo verkar var a för tung............ Finns det någon annan förutom något hemma byggd 325 med turbo + div b-meck. Typ som Alpina, Schnitser eller Hartge typ.......... |
|
Tja, svårt att säga! Själv tycker jag att Racing Dynamics version på E36-compacten (K55-V12 Hurricane) med en trimmad V-12:a på 427hk, från 750i var rätt grym! Länk Mvh |
|
gangsta_toth |
Hartge H50 är jäkligt fet!!! En M3-kaross, men med en trimmad M5-motor på 450 hästar låter väl inte illa?.. |
| Inte för att jag kört den, men Z8:an ligger nog ganska bra till. Mycket kraft i en relativt liten bil. | |
gangsta_toth |
Synd bara att den väger så mycket. |
| Mycket och mycket - den väger som en M3:a. | |
gangsta_toth |
Jag har inga siffror framför mig, men jag har för mig att den väger runt 1800 kilo... Nån som kan kolla upp det exakt? |
|
Till saken hör ju att varken Alpina eller Hartgetillverkade bilar är en BMW i egentlig mening... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jag har BESTÄMT för mig att den väger in på 1.660 kg. | |
|
Ibland har man bra kom ihåg: Länk :) |
|
gangsta_toth |
Ok, jag erkänner mig besegrad. (Fattas bara annat...) Men tycker ändå att den är lite stor o klumpig. Ingen riktig sportbil, utan mer av en Gt-vagn. Inget fel på det i och för sig. |
|
F1-bilen är ju rätt "råå" :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Alpina B8 4,6 borde väl bara en kandidat?? eller? mvh Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| liste har rätt, mitt sifferminne säger också 1660kg så något tyngre än M3 är den nog. | |
| b12 5,7 coupé sägs göra 300+ | |
|
Alpina B12 6,0 G-kat E38 är en favorit! Annars är en M5 E39 med Kellenerstrim en mycket brutal och underbar bil. Dess motorljud är svårslaget med Kelleners-systemet monterat....mums! 3,0 CSL Racingspec. En av få bilar som slår motorljudet i ovan nämnda M5. Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
betriebsanleitung1 |
Om inte B12&Hartge H8 räknas borde väl 850csi ha högst toppfart. |
gangsta_toth |
En M5 E28 är en personlig favorit. Vill inte svära, men en Brabus SLK är en annan favorit... Inte Bmw, men väl tyskt. |
|
Ang. SLK: Längst ned på sidan: Länk 6,5 liter... |
|
gangsta_toth |
Vem kan glömma 6,5-litersmotorn i Slk:n... Har nått band nånstans där nån kille (Tror det var Jeremy) Som testar en Brabus Slk 6,5. Ett riktigt hårresande ljud... |
|
BMW 3.0 CSL är nog den elakaste BMW´n i mina ögon. Alpina B7 (E12) är nog favoriten bland företagen som "hjälper" BMW med prestandanarkomaner ;-) Notera att jag använder ordet nog... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.