|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
He he...ja, visst vet jag det :-) Dock vet jag inte slutfarten och det är den som jag tycker visar på hur mycket kraft det finns i maskineriet. Det andra (tiden) är bara uppsättningar och mänskliga faktorer. |
|
|
Söker ni en slutfart till denna svarta 325a ? Jag såg den på Tullinge, och då låg den runt 188-190 km/t om jag minns rätt... |
|
|
190 i slutfart visar att de är ca 400hk.... man ska vara glad om man åker en jättehög 11 med sån slutfart i en 325a //Andreas |
|
|
Finns det inga gamla resultat listor att få tag på nån hemsida? Det finns ju fler bilar man skulle vilja kolla tider på. Flåklypa: är det du som har en massa dioder i baklyse??? KKR:Korskrogen racing icq:176061432 |
|
| Ja, det blir nog en tolva. | |
|
När ändå hojar vs. bilar kom på tapeten.. En tanke: Ta pengarna som lagts på Streetrracebilarna(325:an ex.) Köp en gammal Suzuki Katana1200 från samma tid ungefär och plöj ner lika mycket pengar i den. Hur Blir resultatet då? Hur långt kommer man med kanske 100000kr på en sån hoj? 7:or?=) With power comes pain. |
|
|
Nej, jag har inte dioder i baklyset. Dom nya R1:orna (02-) har det. Jag ska sälja hojen till våren och köpa en bil, så det blir tyvärr inget av att åka till sveriges snabbaste ort (Avesta), trots att det inte är mer än 10 mil dit. Är det förresten någon som vet om någon vill köpa ett turbokit till en R1:a, så hoj(ta) till? :-) |
|
|
Rille, Problemet med att kolla resultatlistor är att man oftast bara hittar de repor som körts i en stege i såna. Många rekord körs på "den fria körningen" när föraren slappnar av ordentligt. |
|
|
Roligt att de finns så stort intresse för något man vet så lite om. De är väl trots allt inga av er här som har byggt bilen?? Intressant teori om mapsensorn! Hur mycket de går att ladda osv. Storlek på spridare effekt uttag m.m. Varför har man hakat upp sig på vissa siffror?? Har ni nått att tillägga eller fråga så kom med inlägg. Vill bara gratulera nya ägaren till ett kanonköp!!! Skaffa dig ett par rediga slicks bara :) BMWTEAMTURBO hälsar :) |
|
| Intressant teori om mappsensorn? # bar absolut=2 bar överladdning. Mappad till 2,5 bar? Mkt bull från Strängnäs, det har det varit hela tiden. Låt resultaten snacka istället för att åka tolvor och påstå att det går låga elvor. Spridrastorlek och effektuttag ser du ingen parallell imellan eller? Om man har 511 cc spridare så finns det inte soppa för mer än ca 500 hk i runda slängar. meningen var inte att racka ner på bilen. Som jag skrev tidigare så går den säkert kanon och är välbyggd osv, men den har inte gått några låga elvor. Om den hade gjort det skulle den här disskussionen inte finnas. | |
|
electromotives sprut är programerbart till 2.12 bar men som många andra sprut så bygger det upp en linjär kurva som baseras på de tidigare punkterna i angränsande mappar dessutom så ligger helatiden lamdasonden och kontrolerar bränsleblandningen utanför de här områdena. spridarna som sitter i den motorn är 555cc som vi tog ur ca 750 cc ur vid 4.8 bar bränsle men det stämmer att motorn bara är bänkad till 408 hk 667nm vid 1.3 bar i bänk pga att vi körde brännslestopp hos appelgren med resultat hål i kolvarna. men efter det ligger det åtskilliga timmar med mappning och övrigt arbete bakom slutligt resultat |
|
ant |
men finns det något tidskort på den låga 11 repan då? det är väl det enda som igentligen kan bevisa att biolen verkligen presterat den "omöjliga" prestationen? ========== Länk |
|
ant: ingen omöjlig prestation, men det har inte hänt, det är skillnad. Uris: Så du menar att det inte är max 3 bars mappsensor som finns eller? Visst bygger det upp en linjär kurva, men mappsensorn jobbar med 0-5 volts utsignal och vid, i det här fallet tydligen 3,12 bar absolut tryck så kan den ju inte gärna ge någon högre signal och sprutet ritar väl inte upp en mapp efter det trycket "på fri hand"?? Du kan väl även berätta vad det var för smidda mahle kolvar som satt i? Orginal är ju inte smidda och man brukar inte som nuvarande ägaren skrev svarva smidda kolvar. Mahle är ju inte synonymt med smitt. Dessutom skrev han stålstakar? Men även stakarna är väl BMW orginal?? Fina bitar men inget exotiskt direkt i såna fall. tror ju inte heller direkt att lambdan är så snabb attd en skulle klara av att reglera soppan över 2 bars tryck då mapparna är "ur spel". |
|
ant |
Bäckis: nej du har rätt. det var därför jag använde citat-tecken. eftersom det går delade meningar om repan är genomförd eller inte så valde jag att kalla den "omöjlig". med den motorkonfiguration som gäller nu verkar det ju inte som det varit någon låg 11 sekunders åkning. men jag vet inte ett dyft om detta ämne så jag ska inte säga så mycket. om jag fick åka med en 11-12 sekunders bil skulle förmodligen sätta mig i trans och klistra mig fast i en vilja som skulle få mig att hamna i en ekonomisk kris.. det snabbaste jag har åkt med i är en e34 M5 -90.. ========== Länk |
| Hur var det med som smidda Mahlekolvarna och stålstakarna då? Sitter det originalprylar i bilen? | |
| ant: Jag lovar dig, har du inte åkt snabbare bil än BMW M5 3,6 så skulle du skita på dig(nästan). Man blir lite bedövad av tiderna som folk kör. Första gången jag körde en låg elva är det näst fränaste jag gjort, efter att åka under 1.50 på 60 fot. Ögonen upp i himlen..... | |
ant |
Bäckis: haha ja jag misstänker det.. du har inte lust att sätta i en extra stol i sommar och låt bilen väga cirka 80 kilo extra en repa?? =) ========== Länk |
| Har funderingar angånde en extra stol, men tyvär så lär det ju vara extra sexpunktsbälten oxå. Mkt jobb. | |
ant |
men det skulle du ju tjäna in snabbt. om du tar en liten slant för en åktur som iaf jag skulle vara beredd att betala så kanske det skulle var mer motiverat? ========== Länk |
|
Bäckis: Du ser! :) //Fredrik Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.