|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
BIMMER |
I höstas såg jag en annons på börsen på en 325tic ,svart med ett uppkapat hål i motorhuven som verkade rätt vass..... var de nån här som köpte den bilen eller vet nåt mer om denna?? |
|
Japps, jag har ägt den, men den åker omkring uppåt i lander nu och nuvarande ägare finns till bilen här på forumet. Kan inte komma på vad han heter just nu. Mvh Tobias |
|
BIMMER |
Gick den bra , kan du berätta nå om den .... |
|
Den gick här i stan (söderhamn) i sommras.... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
| Tjena! Det är jag som äger bilen numera. Jo tack den går jävligt bra.Lite info:m20 2.5 liters, balanserad vev, stålstakar, smidda avsvarvade kolvar, oringat block, saab spridare i block, grövre ventilfjädrar, moddad to4e turbo, 511 cc spridare, electromotive tec 2 pc-sprut, sinterlamell, hks wastegate, hks dump, 3.5 tums avgas, launchcontrol, mappad till 2.5 bar. Motorn är som sagt mycket välbyggd och kompetent. Bästa 402m tid är 11.27 med dåligt fäste, så en tia vore ju inte helt fel till sommarn...... | |
|
funera: Nu får du förklara hur den kan vara mappad upp till 2,5 bar?Har dom laddat så mycket i bänken?Den skulle leverera över 700hk lätt då med bra mappning. Och förresten på vilken stripp körde 11,27? De är inga spydiga kommentarer nu,ja är bara lite nyfiken... //Andreas |
|
| Så vitt jag vet så är det Mahle kolvar, men inte smidda. Vad är det för stålstakar? 511cc spridare och mappad till 2,5 bar=omöjligt. den motorn är körd i Appelgrens bänk och lämnade typ 420 hk har jag för mig. Inte fy skam, men några 2,5 bar är den og knappast mappad till. Frresten så har väl Electromotive inte mer än 3 bars mappsensor= 2 bars övertryck. Angående tiden på 402 meter så är det väl G-tech mätning? Skulle gärna se ett tidkort annars. Menar inte heller att vara spydig, men lite realism skulle inte skada :-) | |
|
Är det den som härstammar från strängnäs?? Jag har den på film när den kör en mitten12a på hudiksvalls flygfält! KKR:Korskrogen racing |
|
|
Jag hittade den där annonsen, va sugen på att köpa den ett tag.. så här löd den... --- vill du åka fort på strippen? eller sladda i rondeller? köp en turbo matad 325:a 408 hk vid 1,3 bars laddtryck,klarar 2,5 bar då över 600hk! riktig underdel: balanserad smidda kolvar avfrästa för lägre komp mm turbo: t04e rs 500 wastgate ner sågad lastbils intercooler med modifierade gavlar sprut/tändning: elekromotive, justerbart med pc 560cc spridare sinter koppling,3,5 tums avgas.mm mm mm bilen övrigt: stora m-paketet,m3 skinn inredning,17 tums hjul,el-hiss,taklucka mm bilen gick 12,71 402 meter med 1,3 i laddtryck för en månad sen (chaffören aldrig kört på strippen förut). byggkostnad över 200 000 kr --- Den hade ett stort hål i huven på bilden och är välldigt fin tycker jag. Jag hade hela annonsen kvar.. så jag hittar inte på eller vill vara jävlig på nått vis.. men ändå så lär bilen gå som ett jävla helvete om det är 408hk i den! //Fredrik Länk |
|
| Precis min mening. Går garanterat grymt med 1,3 bar, för det gjorde min med samma laddtryck som jag åkte gata med. MEN, 11.27 är en siffra ur någons drömmar och något som den bilen aldrig klarat. | |
|
Bäckis: Bilsports projektbil (Turcocontainern) körde ju nåt på 11 sec, och så vitt jag vet, hade den runt 400 hk. Och en Volvo 740 (?) väger väl inte mycket mer än en E30 dessutom? |
|
BIMMER |
he he, tror vi fått igång nått här som kan bli en rätt kul tråd... :) |
|
Men jag har ju liksom haft ca 550hk och lättad bil och kört 10,98 212....isåfall är de jävligt bra att med tyngre bil med 408hk |
|
| Men din bil är väl god för lägre tider än så? Det var väl din första gång på strippen då också? | |
|
Sluta tjafsa om detta, är det inte bara å fråga funera om han har tidkort? Men om han mätte med G-Tech så ska man väll lägga på en sec ungefär...(Vad jag har hört) körde han då 12.71 med ovan förare (Som det stog i annonsen) så är det ju mer sannorlikt att han körde en 12.27 med en van förare??? //Fredrik Länk |
|
|
Nu säjjer jag inte att han körde med G-Tech, men "Om" //Fredrik Länk |
|
| Jag eftersökte tidkort från "bmwteamturbo" förut då det påstods att dom åkte elvor. Jag körde själv 11.39 då och dom påstod sig lustigt nog vara snabbare. Jag såg dom en hel dag köra tolvor på Tullinge då, och när jag ville ha tidkort blev det helt tyst, likaså då jag frågae vad dom mätt med :-) Som sagt, garanterat snabb och kul bil, men ingen låg elva med den inte. | |
|
En liten fråga till Bäckis och bmw-Andreas.. Visst är det så att effekten bara är 1 av 3 viktiga ting för att köra snabbt på strippen? Vikt, utväxling och motor... 3 viktiga ting för att bilen ska gå.. sen är det upp till föraren. Men detta vet ni ju redan.. förstår inte varför en bil med 400hk inte kan gå låga 11:or.. Nu kanske ni "känner" denna bil och vet allt om den, då är det ju en annan sak. Mvh Ante |
|
| ooops, hårda ord här grabbar! Eftersom jag inte har något tidkort så kan jag ju inte bevisa något. Det är byggaren som berättat detta för mig, 11.27 ska han ha kört på tullinge. Och den ska vara mappad till 2.5 bar, men säkerligen med andra spridare dock. Ja, vi får väl svar till sommaren om det är nåt klipp i bilen. Jag hann bara köra lite i höstas innan jag ställde in den, och jag kan ju säga att det går bättre än min cossie som jag åkt 12.10 med. | |
| Jo, 408 hk vid 1.3 bar 667 nm hos appelgren | |
| Tja, dämpare, upphängning å däck känns lite viktigare än utväxling å motor...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.