|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Vad hände med däck, bakaxelupphängning och dämpare? känns lite viktigare än tex motor å utväxling.... | |
| Tror visst att det är klipp i den, men betänk att Jocke Sahlin hade 600+ hk och det tog honom tre år att köra en hög tia trots bra däck. Som sagt, bilen går säkert kanon, men mappad till 2,5 bar är den definitivt inte. Jag kan garantera att det inte finns, och aldrig har funnits nåt tidkort på 11.27 på den. Ett tidkort är inget man slänger när det rör sig om ett personbästa. Prova strippen i sommar så får du se att det är mkt som ska stämma. bmw-andreas hade ju inte så lite hjälp av att han känner några som redan provat massa för att åka fort :-) | |
| Kan ju tillägga att Turbocenters 325:a gick 11.01 med slicks, bra start och klockrena växlingar med 100% öppna 600 spriadre och nära 2 bars tryck=ca 600 hk. Det krävs mkt pulver, rätt förare, däck och en lätt bil för att det ska gå fort. Trimma på! | |
|
Den repan har jag en filmsnutt på! =) bra bett i den kärran! //Fredrik Länk |
|
|
Å andra sidan finns det dem som med förgasare och 4-cylle M10 motor åkt 9,6 på 402 iofs en bulslätt bil med motorn på lämpligt ställe, dvs bak, samt en 02:a med M10 motor förknasare 1.8bar laddtryck och kass utväxling som åkt en mitten 11:a den senare hade 225 breda dragradialer!! |
|
ant |
Fredrik_tak: du har inte lust att maila det filmklippet till mig? vore väldigt sjysst av dig i så fall.. eller om du kan länka till den. ========== Länk |
|
Ja tror inte den gått nån 11a,var på tullinge när han körde senast då vart de 12or. Och varför skulle man mappa en motor med större spridare sen byta tillbaks till mindre och mappa om. Förresten så undrar jag varför dom inte fick ur mer hk i bänken,511cc spridare klarar ju 600hk vid 4,5bar och full öppningstid.... MVH Andreas |
|
|
ant: du har mail =) //Fredrik Länk |
|
ant |
Fredrik_tak: man tackar! fin repa. växlingarna satt verkligen där som skulle. tack än en gång. ========== Länk |
|
Fredrik_tak: Du kan inte ge mig repan oxå!! Så e du attans så snäll!! Mvh Tobias Åkesson |
|
|
Bmw-andreas: Är det så konstigt? Du hade ju hala rallycrossdäck (rätta mig om jag har fel) Såg dig ett par gånger och då spann det mest. Bilsports turbocontainer hade Klister-ostar modell Mickeythompson. Den sög i asfalten fint vill jag minnas. With power comes pain. |
|
|
Kan man kanske säga så här?: Däck,chassi och utväxling + lite motor= Låga tider. Effekt=Hög toppfart En bil med bättre chassi, utväxling och däck borde klå en något starkare bil. With power comes pain. |
|
|
Men nu är de som så att jag förmodligen hade bra mycket bättre bakvagn än på den,1.77 som inte är dåligt på en gatbil. Men de är ju att dom sagt att den gått låg elva förut,men de är alldrig nån som sett det och de finns inget tidkort.. Sett tcs 325? bra grepp,perfekt växling och 600hk kör 11,01 Så nån låg 11a med en e-30 med 408hk är knappast möjligt,kanske med 60 fot på ca 1,5-1,6.... |
|
BIMMER |
funera , du ska möjligtvis inte sälja kärran???? |
|
Spelar det så mycket roll vilket chassi man har när inte däcken är tillräckliga? en fråga bara. With power comes pain. |
|
| TCS hade 10,5 tums slicks, så inga fel på däcken. Växlarna satt dom ska, men effekten räckte inte för att orka en tia, aaaaight? bmw-andreas hade mkt tur och hjälp när han körde en tia, det är INTE bara, det vet alla som provat. | |
|
//M: Du har mail //Fredrik Länk |
|
|
Hazzes gamla bil gick ju väldigt bra 11,98 har jag för mig, vad hade han för effekt? KKR:Korskrogen racing |
|
|
11,83 201km/t körde jag,effekten borde legat runt 400-420hk? Länk |
|
|
Seiko: Jag hade mkt bra fäste på tullinge,bättre än dom flesta i min klass! dom flesta snabba gatbilar kör 60 fot på 1,8-2,0 Och jag kan tänka mig att bmwteamturbos e-30inte hade bättre än 1,77 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.