AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.977

Roliga bmw-prylar?

Sida 1 av 2
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Vill bara veta om nån har nåra roliga bmw-prylar hemma.
Berätta.
Funderar själv på att bygga en soffa av en E34-rumpa att ha i min bar.
Har lite småsaker typ race-f lagga på väggen, gammal navkapsel, gamla reklam-tryck osv.

.........BMWLundqvist.........
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Fick ett ryck och tillverkade lite kulspetspennor av gamla ventiler jag hade liggandes... (varför slänger man aldrig gammal skit?). Poppis på kontoret!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Jag tror att den tråden har varit upp förut.... det var någon som hade en kontorsstol som var gjord av en E30 stol har jag för mig...

_____
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
En fräck pryl som alla borde ha, det har jag. Ta en kolv från en R/C bil. De är cirka 1.5 cm i diameter. Låt vevstaken sitta kvar. Trä på din nyckelring istället för vevaxel och vips så har du kvarterets fräschaste nyckelring.

*myser*
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag har två E30-stolar stående i mitt förråd. Har funderat på att använda dem till något vettigt, men det känns som att de kommer hamna i en myshörna i garaget sedan istället. :)
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
jag har en skylt som är köpt i London som har texten: BMW parking only, others will be crushed...

Den är fräck...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag har en BMW originalfilt från den gamla BMW 2000 från 69 vi hade som köptes ny av min far, gissa om folk vill köpa den!!! :-)
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Har ett M-emblem som det står "Motor Turbo" på!

Var tvungen att maila BMW i Tyskland för att få reda på var det har suttit.
Svaret blev överraskande: I en turbomatad version av M1:an!!! Den levererade ca 800 hk!

Det emblemet håller jag hårt i.
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Gjorde en kylskåps magnet av ett BMW emblem, köpte ett sånt emblem som sitter under motorhuen i dom nya compakterna (kanske sitter på fler modeller) eftersom det är ett "ihåligt" emblem med mkt plats för en magnet tills killnad från vanliga huv emblem.
Har även en mängd nostalgi tavlor med motiv från gamla bmw reklam affischer från 30-60 talet, köpte på mig ett stort antal när jag jobbade i tyskland så jag tänkte slänga ut en annons om på bmw börsen snart om någon är intresserad av att köpa, dom är ca 40*50 cm stora. Mkt fina motiv, kan maila bilder om någon är intresserad.

När du älskar att köra !!!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Aha! idée!
Jag ska köpa ett M3 baklucke emblem och göra till kylskåpsmagnet! *hehe*
det blir mitt vinterprojekt...lagom!
Har matta modell Z3,pennor med bmw reklam, inredning från E34 som kommer fram vid fester, Kepor,Muggar,Leksaksbilar,paraply,termos med termometer,necessär,klädhängare,jackor,skärp och massor med annat jag vet intehur skadad man är men det är troligtvis rätt allvarligt.

Den var nån rackare som sa till mig en gång

"den som har flest prylar när han dör vinner" och det blev inte billigt för mig dom orden..

Ordet prylbög har fått enhelt ny betydelse.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
*ler* Ser att jag inte är ensam om min märkes mani...
När förra sambon flyttade ut gjorde jag ett "altare" för att hylla BMW...
Ett stort antal modellbilar, modellbeteckningar från tidigare bilar, nyckelringar osv & sist men inte minst, entrebiljetten från BMW museum i munchen...
Även min garderob innehåller en hel del kläder inköpta på BMW..
Instämmer med föregående skribent, mest prylar när man dör vinner !!!

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hittade en gammal kul tråd som jag själv har skapat för ett par år sen...
Kan ju berätta att det fortfarande inte står någon E34 - soffa i baren, men har en BMW-klocka på armen. Det är ju en kul BMW-pryl. Fyll på!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tänkte göra om mitt originalsystem till en blockflöjt....
Visa användare
65
AlphaX
325i -93 E36
Har en fräsig Willimams.F1 stall-jacka!

Det ngt trista är väl att där endast är en ganska liten bmwloggom resten bara reklam för bla, Castrol, FedEx och hp.

=O)

//Eddie - www.E21.se \\
Visa användare
65
AlphaX
325i -93 E36
glömde ju nästan !
Har en keps me loggan på med ju!

BIMMER RULEZ! - Freude am Fahren

//Eddie - www.E21.se \\
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
en Alpina?? :=)

Är en skylt bara en anvisning av vad man bör göra?!
har keps samt ett badlakan...säkert jätte äkta eftersom de inhandlades på nån av de grekiska öarna :)

sedan en nyckelring samt en z4 i storlek liten :)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ett smartcase med BMW-logga på :D

Åsså två t-shirts och en långärmad...

Bilen: Länk
Jag har en liten samling nyckelringar med BMW-märket på. Man kan nästan säga att jag samlar på sådana nyckelringar.
Jag har en hemmagjord klocka jag med, 2 tröjor, 1 skjorta, 1 par shorts, 2 skärp, 2 nyckelringar, 2 modellbilar, 1 tändare, 2 nyckelband, underlägg till tallrikarna vid matbordet med diverse emblem och bilder...hmm...kan inte komma på nåt mer...men funderar på att köpa klocka också. Denna är mkt snygg! Länk

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.