|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| hej billy nä nåra bilder har jag inte och inte bilen heller sålde den i helgen till en lycklig ägare från göteborg mvh lappen | |
|
jaha , vad trist..... Billy B-10 |
|
| ja men killen som köpte den skulle va jag fattade som göra i ordning den till orginalskick så den får det nog bra hos honom jag hade ingenstans att göra av den förrän min e28 e klar och inte ville jag ha den ståendes ute hela vintern | |
| Jag har en 520 E12 -73 regbes med 525 motor (nu 528i) med 3.0 SI skivor och ok fram samt en 528i -77 insprutning, motor Nord fjädrar och biltema (ja dom hade sportgas förut) | |
|
BILD , har du någon härlig bild på bilen !!!!!!! Billy B-10 |
|
|
Jag har precis införskaffat en silvermetallic e12 525a -74. Den är i hyffsat brukskick. Och igår hämtade jag hem min e12 525 -77 Den är...inte i hyffsat brukskick. /Pelle |
|
| fick jusst igång min 518-73.. råkade knäcka 2 vipparmar, och krökte en ventil. skönt att den är igång i allafall.ska försöka ha den besiktad till den 29e maj, strippen i pite. inte för att jag ska räsa med den, men det blir väl lite crusing på kvällen. är det nån mer som kommer den 29e. | |
|
29 maj ? ... däremot är det bilar i Pite' redan i helgen , ... om min är klar då är däremot tveksamt *svettigt nu* ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Niklas; det är "bara" att jobba. Känner till det där problemet, fast man vet om när man ska vara klar så blir det alltid lika stressigt på slutet. Jag ska försöka få bes tid till -74an....sen behöver jag in där igen förrän 06 :D /Pelle |
|
|
The Sentinel.. jo jag vet att det är träff i helgen men hinner inte besikta. visst är det bil bilutställning vid nolia området. man får väl ta 525an dit. jo den29e maj är det strippen i långnäs. |
|
|
The Sentinel.. jo jag vet att det är träff i helgen men hinner inte besikta. visst är det bil bilutställning vid nolia området. man får väl ta 525an dit. jo den29e maj är det strippen i långnäs. |
|
| oj då slant visst | |
|
Och nu har jag en 525 e12 igen efter för många år utan e12 :) Billy aka Fantômas |
|
| jag gör en e12 -77 524td | |
|
Grattis :) Billy aka Fantômas |
|
|
kör ska de ju va men.. |
|
| jerrka80, Har du konverterat själv? | |
|
Har 2st e12 525- 74 Automat 525- 75 Manuell Härligt underbara bilar :) Mvh Fredrik |
|
|
Jag kör oxå E-12! Tre stycken faktiskt. Alpina B7 Turbo (nr 5,50,136) |
|
|
Hejsan! Ja skriver i den här tråden för att slippa skapa en ny, hoppas de är ok. Min fråga är om det är någon här på forumet som har bytt till en större motor i sin E12a? Jag håller på med att just byta motor i min 520 -76a, motorn som ska i är en 2.8 -78. Jag har kommit så långt att den gamla är ut, vxl är ur och den nya är nersänkt, fast fästena passar ju inte så den hänger fortfarande i lyften. Om det är någon som har gjort ett likadant byta får ni gärna ge mig alla tips och råd som ni har:) t.ex. fästen, vxl, byta till 528 bromsar kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.