|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Hallå ! Ville bara veta hur många som har en eller som jag flera E12 stående i sitt stall/garage/lergrop osv. ? ///M vh. Niklas Edlund 525i 24V E34 -91 525 E12 -77 528i E12 -80 BMWCS #3633 BMWCS Nord | |
|
Har en 528i-78 avställd FAF |
|
|
Inte jag, tyvärr :( Inte än i alla fall! Mitt Bmwintresse föddes i en 518-76 när jag var lite grabb och en vacker dag ska jag göra i ordning en E12:a att ha som leksak... Är riktigt sugen på en B7:a... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Ceddan |
Japp jag har en nyinköpt E12 518i från 81! Mycket fin bil!! Gått 29000mil men går mycket bra! Lite smårost på skärmar men har den som bruksbil. Men man blir sugen på att fixa iordning den lille rackaren! |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Jag har en 525-75 som behöver lite rostlagning och omvårdnad efter 14års tjänst som "åretruntbil", här i saltstänkta södern. Om planerna håller så blir det renovering, för att jag gillar den bilen skarpt. Har även en reservdelsdonator utan motor, 525-76, och lite annat skräp stående. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Trevligt trevligt , då är vi några stycken ... Själv har jag bara tillgång till internet på jobbet så det blir lite sporadiska inlägg ... E12 Lives ! ///M vh. Niklas Edlund 525i 24V E34 -91 525 E12 -77 528i E12 -80 BMWCS #3633 BMWCS Nord |
|
|
Jojomensan, jag och tolvis har haft många fina stunder ihop:-)! Tolvis är alltså en 520 -73 (som staten släppte sitt grepp om vid årsskiftet!). Skulle vara kul att veta hur många släktingar han har kvar? "let the Best Machine Win!" |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag har en 525 E 12 -77 och en 528i E12 -80. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Har två E12:or..... 518i -80 520i -80 (1,8) Mkt ovanlig endast 3 st reg. i Sverige 520:n är objekt och 518 är reservdelsbil.... |
|
|
Båda också köpta av en viss sentinel :-) P.s Det går framåt med dem! Sentinel: Är det du som har tagit över 528:n med BBS kjolar och däck som stog vid bron ett bra tag? Såg att den bogserades till Englunds men där slutade spåren...:-) |
|
|
Jag lade också märke till den blå 528:ans flytt till Englund's , funderade en hel del på det men sist jag kollade så stod den kvar på gamla ägaren . Kan ju vara så att han ledsnade på att ha den på tomten och skrotade den , helt knäppt isf. om man frågar mig. Jag erbjöd mig att köpa den för några år sedan men då hade han en massa planer för bilen och ville inte sälja. trots planerna har den stått orörd utomhus 1½ år efter att jag senast pratade med honom. En annan teori jag har är att någon på Englund's har tagit den under sina vingar för renovering . *hoppas* Den bilen var troligen mycket rostigare än den såg ut iaf. ///M vh. Niklas Edlund 525i 24V E34 -91 525 E12 -77 528i E12 -80 BMWCS #3633 BMWCS Nord |
|
|
Känner du han och kommer du nånsin få reda på vad som har hänt med bilen? Lunkan |
|
|
Nej jag känner han inte , Har bara haft en kortare diskution över nätet och varit på snabb koll av bilen för ett bra tag sedan . Ringde bilregistret för 2minuter sedan och tydligen så äger han den fortfarande , Kan vara så att han har fixat ett garage och håller på att ta tag i renoveringen . Har du fått liv i din 520i ? Känner du till vem som flyttat in i huset med det stora garaget (som verkar vara tomt) alldeles i närheten av där du har bilarna . Vore kanon om man fick hyra in sig där om dom inte använder sig av det. Ska nämligen byta motor i 525:an ///M vh. Niklas Edlund 525i 24V E34 -91 525 E12 -77 528i E12 -80 BMWCS #3633 BMWCS Nord |
|
|
Jodå! Har en 525 i mycket fint rostfritt orginalskick. En välskött långmilare. Värd att kosta på en liten översikt av slitdelar så att den blir som ny. Lacken är blekt på sina ställen, men det tycker jag mest är charmigt. Ska det vara orginal, så ska även lacken vara det! Den är för övrigt till salu fast jag börjar tveka. Snart är det ju sommar! MVH Jonas Nyman |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Csi: Jag har ju en likadan 525:a som din, den är ovanlig med "scoophuven", vad värderar du din till? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Det som man måste värdera en E12 efter är nästan uteslutande rosten , motorer och annat går ju fortfarande att få tag på utan problem . men att hitta en rostfri E12 är nära omöjligt ... tro mig , jag letade länge ... Min 525:a är helt rostfri förutom vid något stenskott :o) ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Sentinel: 520:n har varit i gång under sommaren men inte direkt driftsäker men till sommaren ska den i gång..... Jag vet inte vilket garage du menar? Säg gärna gatans namn eller någon närliggande känd byggnad.... Lunkan |
|
|
Hmm... gatunamn .. ingen aning , men jag tror dom har sysslat med motorcross i det garaget förr , en fristående byggnad alldeles vid bussvägen och dammen (som dom lirar hockey på) MAX ett par hundra meter från där du har bilarna . Vad var det som gjorde att 520:in inte ville starta förr ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Jag har ingen, men jag har ägt en 518i -81 och dessutom så vet jag en som någon kan få köpa billigt om någon är sugen. En 518i -80 tror jag det är. Står i ett garage, och har så gjort i 8 år har jag för mig, utanför Ulricehamn. Om någon är sugen så säg till mig så kan jag förmedla. |
|
|
Sentinel: Om det är den jag tror att du menar så har jag ingen kontakt med dem, tyvärr, skulle också vilja ha ett lite större garage.... Hela tiden har jag inriktat mig på att bränslet inte funkar men nu tror jag mer på att den inte riktigt tänder alltid.....Väldigt svårt är det iaf, har haft flera kunniga hos mig men det är bara att jobba på.... Lunkan |
|
|
Lunkan : Ok , ska försöka hinna med att svänga förbi dom och ringa på någon dag och kolla vad som gäller , om dom vill hyra ut , skulle isf. bara vara intresserad av ca halva ytan (ca 2st bilar) . Jag kan ju säga till om dom vill hyra ut plats . Perfekt avstånd för dig till mekplats isf. själv får jag släpa mig över bron från jobbet. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.