|
Sida 5 av 7
|
|
|---|---|
|
Har även jag gjort en hemsida om mina e12:or och annat e12 relaterat ... Tråkigt nog så får aldrig data-killen här på jobbet tummen ur och lägger upp sidan. Men den kommer den också ... även om det kan ta ett tag till . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Pelle P: Håller med, man tänker ofta så. Men man klarar allt, bara man vill! (en klyscha men den stämmer). Hur var skicket på karossen du såg? Vill köpa en kaross från e12 -77 och framåt som jag kan sno frisk plåt från, helst i Sverige dock...BMW är lite halvdyra på plåt, även om det är mycket bra att det fortfarande går att få tag på. Tex ny front ca 4.500:- Har iofs inte frågat vad de ska ha för en hel bas-kaross, den finns ju i HTK:n :P The Sentinel: Kul! Är ju alltid intressant att se andras gamla BMW:s. Din 525:a ser ju också rätt fin ut på bilden i galleriet, vill se mer detaljbilder på den typ motorrum och sånt. |
|
|
Helt rätt Markus...bara man ger sig tusan på att ska gå så...och med lite tipps och glirningar från liksinnande så får man ännu mer fart :-) Vad man kunde se, så var den i nyskick....troligtvis stått på hylla i 15-20 år. det var iaf så länge sedan verksamheten lades ner där. Där fanns även 2st e23 rå karosser. |
|
|
Okej. Skulle vart mycket skojigt å se en sådan :) Hade man kommit över en sådan på rätt sida 10.000:- så skulle jag köpa. OM den var i nyskick alltså. www.wallothnesch.com har ju en e23-kaross, Länk som de "bara" vill ha € 2.900 för. Om man gör en seriös renovering då är det ju inget att fundera på...så jäkla skönt att bara skruva på grejorna...*drömmer*. Nä, nu måste man ut i garaget igen. Yippeeeeeee............ |
|
|
Ja inte skulle det va fel att bygga på en ny ram . Då skulle man ju även förebygga det som BMW missade i rostskydds väg . Funderar allvarligt på att riva ner min 525:a och göra en seriös renovering, men inte idag ;o) Markkus : Jao finns inte så mycket att se under huven utom ett rött fjäderbensstag och en luftfilterbox lackad i bilens färg, ser rätt trist ut under original 525:ans huv . :o\ ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
The Sentinel: ja nu när man rivit karossen helt så ser man vad de har missat och det är inte direkt lite :( Ganska slarvigt gjort många grejer, sen så är ju vissa fogar inte heller de snyggaste, men det är ju mest på ställen som inte syns när bilen är hop-monterad, men ändå. Men din 525:a är ju egentligen för fräsch för att riva tycker jag... |
|
|
markkus : Nja , har faktiskt en liten bubbla i lacken på ena framskärmen som jag retar mig på , och en buckla på huven som måste bort . Tanken är då att jag gör det från grunden ordentligt nya bussningar och allt i chassiet osv. Och då jag har gått och funderat på en nya lack på bilen då jag ändå kommer att bli tvungen att lacka huven, den är ju lackad i en lite mörkare nyans än original så det skiljer lite mot lacken på innerskärmarna och så vill jag få sån där äcklig trevlig finnish under huven . Sånt som krävs för den där wow-känslan . Så den ska isf. lackas "naken" . |
|
| MEN ... jag sa aldrig att det blir en original renovering ;o) | |
|
Jag väntar också på mod från ovan , så att jag kan sätta igång min "storrenovering" på 525'an........ Numera så är den avställ iaf....så snart kanske..... Billy B-10 Länk |
|
|
The Sentinel: insprutning, stoooor M30-motor gissar jag. Ev. M5. Billy: bara att riva ner den!!! tänk efter, efter :) inte före. |
|
|
Eftersom dom flesta som är intresserade av e12 modellen kollar i denna tråden så... Den Syd Afrikanska e12 dvs e12/8 tillverkades till 1985 ( Bla pressverktygen blev nerskeppade från tyskland) Och med den lilla informationen på dom sista e12 så modiferades hjulupphängningen till e28an?? Och inredningen till e28ans? Fast dom uppgifterna jag har hittat är kanske inte jätte exakta utan jag skulle vilja veta lite mer ang utvecklingen som dom gjorde på e12/8...och om någon har lite bilder så skulle jag vara tacksam. Då jag är på jakt efter än hyffsat frisk tidig e12 och ha som sommarbusbil/annvända överblivna delar från hyllorna på, så kunde det varit kul och uppdatera till den absolut senaste e12 modellen ;-) |
|
|
Fan, nu var det länge sen det var nåt riktigt E12-snack här på AutoPower...hur går det för er med era snygga bilar? Själv så håller jag på att bygga till pannrum till garaget så att man får nån mekarvärme, och därför så fungerar min 528:a mest som lastyta för spik och isoleringsmaterial :) Men from januari så ska allt det vara klart och då ska jag sätta tänderna i den vackra karossen + den rost som finns...längtar faktiskt! |
|
|
Ha !!! Min 525'a står ute på gatan "igen" och surar.... Den väntar på att få komma in i garagevärmen..... Så snart jag får ut min saabjävel ut ur garaget så..(växellådsbyte) på i den skorven.....vad annars ?!? Sedan så kommer en omfattande renovering av min gamla 525 att starta (förhoppningsvis)... Billy B-10 |
|
tn |
Jag kör varje dag med min e12 520 från 1974..:) En fråga motor fästet på grenrörs sidan Kan man byta ut det till ett alu från en ex nyare..? eftersom det blir så tajt för en T16 turbon???...:( |
| även jag har en e12 en 528 från 77 nästan inge rost dock automat så jag har ställt av den (för dyr att köra 2,5l mil)i den tänkte jag stoppa i en 535motor o låda då min e28 är klar köpte bilen i nov ett rent fynd för en sån pärla 3000:- + att jag hade 855an och en släpvagn full med grejer varav en del helt nytt bla ekonomiplåt som gubben hade samlat på sig och mängder av andra grejer så är det nån som behöver nåt så hör av er | |
|
lappen.. Tror det var min gamla 528 du köpte....!! Har den reg nr CFS 952 ???? Och är ljusgrön met ?? Om det är den så vill jag gratulera till en BRA bil , den ÄR mycket påkostad samt ska inte ha mycket rost än idag vad jag har fått höra... lycka till med pärlan... ps att jag sålde berodde på att den är ganska törstig ... mvh Billy. Billy B-10 |
|
| ja det är den .törstig det är bara förnamnet drar ju fan hur mucket som helst .men den är jäkligt fin (för att vara 26år gammal ) men tanken är att det ska i en 535motor o 5vxl låda så blir den nog lite roligare .vem sålde du den till då ? | |
|
Bilen är hyfsat avställd nu över vintern... Står undangömt i ett garage någonstans i ödemarken. Alldeles ensam... Länk -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Min står ute i kylan och fryser. Körde dock in den under carport igår då det börjat snöa ordentligt här. Varje gång man startar den så blir man påmind om vilka härliga bilar e12:orna verkligen är ... riktigt välbyggda. Har i övrigt inte lyckats få tag på ett bra garage för diverse mindre kosmetiska fix och en hel del modifieringar som skall genomföras, så projektet står väldigt stilla just nu... men lååångt ifrån bortglömt. Länk ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
lappen---->Kul att den fortfarande lever..... Jag sålde den till en kille i Linköping..med saknad.. Och kul att du ska fixa till den lite !! Förresten du har inga bilder på den idag ?? Jag var 99% -- närat att köpa tillbaka den innan du klippte till på den... Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.