|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Markkus : Hur går det med e12 renoveringen ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Usch, jag hinner inte med min E12:a och är trött på den. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
The Sentinel: Jo tack, det går väl hyfsat. Den har dock inte fått all min uppmärksamhet på slutet pga att jag konverterat min 528i -82 till manuell från automat. Men ska se till att ha fått den fri från massa och efter det rost förhoppningsvis i år. I alla fall massan. Det blir iaf inte en originalrenovering utan jag har fn andra planer. Dock ska grundkarossen inte modifieras. |
|
|
Kör en E12 Alpina B7 Turbo -80 i bra bruksskick. Renovering nära förestående. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Alecci------> När kan man få se en eller flera bilder på din "skönhet"...... mvh billy Billy B-10 Länk |
|
|
Billy: Så snart jag fått bilderna framkallade, fått tillgång till scanner och därefter fått tillbaka min anslutning efter flytten. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
| Jag vill ju inte följa med strömmen, men måste ändå erkänna att jag också är lite nyfiken...men bara lite :) | |
|
Är det sant att man ska få 5000:- för att skrota en bil efter 1 sept.???? (HEHE) |
|
|
Alecci: Det låter kanon...... Alpina B-7 turbo är faktiskt min drömbil NR 1 , och har alltid varit det ......den klår tom M1 enligt mej iaf........ Billy B-10 Länk |
|
|
Lyynar : ??? låter tveksamt . Man får ca 1700 för en gammal e12 om man skrotar den i sitt egna namn , sen tar väll själva skroten som skriver ut ett godkänt skrotningsintyg ca 1000 kr så det är ju inte något man blir rik på direkt . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Troligt att min bil har kommit upp på forumet.mycket riktigt så har den stått på englunds då jag ej har tillgång till svets samt att den behövde lite tråd i sig. Då englunds inte riktigt kom överens med bromsarna på bilen har jag fraktat den till ett hus som jag har köpt. Där har jag lite smått påbörjat renoveringen av densamma. Så bilen lever ihögsta grad samt är på bättrings vägen. var skall man få tag på billiga delar nu förtiden då motor nord har ett enligt mitt tycke sparsamt utbud till e-12. Så numera står bilen i all sin prakt ute på gräs mattan i Ale. Hör gärna av er med förslag då jag skulle behöva ett par skivor bak till en 6 serie bil. Bromskonvertering har redan ok. e-12 of course |
|
|
hm ..lite stav fel blev då det skulle stå Roligt inte troligt... e-12 of course |
|
|
Isobarik : Jaså det var så det ligger till, jo jag såg faktiskt bilen ute på gården nu i sommar på genom byarna ( Min flickväns mor och far bor i Avan + har en syster i Holsvattnet) Det enklaste är nog att köpa Original på Englund's eller leta begagnat på BMWBörsen . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Tja man kan ju alltid kolla men englunds brukar ju ha lite skum pris sättning ibland så det skadar ju inte att kolla. Synd bara att det har blivit så magert på Motor Nord. Dom hade billiga grejjer tidigare. Kollade på bildelsbasen dom tog 500 spänn styck fn det har jag ingen lust att betala för ett par beggade skivor. Niklas har du ett par 15 tums fälgar till övers ?? har puckar men inga fälgar. mvh Isobarik e-12 of course |
|
|
Isobarik : Njae det är nog dåligt med det ... 14" har jag nog både fälgar och däck mer än jag behöver 4-5set , men inga 15" tyvärr. (Kör med 16" på e12:an nu) 14" däck VET jag att jag har liggandes. Det lät dyrt för begagnat , kan vara värt att lägga pengarna på nya originalskivor då vet man att det håller en massa år framöver. Motornord har väll mycket mer än i deras kataloger så man kan ju alltid ringa och sen har även Bildelsimporten en hel del grejjer. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Englunds tog 1140 kr styck för skivorna. dom beggade kostade 370 +130 i frakt hm kanske man skulle ta 2 stycken beggade 870 spänn kan man ju avvara. e-12 of course |
|
|
1140 kr !!! Uj .. det var dyrt , ca 800 kostar dom fram till 528i e12. Kolla om det finns ventilerade 3.0 skivor eller skivor som är anpassade för att passa e12 från början , det gjordes ju en del specialmodeller på e12 som M535i, M533i och M530 . Man betalar inget för frakt från tyskland dock kan det ta en vecka. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Grejjen med att sätta sex seriens skivor av den tidigare årsmodellen är ju att det är samma skit. Dom använder ju samma hjulupp hängning. Oken är ju exakt lika dana som den icke ventilerade enda skillnaden är att den ventilerade har ett större avstånd mellan ok halvorna. Enda kruxet är att skaffa billiga skivor men det verkar nog så krångligt. Ska testa å maila motor nord mvh Isobarik e-12 of course |
|
|
fanns ej på motor nord. Det börjar luta mer och mer åt dom beggade. Niklas har du nå snygga 14 tummare då ??? Jag har ju BBS men skulle vilja ha ngt annat gärna 7,5 bred men det kan nog vara svårt att få tag på. Samt att jag funderar på att dissa front spoilern. e-12 of course |
|
|
Jag har lite överblivna e28a prylar liggande bland annat "big brake" satts passade e28 och uppåt...Jag har inte kollat hur mycket som felar med ok/skiva ännu....allt har ju sin tid...Hur mycket felar för man ska kunna annvända don nyare oken/skivan...i mitt stilla sinne hoppas jag ju att skiva ska passa rakt på men infästningarna till oken felar? Då skulle man väll kunna få fräst en distansplatta mellan ok infästning och oket eller? Felar det även där bak? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.