|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Från att fått sin bil vandaliserad till sffkt och sen vidare till hur abs fungerar....samt slå varann på fingrarna.....det blev mycket det där. Själv så skulle jag inte tveka en sekund att suga tag i någon jag ser vanalisera någons bil eller annans egendom, tycker det hela är et samhällsproblem. Det finns för lite arga gubbar och kärringar....d v s det finns ingen / inga som vågar säga ifrån. Alla har blivit rädda för att hamna i konflikt och tror de ska få en kniv i sig eller bli skjutna bara för att man säger till. Men tänk om alla som ser ngt hända ingriper då skulle förövaren kanske ha tänkt sig för en extra gång...... Rätt eller fel....ni får tycka vad ni vill...men det var min mening i det hela...... Värt en titt?!? Länk |
|
|
Moralen i Sverige har verkligen brakat samman. Även civilkuraget som går hand i hand med moralen är om inte obefintligt så i varje fall låg. Lyssnade ni förresten på programmet "Krister" som sändes i P3 idag (4/2) under eftermiddagen? Herrejösses att sådana ämnen skall behöva diskuteras! Programmet behandlade ett "moraliskt dilemma" med hjälp av ett hypotetiskt rollspell. Scenariot var att en fattig student med hjälp av sin Volvo 240 lyckats köra på en parkerad BMW. Är det då rätt att smita från platsen med motiveringen att BMW-ägaren med största sannolikhet är rik och har råd att själv bekosta reparationen? Jag blev så upprörd när jag lyssnade på programmet att jag fick lov att bita i ett bordsben under två timmar för att inte explodera av ilska... |
|
|
bjoerck, jag hörde också det radioinslaget. Fruktansvärt patetiskt, inget mening att bli arg tyckte jag, utan kunde knappt hålla mig för skratt. Extra roligt när en 240-älskade snåljåp till kompis satt bredvid mig i bilen. Alla BMW-ägare har råd att betala för sig, en buckla mer eller mindre- så är det! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Man kan tänka att Krister åker buss ( eller drömmer om att vara BMW ägare han med...) | |
|
Hubbe325... Om de nu ska vara så noga på vad jag kör på för däck .. De är iaf helt nya Pirelli dubbdäck klagomål ??Körde på Gislavde förra vinter var jävligt nöjd med dom ..Men i år vart de ett annat märke... _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
|
ojj ojj där lyckades jag ta fel adress =) hehe så tracka inte min kille nu =) |
|
|
Teres: Där kan du har en lite förklaring till den längre bromssträckan(inte hela, om den nu är dubblad). Pirelli har inte fått några direkta toppbetyg i de tester som jag har läst, och jämför du med gislaved som legat bland de topp 2 i snart 5år så är det klart att du märker skillnad. Pirelli är ett däck som är lite mer utvecklat för att köras på barmark, dvs mer optimerat väggrepp och sidostabilitet, vilket inte premierar vinteregenskaper. Men de är säkert perfekt när det inte är så snöigt/isigt. Alla däck är en kompromiss, olika tillverkare satsar på olika förhållanden. Tycker för övrigt att du sk lugna ner dig, din attityd är lite fel. Här lägger du ut en tråd om att du tyvärr drabbats av vandaler eller en smitare, sen blir du uppretad när man skriver inlägg som inte håller med om att din bil blev vandaliserad pga. att den är så himla avundsvärd. Skriv inte in en tråd om du inte vill ha andras åsikter, eller var det bara tröst du sökte? Det finns kuratorer för sånt. Wendtan: Jag förstår fortfarande inte vad du försöker få fram. Att jag själv har en så gammal bil att jag inte borde anmärka på de som har en äldre, eller? Med mitt inlägg ville jag först poängtera att jag inte ser ner på folk som valt en annan bil, vare sig det är ekonomiska skäl eller andra, sen markerade jag att inte heller min bil är färsk eftersom den är 7-8 år. Så ingen med nyare bil(som du) skulle hoppa på mig och tala om för mig sådant som jag redan vet. Så ironin fungerade inte denna gång, och har även lite svårt att se den efter ditt senaste inlägg, där du fortfarande tycker att jag har attackerat folk med äldre bilar trots att jag själv har en gammal häck. |
|
|
Hubbe: Du verkar vara övertolkningens konung. Jag ger upp. de finns ingen ironi. Glöm allt jag skrivit (idenna tråden). Kul att du både spelar squash och åker wakeboard. Har du åkt länge? Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Nej jag började denna säsong (den som var), köpte brädan hösten innan på båtmässan till riktigt bra pris, insåg sedan att min lilla båt inte lyckades skapa någon våg att hoppa på och blev tvungen att investera i en ny båt..... Dyr hobby..... Åkt vattenskidor tidigare så jag är ingen novis på vattnet, men brädan är lite trickigare. Det är inge svårt att hoppa och åka, det är landningarna som är kluriga..... har inte kommit så långt men jag fixar 180´s både frontside och blinde. |
|
|
Hubbe: Japp de underlättar med en båt med drev så man kan tilta upp den så man får en schysst våg. Har åkt i 3 år nu och de börjar bli riktigt roligt. Att landa e ganska svårt, landar själv med mycket bakåt tyngd. de brukar gå bra, En intruktör ja prata med sa dock att man ska försöka landa ganska plant med lite bakåttyngd. Åkte faktiskt en båt med bmw marin motorer i somras, de var lite kul. Det var 6 cylindriga bensinare med typ 170 hkr. Lät trevligt gjorde dom iaf. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Har drev på min nya, den är ju dock lite för lätt den med, för att få en riktigt fin våg, men å andra sidan så funkar ju båten till annat också, det gör knappt vattenskidbåtarna. Men jag har pylon, den underlättar en hel del. Åkte ett par gånger i somras efter polarens Mastercraft med 260Hp V8. Oj oj oj vad kul, åsså ett par 200liters fat sacks i bak. Då blev det vågor.... Oj nu spårar vi ur här..... |
|
|
Hmm om inte jag mins helt fel så ska man prata BMW inte tråkiga båtar ... För de andra om de nu var så fel på mitt inlägg så hade du inte behöft svara =).....Och du jag klara mig bra utan en kurator... |
|
|
Teres: Nu får du ju sluta gnälla. Om du lägger in ett inlägg och jag svarar att jag inte tror som du, då blir du arg? Jag sa inte att du behövde kurator, utan jag sa att de finns för dem som behöver stöd. Om man inte vill ha motsägande inlägg så är det bara stöd och tröst man söker. |
|
|
Hubbe325:de har jag inte heller sagt att du behöver tro som jag.. Och de blir jag inte ett dugg arg över ...Bara för jag sa att de är bmw man ska prata om och inte båtar så högg DU dirket ....Undra vem som är gnällig ja ...Inte är de då jag .. Och du ska vara 29 föregå då som ett gott exempel för oss yngre.. |
|
|
hmmm. var ifrån fick du att jag högg? (definitivt inte när det gäller båtar.) Det jag svarade på var din mening "För de andra om de nu var så fel på mitt inlägg så hade du inte behöft svara =).....Och du jag klara mig bra utan en kurator..." Bträffande vårt snack om båtar så rör det inte mig ett dugg att du inte är intresserad av dessa. Bra att vi inte är arga någon av oss. Blir så tråkigt då. Fråga? Blir det inte ruggigt dyrt att lacka om hela bilen för en repa på huven och stötfångaren? Eller är den smårepig lite här och där, som bilar blir efter ett tag... Visst är det jobbigt med svart, ALLT syns..... Vad får du betala för komplett omlack? |
|
|
En killkompis till mig känner någon som lackar så kan skulle eventuelt fixaett bra pris.. Ska köpa hela stora M-paketet till den oxå så då är de lika bra och lacka om allt på samma gång.. |
|
| OK. Skulle själv behöva förbättra en bakskärm och baklucka pga repor, men det värsta är ju att man blir utan bilen i ett par veckor.... | |
|
jo man blir ju kanske de .. hehe tur att man har en snäll kille då som man kan låna bilen av =) Så tråkigt med repor de sänker ju värdet så mycket på bilen ... |
|
| De satt där när jag köpte den så prissänkningen slapp jag stå för | |
|
Då hade du tur då =) Bara jag som harsån otur jag gick dom efter ...Men men inte så mycket och göra åt nu ...Bara och fade och sen hoppas på de bästa att de inte händer igen ... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.