AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.854

Nån har Skadat min kära 325

Sida 1 av 6
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Blää så var man och tvättat min bil i går.. När jag väl fått bort all is från bilen så såg jag plötsligt en skad på kofångaren fram på höger sida ..Var inte där förra veckan när jag tvättade den och jag har inte kört in i något ....Inte för att skadan är så stor men jag ser den plus att nå metalföremål har repat lite på min huv..Antigen har någon backat in i min kofångare eller så har någon försökt göra in brott och när dom såg larmet så svart som sur och skadae min älskade bil...

Vad tror ni ?????

Det är nog en SAAB-ägare som har backat emot ;)

Nej men det är ju tråkigt när det blir skador på bilen. Jag har kommit till det stadiet när jag inte orkar bry mig om sånt längre...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
De är säkert någon som är avis på min bil =/ För man lär ju en då ta i lite för att de ska bli ett märke.... skulle jag backa in i någon bil skulle jag iaf ge mig till känna ....fast de kanske bara jag som är så ärlig ....

Ja tyvärr är det ju långt ifrån alla som ger sig till känna när de gjort nåt sånt. Och som sagt, det finns många avundsjuka människor...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jo jag vet en kompis till mig har hela tiden sagt att jag inte ska köpa 325a.. hmm men de är väl bara för jag kör i från hans opel kaddet gis...Skulle inte vara så dum och köpa en OPEL ...Hur många gånger har den inte startad i i vinnter ett fler tal .. oh bmw startar jämt ... bara och in se fakta =) köper man en opel så får man gå så är de bara =)

Asken (AutoPower)
Smitare är ett pack utan like... Om skadan är relativt liten kan det räcka med att du köper ett lackbättringsstift och frågar en rekondfirma. Det kanske räcker med att lägga i lite färg och sen rubba på skadan föra tt den skall tonas ut och inte synas mer.
Lycka till
Mvh
Asken
Ja :) Fast jag har faktiskt haft 2 oplar som vinterbilar... Sen blev det skroten för båda :))

/Johan
[CUL8ER]
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Inte för att vara cynisk nu, men seriöst vem skulle vara avundsjuk på en bil från 88? Tror inte någon är avis ens på min som är 7år nyare. Bilen kostar ju inte mer än att "vemsomhelst" kan köpa den?
Tror nog mer på smitare som inte var speciellt intresserad av att låta sitt FB betala reparationer och dessutom få betala självrisk och bonussänkning.
Det har väl inget med vilken årsmodell man har om folk är avundsjuka eller inte...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
eller så var de någon som ville göra inbrott i bilen med tanke på repan på huven *sucka*...De är som sagt inte all som har råd med en bil för typ 30000.. kan ju lika väl vara nån jag känner som inte tål mig .....svårt fall för doktorn =)

Om de försökt göra inbrott borde du ju inte ha repor på huven...

/Johan
[CUL8ER]
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Klart det har, inte är jag avundsjuk på något som jag mycket väl har råd att köpa. Då är det ju bara att köpa och sluta vara avundsjuk.
Vad jag menar är att det är föga troligt att någon retar sig på en bil som har 15år på nacken. När det säkerligen har stått andra bilar runt om som kostar tiotalet gånger mer.

Så jag vill på inget sätt reta upp eller förringa folk som har äldre bilar, jag vill bara poängtera att andra inte är så himla imponerade av märket BMW då bilarna når dessa åldrar.
Folk är inte imponerade av min bil heller, och det är inget jag vill åstadkomma heller.
Håller inte med dig men men... Är ju inget vi behöver bli ovänner för :)

/Johan
[CUL8ER]
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Absolut inte.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Min bil har några år på naken men den är en då i fint skick jag lovar =) Annars hade jag inte köpt den .Oh för de andra så är de mer sport enligt mig och köra gammla bilar..Nya bilar hör man ju ju inte ens om dom är i gång *tråkigt* för ljudisolerade

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Alltså, jag ber om ursäkt om det var någon som tog illa vid sig.
Inte menat att såra någon, och Teres jag betvivlar inte att din bil är i toppskick (eller var, iaf). Hade ingen aning om att en 88 kunde kosta 30´ skulle gissat på 15-20 typ. Men tror ändå inte att någon förstört den av avundsjuka. Dock så är det tråkigt
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
jag säger då lycka till om du ska hitta en fin för 15-20...Men hade jag velat ha en 36a så hade jag köpt en sån .Men jag har en då rätt att de inte är alla om har råd att säga en 325a..Och jag lovar att de är fler en jag som kommer hålla med mig på den punkten..
Men om alla har råd och köpa en bil varför köpte inte du en M3a då ??? sak samma ......

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hubbe,

Ställ upp en Splitter ny Volvo V70 T5 (300.000:-?) bredvid exempelvis en Svart E36 Coupé som nyligen varit på rekond/är i gott skick(60.000:-?). Låt 10 slumpmässigt utvalda människor värdera bilarna och jag lovar att minst hälften kommer tro att BMWn är den dyrare.

Pga denna attityd/okunnighet så finns många som är avundsjuka på oss som åker BMW, att bilen är 10 år gammal kvittar. Mitt tips är att njuta av situationen och glassa lite. Om någon (okunnig person) frågar vad du fick ge för bilen så säg minst det dubbla av vad du egentligen gav ;) ;)

Teres,

Hoppas att din bil går att återställa utan att det kostar en förmögenhet, och att du slipper problem av denna typ i fortsättningen!

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
nofx16 Tack .. De blir väl en omlackling till sommaren skulle jag tro =/ De är svårare en vad jag trode att hålla en diamantsvart bil repfri.. Allt syns ju om den är svart tråkigt nog .... Men de är jävligt snyggt med svarta bilar tycker jag ...

Teres:
Visst är svarta bilar snygga:))jag upptäckte oxså att någon avundsjuka f-n har repat min bil*****
Varför ska man inte få ha sin svarta bil ifred??

Ta det lungt där ute Polisen kan finns bakom nästa krön!

Ps.kompisens svart Audi TQ svart hade någon repat med nyckel runt hela bilen förutom taket!
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Ja de hoppas jag då att polisen gör =).. hehe så fort dom ser en bmw oh inte har något oh göra i den här stan så förföljer dom en .. hehe så gör väl inte mitt 4 tums utblås de hela bättre ..poliserna blir som galna när folk har sortsysten typ iaf här i gävle =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.