|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag hade ju valt stålgrå på min bil och var hur nöjd som helst med det. Färgen utgår from 1 mars. Alternativen är Silvergrå(har ej sett den live utan bara på bild på nätet. Mittemellan titan och stålgrå) Imolaröd Titansilver Mystikblå (något mörkare än topaz) Vad ska jag ha! Jag vet ju att det här med färger verkligen är individuellt men kom gärna med råd å förslag | |
|
Tycker inte du ska ta titansilver. Är inte heller nåt fan av röda bilar men Imolaröd är faktiskt väldigt snygg! Men jag hade nog valt Mystikblå... /Johan [CUL8ER] |
|
|
BMW-Jonas: Nu börjat det närma sig:) jag hade nog.... valt Silvergrå detta med tanke på att du har valt svart skinn=Ljus bil mörk inredning mörk bil ljus inredning.Den röda färgen är snygg men......är nog lite för mycket enligt mig alla fall. Ps.Tänk på att Polisen kan stå efter varje krön***** |
|
|
imolaröd. imolaröd... eller kanske imolaröd. Jag vill nog säga att den till skillnad från E36:ans mugelloröda är betydligt mörkare och mer diskret, men ändå brutal! Den blåa verkar läcker, även den. Joina inte alla andra och kör silvrig E46:a, visst, det är ju en tidlös färg, men ack så trist. Så, det var jag det =) Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
Dani |
Håller med 328-Johan: Imolaröd säger jag med!!! Hur snygg som helst på en M3:a, och alla detaljer syns så väl! Skulle inte ens tänka tanken på ngn silvrig komb. då den är så trist. Röd..eller ev. den blåa. Bara min åsikt det.. |
|
Håller med imolaröd eller mystikblå tror nog att den blå kommer att kännas fräsch längre men så har jag alltid haft problem med röda bilar Imola undantagen. |
|
|
Jag skulle vara lite i valet och kvalet....Jag har själv en titansilver och den tycker jag är allt annat än tråkig! Men samtidigt skulle jag köpa en ny M3 skulle jag vilja att den stack ut mer färgmässigt eftersom det är en bil som skiljer sig från mängden! kolla bara när den piskar nya Audi S4 i Auto Motor&sport... Den grå är jäkligt fin men lite för diskret. Skulle valt Imolaröd grundat på det. ta inte röd klädsel bara som jag såg en i en annons... |
|
|
Stackare! Hur fort körde du Starre? Den röda är snygg men ser den inte"billig" ut på en M3:a? Har förkärlek för metallic men jag tvekar.... Jag har blå bil idag annars är den inte dum. |
|
|
BMW-Jonas: Dom skrev ner det till 93 på 70sträcka men se det på den ljusa sidan jag hade i alla fall roligt under tiden:)) Och ja jag tycker att den röda ser lite billig ut men det är min uppfattning, dock har jag inte sett den live. Då kanske den ser bättre ut..... griegertz:I testet var kombination däcken(19tums) och den färgen riktigt snyggt! |
|
T_J |
Phoenixgul!! Jag hatar i vanliga fall alla sorters gula bilar men just denna metallic variant är dö-läcker i mina ögon. |
| håller helt klart på Imolaröd...riktigt snyggt | |
|
Kan bara instämma med övriga. Om man väl har sett en Imola röd M3 så är man helt såld på den färgen. Jag tror också att Mystik blå kan vara snygg eftersom den är lite mörkare än Topaz. Men varför inte bli först med en M3 i Silver grå? :-) /RS2 |
|
|
Såg en som jag uppfattade det solid svart m3 e46 på förenade bil malmö och de var en sån underbart vacker färg att jag stog och betraktade bilen i säkert 20 min. Den var så väldigt helrätt så de fanns inte. Stog även en vit m3 E46 nån vecka senare som oxå var fruktansvärt läcker och ovanligheten själv. Om vi ska hålla oss till dina alternativ så hamnar min röst på Mystik blå. Ganska diskret men ändå brutal och aggresiv.(tror dock de är själva bilen som får den o bli så) Men som sagt den där solid svarta kulören med massor med klarlack på var helt underbar. den hade jag valt. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Kastar mig med nöje in i denna färgdiskussion. Imolaröd är faktiskt rätt snygg. Har sett den på både en cab som Asken pep omkring i (se reportage) samt live på en M3:a. Har alltid tyckt att BMW's röda varit för klarröd men denna röd är lite mer svartaktig (kan man säga så), funkar bra på bilen som helhet. Jag är metallic-fanatiker så den röda är in mitt förstaval. Jag tycker inte du ska ta en mystikblå, vill vara lite unik med min topazavariant när jag väl lackar min lilla hajfena så att det inte syns så väl att det är en -01:a ;) Mörk bil = smutsigare lättare men är man tvättfantom är det ju lugnt. Titansilver M3:or finns det ju rätt många av. Vad det gäller silvergrå kanske det är den perfekta kombinationen av titansilver och stålgrå? A sk*t i att jag vill vara unik, kör på en Mystikblå ;) |
|
|
Oj oj vilken panik jag skulle ha om de tog bort den färg som man valt....... Det här är ju så himla individuellt, men jag tror som flera här att den röda är säkert snygg men inte tillräckligt... om du förstår vad jag menar. Den kommer att se "billig" ut. Likaså gör alla ljusa varianter på metalliclack. En mörk bil ser exklusivare ut. (när den är ren...) Så min röst hamnar på den blåa nyansen. Men du måste strunta i vad alla här tycker, det är du som köper bil, ingen annan! |
|
| Imolaröd är skrämmande kraftfull. Jag hade nog inte funderat tror jag. Titansilver i all ära, men känns inte det lite 90-tal numer? | |
|
starre: ang. M3:an i Auto Motor &sport: Det ser ut som 19" fälgarna från sidan, men ser man sista bilden i artikeln så ser man att det är 18" eftersom "ekrarna" svänger av inåt i fälgens ytterkant det gör det ej på 19", de sistnämnda är mer kromade dessutom. Håller fortfarande på imolaröd.... |
|
|
Här är en bra bild som visar Imola röd på M3an. /RS2 Länk |
|
| OK that does it! Den var direkt ful. Ser ut som vilken 316 som helst. Men det är bara min åsikt!!!! | |
|
Jag tycker 19"arna ser såå mycke bättre ut på M3an. Tycker knappt att den är snygg med 18"arna faktiskt... Åkte en Imolaröd med 19"arna. Mumma! :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Då jag beställde min bil skulle den vara Imola-röd! Dock efter lite betänketid (typ 1,5 månad!) så 'chickened' jag out (svengelska, men ni fattar nog...) Otroligt snygg med svart skinnklädsel, men lite väl iögonfallande, samt som jag inbillar mig, lättare att se skavanker i. Så jag valde den lite 'trista' stålgrå istället, men är fortfarande nöjd! :) *Best Man Wins* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.