|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
318is 16v. Förmodligen mkt mera lättsåld är 325an oxå. |
|
|
nofx16: kan säga att ja köpte min 325:a för bra mkt mindre än den där 320:in du prata om! sen kan man hitta superfina 325:or för 25-30k |
|
| hehe...blev lite tjatigt me "kan säga att" sorry... | |
|
"Att hitta en bil som har lika mycket motor som en 325:a och som samtidigt ligger lika bra i kurvorna kan nog bli svårt för 20000kr, det håller jag med om! " Eber: det var dit jag ville komma... :) Jag ser ibland en del som klagar på priserna på vissa 325:or (att dom är för dyra!) men kombinationen effekt/väghållning/körglädje är ganska oslagbar för dom pengarna... |
|
|
Röstar för en 318iS 16V... Som sagt billig och snabb för pengarna... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Jag valde min e30 pga att det var mest körglädje för pengarna, visst den är inte snyggast och är inte i toppskick men jag köpte den för 9 000:- också. Hade jag haft 25 000:- hade det förmodligen blivit en 325 e30. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
hej! grabben har bestämt sig för en 325, men tänk på att bmw bilar är inte billiga och försäkra nu för tiden. Grattis till körkortet förresten, du har 0 % i bonus så det blir inte billigt har du bilen försäkrad på dina föräldrar så klarar du dig billigare undan. Min första bil var en senapsgul opel kadett - 76 sedan 1,2 automat!!! Den var bilen var seg!!! |
|
|
AMET: tack som sagt så lutar det åt en 325:a försäkring... den svider ju lite i plånboken men det får det vara värt, vill ju inte ha någon sur saab eller volvo som nästan alla andra jag känner ;) dessutom har jag lite kontakter i försäkringsbranchen så det borde gå att fixa fram något till ett hyffsat pris :) |
|
|
Fredda: Ja det vill nog till det annars får du nog betala nästan lika mycke i försäkring som för bilen... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Fredda: kanske även dina föräldrar tycker det är roligare när du har något eget ;-) Som många skrivit 325 = körglädje, 318i = ekonomi. Lycka till! Och var rädd om lappen (kanske sitter mindre löst i en 318?)! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
M_Razani |
Jag bestämmde mig för en 328, visst den är rätt tung men 193 pilska hästar och en vacker vridmomentkurva gör sitt jobb=) helt klart nöjd tycker förövrigt att du ska satsa på en 325.. /Flash |
|
Måste svära lite men du får en fin Opel Kadett GSI för de pengarna... /Jimmy Länk |
|
|
Tyvärr har jag aldrig kört en 325i E30, men jag förmodar att det måste vara en av de roligare bilarna som finns att köra. Perfekt förstabil för runt 20-25.000 kr. Redan en vanlig 318i är ju rolig att busköra med, så en 325i måste vara i en klass för sig. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Hej fredda! Vad har du för kontakter i försäkringsbranschen? Jag har en arbetskompis som är fotbollspelare och den klubben har goda kontakter med detta försäkringsbolag säger inte vilket försäkringsbolag, men vipps och knapp på dator så fick han 75% bonus!!!!!! Har ni hört varit med om ngt sådant oxå? |
|
|
min E30 är min första och den är jag nöjd med...en bra förstabil... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
gangsta_toth |
Är bara tvungen att säga att det är skitmycket som skiljer mellan 320 och 325. Inte bara motor- och effekt-mässigt, utan också chassi-komponenterna. Större bromsar, grövre fjäderben, stötdämpare och fjädring, bara för att nämna ett fåtal. Visst SER dom likadana ut, men dom går som helt olika bilar. Med andra ord, lycka till med 325:an... =) |
| AMET: Känner några nissar som jobbar i den branschen om man säger så... vet inte hur känsligt sånt är så för säkerhetsskull nåmner inte jag heller några bolag | |
|
Måste rekommendera 325i. Den är riktigt trevlig att köra. Man sitter alltid och småler när man är ute och kör i den. Ett annat hett tips är 318is. Som någon nämnde tidigare är den mycket billigare i drift och jäkligt välbalanserad. Mitt råd är att du provkör båda innan du bestämmer dig. |
|
| har själv aldrig kört en 318is,så min fråga är alltså då,hur står skilland är de mellan 318is och 325 rent körmässigt? | |
|
Hej fredda! Nej tyvärr så känner jag ingen personligen i detta försäkringsbolag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.