|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
OT-varning... Ett respons system ställer bla om tändningen så förbränningen sker i grenröret/turbon och bygger på så sätt upp laddtryck trots avsaknad av belastning. Detta för att komma iväg snabbare från stillastående och för att behålla laddtryck mellan växlarna tex. Det småller som f-n i avgassystemet och ställer stora krav på värmetålighet hos avgasventilerna bla. Sliter nåt fruktansvärt på matrialet. Kiip Spiiding! |
|
| Aaah. Hopblandning från min sida! | |
| Det är mycket snack om hästar!!!Men det är inte att förglöma att man ska svänga och bromsar också!! | |
|
Har ni inte tänkt på vilka bilar som ligger två och trea? Det räcker INTE med vassare kam och schysta däck. Plus att gullbo kört. Om vi ska slå oss inte behövs det en herrejösses bil och förare så det så. Nån som vet datum för festen? Om fartblindhet var en erkänd sjukdom skulle jag vara sjukskriven 24/7 |
|
|
OJ det fanns två sidor till... Om fartblindhet var en erkänd sjukdom skulle jag vara sjukskriven 24/7 |
|
|
johankihl: bilen dom använde var en A2 Rallyquattro, en modell baserad på Ur-quattron. S1:an var en var en best som vidareutvecklades ur Sportquattro och tillverkades endast i 20 exemplar, varav 2 st haft turen att hamna i sverige, och lustigt nog i Borås bägge två. En hos Ulf Larsson och en hos Anders Carlsson. För övrigt samma bil Hannu Mikkola rattade till VM-seger -85 om jag minns rätt :) Den bilen du kanske tänkte på kan vara IMSA-modellen dom tävlade med i USA som var grundad på 90 quattron? Ett par bilder för den nyfikne: Anders A2:a Länk Ulfs S1:a Länk 90 IMSA/GTO: Länk Lite historia bara, även om det inte handlade om bmw ;) det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska! |
|
|
svinfint: Sportquattro är, de fyra ringarna till trots, en jävulusiskt grym bil. Vad jag verkligen skulle vilja se i Superstage är E30-m3:or, tänk vad vackert med ett knippe högvarviga sugfyror som dundrar runt banan med bakvagnarna på vift... Det är annat det än gamla volvo 240 turbo och annat krafs som dom hittills besudlat banan med :) För att slå Audi så krävs det en förare av stora mått. Såklart så behövs också en bil som pallar att köra så pass låga tider, men jag tror helt klart att det mest hänger på föraren, och det borde väl gå att skaka fram en del gamla banrävar i vårt avlånga land? Jag tycker det vore skitskoj om folk som vet med sig att deras bilar kan aspirera på bra tider vågar låna ut dem/alternativt köra själva så att även om vi inte klår monster-audins tid, så kan vi kanske skryta med ett par stycken under 1.30? Det vore inte fy skam det heller! Till er som är med i bmwcs och som funderar på att köra säger jag bara lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.