AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.503

Dags att samla ihop BMW bilar som klara 1.23 i Bilsport superstage

Sida 1 av 3
Janne.A 2002
Efter vad jag hört kommer Bilsport att göra ett repotage om BMWClub Sweden under våren. I detta repotage kommer man att köra Bilsport superstage. Rekordet där ligger på sraxt över 1.23 och det är Anders Carlsson i en Audi Sport Qattro som har det. Givetvis ska detta rekord slås med en BMW,därför måste vi redan nu leta fram några riktigt vassa BMW bilar med riktiga förare.Jag tror att det krävs en riktig Gr A M3 med 2.5 evo motor och riktiga slicks. Var finns en sådan och var hittar vi en snabb förare?
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
bra vi måste klå audi.
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Leta upp en DTM M3 från 88 och den kommer gå på 1.20 .Enligt uppgifter har dom en nästan exakt SS i Tyskland och där har dom kört 1.20 blankt med en DTM M3 från 88. Eller så ber vi Jarl Ställa på sin Z3 =)

BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion
ICQ#126319414
@ekman

BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion

Var hittar man karossdelar till det?
Länkar?

CS
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Ulf Wikings M3:a borde väl kunna sätta en fin tid!?

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"

Länk
criss en kille ekman känner ska bygga om han 325 till en imsa replika

det är för övrigt killen som vann valåkra med en ombyggd volvo

Team turbo addicts
The turbo ABusers
www.come.to\turboaddict(snart)
jo sen vad jag har hört ska frid på forumet vara skit grym på att köra han är visst racing förare

Team turbo addicts
The turbo ABusers
www.come.to\turboaddict(snart)
niclas85: Tackar för det!!

Klart att VI ska slå Audi nissarna!

Det viktigaste är ju väghållningen..+slicks+lite effekt så är det klart dom får pisk!=)

Jocke

1.07.30 på Gelleråsen:)
1.00.17 på Knutstorp..
0.41.42 på Falkenberg..
1.19.96 på Mantorp..
www.JoCompetition.com
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
min bil kanske skulle kunna klara tiden.. hmmm... dock inte med mig i som chafför tror ja ..hehe

det är en rejält lättad m3 e30 med grupp-n chassi, r-däck, en stol och fullbur.. :)

mvh Peter

I SLC - Svenska Långdistanscupen - finns det bland annat några M3 med V8-motorer i, fullt raceutrustade... Det fiins även lite gamla BTCC-bilar i GT-klassen och annat smått o gott!
PSE-R

Tror du inte på dig som förare? ;-))))
När köpte du en 525 -92?

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Bengan.. mja.. har ju aldrig kört konabana.. så det vore väl optimistiskt att tro man ska köra ens mkt under 1.40.. hehe.. men men.. nån gång ska väl va den första.. :)

525:an.... köpte den igår raktiskt :)) mkt sympatiskt bmw modell tycker ja!

är på jakt efter nya framdämpare till den just nu.. några tips kanske?

mvh Peter
Går en vit e30 m3 med 300häst här hemma i krokarna. han var vass som bara den på knutstorp och på is racingen på ugglebodasjön. hade vatt kul att se den i SS.

Länk
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Var skulle superstagen köras?

Tycker att BMW skall ta och göra rekord på ss till vilket pris som helst :-)

Jan
BMWCS # 3966
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Rafkos M3 med rätt förare torde gå ganska hyfsat också!? :)

Ska bli kul att se vad vi kan skaka fram för att äntligen piska DKW i ännu en gren ;-)

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
För att slå Anders SportQuattro så krävs det bra mkt mer än hottade gatbilar.
En gammal DTM bil har möjligen en del att sätta emot. Alt. en av de äldre BTCC-bilarna som går i SLC eller en av de andra som går i GT-klassen.

Audin hade däck som var över 10 år gamla på, så jag undrar vad den är kapabel till för tider egentligen.

Var det verkligen en sportquattro (S1)?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Däcken var ju som nya ändå stog det. De hade ju legat i en källare och klarat sig otroligt bra! Tror inte att et var en S1, det var väl ett specialbygge rakt igenom på en audi 90 eller nåt?
Aha. Jag läste inte testet såå noga faktiskt, men vad jag kunde se så var det en rallyversion på den vanliga urquattron (A2).
Audin har ju en viss fördel med fyrhjulskrafset förstås... Om en bakhjulsdriven bil ska hänga med på SS måste den nog ha något bättre viktfördelning än 50/50, som många bmw har. 40/60 (fram/bak) skulle nog passa bättre.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det ska nog till ett monster för att slå den ja. BTCC-bil eller SLC-bil tror jag är väldigt tveksam att de klarar det då de inte är alls anpassade för så pass låga farter som det ändå handlar om stora delar av sträckan.
Jag tror mer på en rallycross-M3 eller något sådant för att det skall gå.

Känns som att Audi har lite hemmaplan på SS. Hade vi snackat snabbast varv på Nordschleife så hade det ju varit rakt omvänt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.