|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Hur skall en bakhjulsdriven bil kunna slå en fyrhjuls i vändningen? | |
|
Jag vet av en rallycross BMW, ca 1000 kg, 400+ hk, Öhlinschassie som bör kunna ha en chans. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Zodiaken min m3:a är ingen gatbil :) |
|
| Koni bilen du nämner skulle nog kunna ha en riktigt bra chans :) är det Tigers? | |
|
PSE-R: Jag vet, men den saknar nog tyvärr effekten. Trevlig bil annars måste jag säga :) Har du bytt tak än? |
|
|
Zodiaken tak...nej inte än... men nu i dagarna är det på G... :) ja jo effekt är väl det som det verkligen brister på .. effekt är det som jag sist kommer investera pengar i.. men Apha-N styrning och kolfiberinsug vore ju inte fel :)) |
|
|
PSE-R: Japp det är det, han är lite sugen på att visa upp den men vi har ju en bit att åka för att komma dit :-( ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
haglund2306: jo, för att lyckas bra i SS är nog acceleration och bromsning väldigt viktiga. Nån ix kanske skulle vara bra. Finns det inga riktigt trimmade sådana? |
|
|
spiidfriik har väl en e30 IX med m3 e36 motor? |
|
| Låter som en grym kombination. Frågan är bara om effekten i en S52-motor räcker original. Turbomatad sådan och ix-drivpaket låter som en bra idé om någon lyckats bygga en sådan med grym väghållning och bromsar. | |
|
Spiidfriiks monster är inte klart ännu. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Tror inte att hög effekt är den enda nyckeln till framgång i SS. Har inte Gullabos RallyPeugeot näst snabbaste tiden? Inget effektmonster direkt. En annan aspekt är att jämföra en del bilar mot den BMW (med volvospis) som testades i senaste BS. Tror nog att man kan hitta ett par bilar med värre specar än den här bland forumanvändarna. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Kristian: Där sa du något. Tänkte inte på det. Jag hade fått för mig att det behövde ett rejält hästkraftstinnt monster... Kanske har missuppfattat banan lite. Då gäller det väl bara att ha en förbannat lätt bil med lagom mycket hästkrafter och bra drivning/väghållning. |
|
| Med ett responssytem kanske? | |
|
Jag skulle vilja se den där Caterham värstingbilen (Lotus Super 7) i SS. Vad jag hörde har den rekordet på Nordslingan för standardbilar. Och AMS rekord för 0-160-0 för standardbilar. Med den låga vikten den har skulle den vara i princip oslagbar tror jag. |
|
| Läste i Bilsport nr 26/2002 (?) om testet med Corvetten och Evo IV:an i SS, och då klagade Gullabo på responssystemet i Evo:n att det "sköt på" efter att han släppt gasen och att det därmed blev svårt att anpassa bromspunkterna i banan. Någon som i detalj kan förklara för mig vad ett responssystem är? | |
|
Detta händer ofta med turbo. Om du kör en Volvo S40/V40 2.0T exempelvis (där upplever jag det mycket starkt) så kan du trampa på gasen och motorn varvar upp. Sedan när du släpper gasen så laddar turbon på så motorn fortsätter varva någon tiondel och varvar inte ner så fort. Detta gör att det blir lite knepigt att köra fort (inte rakt fram). Med ett riktigt responssystem så skall detta fenomen försvinna om jag har förstått det hela rätt. Jag kan vara ute och cykla, men jag har för mig att det är det som det menas. |
|
|
en m3 e30 dtm är nog ett bra förslag. Eller min fars bil Länk skulle kanske vara ett hot lite för lite effekt men balansen är det inget fel på. Länk |
|
|
Peter L: Låter gött den! Är en liten favorit hos mig iaf :D Kör du själv? Är pilot i den orangea 318 som går i samma serie - Länk Sorry för OT :) |
|
| Det är ju i och för sig så att om BMWCS skall köra Superstage så kan man ju ta med en hög med olika BMW:s och testa. Man behöver ju inte välja en. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.