AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.475

Snabb hjälp.. Ploj eller verklighet?

Sida 1 av 2
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
kolla in denna: Länk

en polare tänker kanske köpa den men vill vara säker på att den är så ovanlig som den sägs vara...

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Öhhh hopppas inte bilen är lika dålig som killen stavar i alla fall!
Sen är Smurfblått inte min färg, men visst kanske mycket bil för 50.000:- ?
Vet ej, men vill man verkligen ha en smurf blå BMW?? Går den att sälja om 2 år när man tröttnat??

Sen det som ALLTID gör mig skeptisk är bilannonser utan miltal, varför frågar man sig ??
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
jag behöver altså veta om bmw som annonsören påstår har gjort nån sådan här "edition" med neon och grejjer... låter lite väl eller??

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Vad är "Tunnade rutor" förresten??? :)

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det måste vara en "Lightweight" sport version, med tunnade rutor!
Trevlig helg, nu går jag hem!
M_Razani
det är ju som svårt att inte lägga märke till den på vägen eller på en parkering, det är ju trots allt en blickfångare på gott och ont.

/Flash
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den färgen är säkert inte vanlig eftersom det är en "sonderlack", dvs lack utanför ordinarie tillvalslista. Tror iofs att man kan bli "lite" trött på den färgen efter typ två veckor... :o/

Däremot är bilen importerad, vilket han inte nämner! (syns på avsaknaden av spolarmunstycken till lyktorna)

Hur långt har den rullat? (garanterad mätarställning?)
Varför har den "tunnade rutor"? Den motorn har kamrem, kolla att remmen verkligen är bytt!
Kolla även att kamaxeln inte är sliten eftersom den motorn är känslig för fusk med oljekvalitet eller serviceintervall!

Den största frågan är väl dock: Varför är den omlackad? Kolla att den inte är smälld och fusklagad!

Att han skulle få ut 70 000 för en 318 -93 är skrattretande oavsett vilken utrustning den har!
Även 50 000 är mycket för den bilen!

Mvh
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
midsommardäck

MVH KJELLE

BMW har inte gjord någon sådanhär specialversion. Man kan ju givetvis beställa sin bil hur man vill genom BMW individual, men det är ingen specialutgåva. Kolla så att det är orginalfärg på lacken.

/T.P.
MrSerious
Bla, bla, bla... mkt skitsnack i den annonsen...
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
T.P: Tack, det var det jag ville veta!

// Ha dt gött pögar och töser!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Länk
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Det kan ju vara tonade rutor han försökt stava till plus att det kanske är spolarmunstycke på hans bil, det står ju att bilen på bilden inte är hans.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
gu
394
gurr
M5 -95
stavningen är ju helt ok, förutom vissa grammatiska grodor, såsom särskrivningarna och "En jätte
snygg blickfångare." då han måste mena kofångare. för nån blickfångare är det väl inte? mer än att man irriteras av färgen :)
Som sagt, det är ju inte ens den bilen på bilden så att spekulera om den bilen verkar ju rätt dumt...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag har sett en 320 touring -97:a i nån liknande färg. Den var unik den också :)
Så två finns det nog i Svea Rike.

Mvh
Patrik

Det ser ut som det är "318 santorinblå" på bilen, jag hade en sådan. Den färgen finns bara på tysksålda bilar -94 -95 -96. Det är en vanlig solid lack, så den färgen är inte speciel på något sätt. Jag har sett flera st på träffar. kolla mina bilar...

/ Andreas
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Jag har sett olika bilmodeller med så kallade "test"färg.Kan bli svårt att ersätta t.e.x.en skärm eller nåt annat.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För mycket pladder i annonsen för att bilen skall kännas bra, stå kvar på pass är min rekommendation:)
Asken
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

Har missat denna tråden då jag är mest i 5 seriens forum men här komer en santorinblå 530 iAT.

Denna färg är ovanlig men inte unik, tex här i stan finns två st, min och en 3-seriebil. Missade annonsen så jag vet inte vilken bil som såldes. Tror dock att det bara finns på importbilar. Kan/kunde man beställa sonderlack på nya bilar i sverige?

Santorinblå är en Sonderlack solid färg och som finns i tre varianter beroende på årsmodeller (skiljer en anning i ton). Är inte riktigt säker men jag har för mig att det fanns fler årsmodeller än tre, fanns dock både före och efter -94. Har fixat bättringsfärg från billackfirma, inga problem med det.

Närmast att jämföra med är Audi RS-blå, dock lite ljusare. Volvo och WV har även liknande blåfärger.

Själv tycker jag den är rolig att ha, inte för speciell men ändå egen

/Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.