|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
peter78w! Vill man köra turbo eller kompressor försedd bil så borde det vara en sådan från början? Samma argument som du använder går att använda sig av även mot dig och dina tankar, så det enda du har rätt i är att du själv får ha den tanken men om det är rätt eller fel för andra är upp till dom! Carl L! Visst skulle det bli "roligare" att slänga ner en Porschemotor, men sedan är det alltid en fråga om kostnaden för inköp och service/underhåll! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
| Peter78: du har helt klart rätt! | |
|
ja förstår mycket väl varför han väljer volvomotorn framför bmw motorn. Ja har ju skruvat i båda motorerna nu å ja tycker inte om bmws lösningar. Det är en bra motor tycker säkert dom flesta innan dom blir tvungna å skruva i "skiten". Presition finns de gott om i bmw motorer men var e den fina bmw kvalitén??? Men dom går förbannat bra innan dom rasar. ;) Mvh/Hassvik |
|
|
Såg också detta, så gör man inte mot en E30.... Själv hade jag stoppat i en M20B25, eller en S14. Men det är väl tur att alla inte tycker likadant. Länk - E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Braxen; vad har du själv för motor i din 320????? Så kan man väl också göra istället att säta i en volvo motor! Varför får man inte sätta in kompresor i bilen??? Det finns många som kör med den, sen tar dom bort rem från kompresorn o besikrigar eller??? Det finns ju många här på forumet som gör så!!! Men du får faktiskt ge dig Braxen Inte F*n sätter du en V*lvo motor i BMW???? ELLER????? Nån måtta får det vara! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
peter78w! Läs mitt inlägg igen så ser du varför jag skrev som jag skrev! Och jag skulle inte ha några problem med att stoppa i en Volvomotor i en BMW eller tvärtom, har t.o.m. planer på att göra något åt det hållet senare under året om jag orkar! Jag förstår inte hur folk kan vara så allergiska mot motorer från andra biltillverkare!? Hade det nu vart en Ferrari, Lotus eller liknade bil så förstår jag att man kan bli "irriterad" över det, men BMW är ingen sportbil, utan det är en vanlig bil som finns i tusentals exemplar! "Sköt er själva och skit i andra" -gammalt storstadsordspråk! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
svintoleffe |
Nu tänker jag lägga mig i denna tråd ochså. Bmw är Bmw och inte Bmw och volvo. Men om det stämmer som läste här. Då kan man ju ta en bmw b8 ,med turbo eller b10 och sätta i bilen då. Då går den igenom besiktning om dom inte klandrar på effekten då. Men då kör man bara igenom en rullande landsväg så fungerrar detta. Har gjort det på¨en audi så jag vte det. |
svintoleffe |
Nu tänker jag lägga mig i denna tråd ochså. Bmw är Bmw och inte Bmw och volvo. Men om det stämmer som läste här. Då kan man ju ta en bmw b8 ,med turbo eller b10 och sätta i bilen då. Då går den igenom besiktning om dom inte klandrar på effekten då. Men då kör man bara igenom en rullande landsväg så fungerrar detta. Har gjort det på¨en audi så jag vte det. |
|
Vad är det för skillnad om man sätter en Volvo eller något annat märke i en BMW. Visst det är lite större skillnad om det är en 325 eller M3, men i det här fallet handlade endast om en VANLIG 318. BMW:s fyror är inte något speciella alls, förutom M motorerna då. |
|
|
Fattar inte varför det ska behöva bli ett sånt j-a liv om en sån operation....Det kanske blir en skitkul kombination och det vet man ju inte förrän man testat. Fram för folk som vågar göra något originellt! |
|
|
jag tycker bilen är skitball, köper den på stället om den vore tillsalu. känner någon killen så jag skulle kunna få kontakt med honom? Länk |
|
|
gillade inte vovlobmwn..nope..dessutom e ju en bmw motor så mycket snyggare än volvons. men drag vart det tydligen... mov_it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.