|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det verkar ju som om man skall köpa blilen efter allas tyckande. Jag som var ute efter en andra bil. Får se vad jag får den för... ...någon som har en 3:e bil till salu för några tusenlappar - för trp till och från samt i jobbet? J |
|
|
joseph: Om du nångång skulle tröttna på bilen så verkar det i alla fall inte svårt att sälja den sen:) Om du köper den så vore det trevligt om du la upp den i läsagalleriet så vi alla kan se skönheten. Ps.Tar det lungt i trafiken Polisen kan finnas bakom nästa krön:)) |
|
|
Eftersom det nu lutar åt affär och som resultat av diskussionen på forumet blir det sommar-bruks-bil, rätt eller fel är upp till var och en. Min sista fråga är nu om vad man skall se upp med nu när bilen rullat så lite, dock har den motionerats lite varje månad med lite varmkörning och några svängar i parkeringsgaraget. / J |
|
| Allt som skall vara mjukt och flexibelt torkar ut ( slangar/bussningar osv) | |
Jeppe Johansson |
Mycket bil för pengarna om det är nyskick även om du får lägga 80.000 kr. Bilen har ju bara gått 5000 mil, kolla vad en ny bmw kostar med 5000 mil på nacken, ok, kanske lite dålig jämförelse, men det är ju en av de snyggaste karosserna bmw har gjort, och den lär väl inte sjunka i värde så länge den är välskött och har låga mil. "Jeppe" |
|
Denna är ju ett måste på läsargalleriet! Fixa snarast efter köp! |
|
|
Vad bra att det verkar finnas lite folk som kan lite om denna modell. Har då frågan: Är M535:an utrustad med Kamkedja eller kamrem? Hur är skicket på en sådan i så fall efter dessa år??? |
|
| Kedja, så den behöver du inte bekymra dig om efter bara 5000 mil. Kedjan byts väl egentligen bara när den börjar föra oväsen och det kan dröja många mil | |
|
Hej! Kamkedjan håller "motorn ut"...50-60tusen mil(normalt)på E28 535i.däremot så kan kedjan till oljepumpsdrivningen "ta slut"(rassla) lite fortare,låt säga vid ca 30-40 tusen mil. M.a.o dessa kedjor lär inte bekymra köparen av en kortmilad,välservad vagn på många år. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.