AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.487

M535i 87 5ooo mil - vad skall man betala för en sådan pärla?

Sida 1 av 2
Jag har hittat en m535i -87 som har gått 5000mil!!!!!
Jag känner ägaren så jag vet att den är äkta.
Aldrig vinterkörd - köpt och ägd sedan -88 som ett entusiastex.
Vad skall man max betala för den???
gangsta_toth
Svårt att säga... Du kanske kan få den till "kompis-pris"? Vad är det för utrustning? Skick? Inte bara utseende-mässigt, utan så att inget glappar eller så.
Bilen är till 110% felfri - den är i allt som helt ny! Det låter otroligt men är helsant!
Har stått i garage och aldrig körd ens i regn!
Utrustning:
Textilsportstolar, man, ellucka iövrigt rätt naken.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
I mina ögon är en sådan bil värd minst 70-80.000:-

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
gangsta_toth
Det låter som du har hittat ett riktigt kap. Är faktsikt lite avundsjuk... Mellan 50-70 lappar skulle inte vara omöjligt. Men du kanske kan få den billigare?..
Tack! Då vet jag - mycket pengar men det är ju mycket bil kvar.
Vågar man köpa och använda som bruksbil?
Man får ju inget annat vettigt för dessa pengar om man inte vill åka polo...el dyl
Tack! Då vet jag - mycket pengar men det är ju mycket bil kvar.
Vågar man köpa och använda som bruksbil?
Man får ju inget annat vettigt för dessa pengar om man inte vill åka polo...el dyl
gangsta_toth
Oss emellan, så hade jag inte använt den som bruksbil. Det är den alldeles för fin för. Om du redan har en annan bil, så kan du använda M535:an till o finåka med, och kanske ta med på någon ban-dag. Men då gäller det att fortsätta putsa den.
gangsta_toth
Säkert svårt att hitta nån som köper en M535 -87 för 80 lappar. Säkert inte omöjligt, men den hade inte varit lättsåld precis...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hoppsan...Det finns tydligen en del unika kanonex kvar av denna vagn.

Svårvärderad men den bilen bör kosta i regionerna "minst 70000"

Vad vill ägaren ha? Kanske mer än vad vi/jag tycker?

En härlig bil som du naturligtvis kan köra och använda som bruksbil under den saltfria delen av året..Lite trist att köra en sådan bil i saltslasket möjligen.

Mvh Janne.
En sådan bil får ICKE användas i reguljärt bruk som bruksbil. Det är en skymf! Hoppas att Du köper den i syfte att vårda den ömt och inte lägga en massa mil i onödan på den.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
joseph: tycker absolut inte du ska använda den som bruksbil....synd på en sådan pärla! Dessutom kapitalförstöring....vill du ha en bruksbil för de pengarna gör du bättre i att köpa en E34 eller E36.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Klart "pojken" skall använda bilen som det är tänkt :) dock kan vagnen undvikas att slaska runt i saltet...
Med en naturlig önskan att bilen behandlas som en ögonsten naturligtvis :)

Mvh Janne.
li
1.959
liste
535i -89
Bilen är unik och det vore synd och skam att börja använda den som bruksbil, faktiskt. Köp den gärna, men fortsätt entusiastvårda den. Vem vet vad den är värd om 10 år, om den fortfarande gått under 10.000 mil?? Värdet idag - ca 80-85.000:- då den med stor sannolikhet saknar like på begagnatmarknaden.
gangsta_toth
Man kan säkert få 80-85 tusen för den, men man hade ju knappast varit nerringd av köpare... Finns roligare bilar att köpa för dom pengarna. En M3 E30 kanske?..
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag tycker inte du lurar säljaren om du ger runt 40-50k för den, och sedan tar väl han om bilen.

Det kommer att bli mycket svårsålt för honom om han vill ha ut över 50k, helt enkelt beroende på att många väljer en annan bil för de pengarna.

Att köpa en så fin bil innebär ju för de flesta en mental begräsning, man måste vara lite samlare med plats i garage och minste en andrabil att tuffa runt i när saker ska fraktas och familjen ska släpas vintertid.

Roligt att det finns sådana här bilar kvar, man myser riktigt vid tanken. :)

Lägg gärna upp bilder och mer info om det blir köp utav.
Tror inte heller att många vill betala så mycke pengar för en sån bil. Polaren har en som är totalt genomgången till nyskick och den va det ingen som ville ha för typ 60000:-...

/Johan
[CUL8ER]
Tror den går att sälja för 70-80 papp. Ska verkligen inte användas som nån bruksbil utan att finåkas i. En kultbil.
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Att använda en M535 med 5 000 mil på mätaren som årent-runt-bruksbil är så nära kriminalitet man kan komma utan att vara kriminell, däremot är det kriminellt för BMW- entusiaster och andra beroende som jag själv. Personligen skulle jag kunna tänka mig att ge uppåt en 70 -80 000 om den är riktigt fin och helt original med en högst två ägare.

Synd att det inte är skinn i den och AC och annan rolig utrustning, men det kanske är jag som är utrustningsfixerad. Köp bilen nästan oavsett vad han begär om du har för avsikt att behålla den som entusiastbil och kontakta mig omedelbart om du inte köper den!

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
Allt under 60 är skambud på en bil som denna , men som tidigare sagts : man skall behålla den som putsbil/söndagsbil köra 200-300 mil/år så har man snart en bil som snarare ökar än minskar i värde

Detta är en riktig samlarbil/entusiast som snarare söker vårdare/förälder/älskare än ny ägare ( ..till skillnad mot vissa andra modeller där dess ägare tror att en bil med 18-20 000 mil på mätaren åtnjuter samma "samlarbils-status" som denna pärla....)
Nog för att det inte finns många kvar med det låga miltalet men att ge upp till 80k som vissa är viliga att ge är nog att ta i lite enligt mig alla fall.Jag skulle nog chansa på att den har ett marknadspris på 65K allt beror i slutändan på säljaren och köparen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.