AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.575

Alpinvit BMW 530iA -01, är detta en bra bil att köpa?

Sida 1 av 2
Hittade denna bilen för försäljning:

Länk

Tycker att priset verkar helt ok för en bil med såpass mycket utrustning. Hur är det att sälja en vit BMW?
Är det någon som vet nått om säljaren/ägaren?
Själv tycker jag att det är den absolut häftigaste E39, man skiljer sig verkligen från mängden om man kör en vit BMW.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vitt är ju en modefärg som återkommer vart 15 år eller nått.
på 80 talet var ju varannan bil vit:)
En vit M5a såldes på försommaren i Nora.till -08 tror jag
Vi har ett par vita E39or både sedan och touring i Örebro.
och det är faktiskt inte så tokigt och lite ovanligt.Men så fort det blir smutsigt så ser der risigt ut tyvärr, en nackdel.Men en välputsad vit bil är aldrig ful.
Och ska du sälja den så har du en begränsad köparskara får du räkna med.

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Läcker!! Lite hallickaktigt är det ju med tonade rutor + fet vit bimmer, men det är inte mindre snyggt för det. :)

Men som hasso säger så växer väl köparna av den på träd. Men vem vet, kanske är vit färgen nummer ett när du ska sälja?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priset är ok även om du hittar liknande bilar i Tyskland för samma pris och då i "valfria" färger. Den vita ser ju onekligen snygg ut på bilden och det är alltid kul med en bil som är lite ovanlig men jag håller med Hasso att det nog är svårare att sälja den än när det blir dags för det.

I USA hade det varit en annan femma för där kryllar det av vita 7:or, MB, Lexus, etc.

acey
GT3 RS
M3 Touring
Som hasso säger så är ju vitt inne, det blir ju lite westcoast style med vitt och fint polerade hjul :) Frågan är ju om det är så roligt i längden? Åkte runt i en vit opel omega för några år sedan och det var ju inte lika mycket pimp över. Som en bekant brukar säga vit färg är ingen färg!

Ser snyggt ut men räkna med att bilen (troligtvis) blir lite mer svårsåld om några år.
Tigerr
klart att den har en begränsad köpskara om nått år KANSKE.. Men inte så att du borde avstå från köp NU! Jag tycker att den var jättefin! Och om du nu får problem med försäljning i framtiden, så åk till Florida - Där är en vit Beemer det hetaste man kan ha! :D

Tigerr
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Häftig bil - lite dyr för min plånbok, men som tur är har vi inte lika stora plånböcker allihop.
Du kommer säkert vara nöjd med den om den blir din. Sen instämmer jag helt med föregående talara - det kan vara svårare att sälja, men det behöver inte vara det. Det kan komma en äldre sydlänning som älskar att visa upp en vit maffig bil för släkten.
Missuppfatta mig inte nu!!! Det är inte bara modernt i Florida med vita bilar.

Mvh

/NP
Hej roligt att så många svarar på min fråga.
Var inne hos BMW Group i Göteborg igår, där stod en Alpinvit BMW X5 4,4, med lite tonade rutor blir den lika häftig. Hörde även en säljare på Audi i Göteborg säga: vita bilar är på väg tillbaka, vi säljer fler vita bilar i år jämfört med samma period förra året. Det är som hasso säger, vart 15 år kommmer färgen igen.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Normalt sett brukar jag inte ha mycket för vita bilar, men denna E39 med tonade rutor ser riktigt bra ut. En fin bil.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Ja... den är enligt min mening skit snygg... skulle kuna tänka mig en vit nu faktiskt.... jag har aldrig tyckt att vit har varit någon färg... men en vit E39 är snygg.

_____
Jag hade en vit M3a tidigare och den var ruskigt fin på kvällen. Den sken liksom upp, förutsatt att den var ren så klart.

Grymt snygg. Jag har haft 4 vita bilar på raken tills jag skaffade min 525-a. Så jag var rätt trött på vita bilar. Men hade jag haft dom där pengarna hade jag köpt denna BMW-en direkt. Den är skitsnygg.
ma
101
mafqa
F10 550i -10
Någon som vet vad den centerconsolen heter där bak med kylare i som är på bilden? Såg riktigt intressant ut :)
Har också en e39 01:a..
mafqa ... du har mail

//matte
ma
101
mafqa
F10 550i -10
tackar tackar :)
Ja, det är riktigt maffia stuk på den bilen... som sagt... skulle lätt kunna tänka mig en vit E39...

_____
ca
115
carl
M3 E46 SMGII

GSX-R 1000
Hej!
jag känner ägaren till denna bil... han bor på min gata och jag kan stark rekommendar denna bil... jag har själv åkt med i bilen... helt underbar är den, och full utrustad med allt... mer ompysslad bil får man leta efter =)

Mvh
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Ställ dig vid en väg vart som helst i Sverige stå där i ca 20 minuter räkna sedan hur många silver / blå / svarta / vita e39:or du kommer att få se. Skulle gissa på typ 0 vita. Därför tycker jag att en vit är så jädra fräckt på en e39 det är diskret med ändå sticker det ut, om bilen skulle vara pippigul då skulle man kunna snacka om ful och osmakligt.
Hade en gul 523 Touring i Växjö innan. Inte så dumt som det låter faktiskt. Och det finns en illgul M5 E39 till salu på bytbil. Såå fett :)

/Johan
[CUL8ER]
Johan99; Säker att det finns en på bytbil? Hittar nämligen ingen gul.

/Manray/
Manray: Nej jag såg det nu att den tydligen va såld... Men den va riktigt snygg faktiskt.

/Johan
[CUL8ER]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.