AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.977

Vanos hjälp önskas!

Sida 2 av 2
sebbe
Dawwe!!!!!!

Va har det med frågan i detta inlägget att göra?????Kan inte riktigt placera den person du menar!!!Om jag nu vill va rädd om min bil,,så undrar jag (på ett snällt sätt) va du har med det att göra....Du får gärna låna ut din bil till en kazakstan eller en thailändare.........Who cares! Körde M3an från Route 66 till Ringelekors (VÄ),Nålen visade stadigt 280 km/h... I våras så körde jag en av mina bästa polare och 2 av hans vänner till Etage i Malmö...Tid ca- vill inte ljuga men en av de få gångerna jag bromsade ner var vid vischan (Linderöd), snittade ca 310-315 med en BMW Alpina B10!!!!Ej org.360hk, utan 500-550hk Större/modifierade Biturbos,större laddare m.m..Kan garantera att den bilen e bland dom 10 finaste i världen!En 92, som han blivit erbjuden en bra bit över 300 000....av en fransk aukt.Alpina säljare.......Skicket på bilen e i klass med 02:or.........SÅ sug på den karamellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sebbe:De va menat som ironi o inte blodigt allvar...Personen i fråga som berättade det e min käre bror som du polade me ett tag för länge sen,fast ingen av oss bor kvar i byhålan C4....Ska vi gå in på "skrönor" kan ja oxå återge några men ser inte vitsen me de hela,men ja har oxå kört riktigt fort kanske inte så fort som du men who cares ,en gång(o sista) lät ja min galne bror maxa min numera skrotade M5:a mellan Västerås-Sthlm....237Km/h i snitt enl färddatan,o nålen pekade inte på mer än knappt 280(varvstopp) men detta me 19" däck,så enligt omräkningstabellen här på sajten motsvarar det ca 270 riktiga km/h o ja kan lova dig att ja va skraj....Mitt inlägg var faktiskt menat som ironi...
sebbe
Hejsan Winck!!!!!!!!!

Du behöver inte va orolig!!!Detta inlägget kommer inte att bli lika långt....Tack ska du ha för dina positiva svar om mitt inlägg resp.min bil.....Din går heller inte av för hackor.....Kanonfin, o jag menar det verkligen......Du ska veta att vanosen måste bytas för eller senare...Vissa måste bytas efter ca 1500 mil,medans andra klarar sig ända upp till 10-12` mil........Men om du vill så kan jag ordna jobbet billigt.Min polare som e aukt.bmw-mekaniker bytte min, o jag kan garantera att det han inte vet om bmw, det e inte lönt att veta...Han servar en 316 lika kärt o med samma omsorg som en M-bil....Det händer ibland att bmw-mekaniker runt om i landet ringer till bmw hos oss o frågar efter hans hjälp, om de har kört fast,eller e lite osäkra på nåt....Speciellt Alpina-bilar.Du tjänar ca 10000kr.E du intresserad så hör av dig!!!E på jakt efter en 99:a estorilblåmet,helst med ljusgrått skinn,klima,st,färddatorn m.m.Typ ungerfär samma utr som jag redan har.Det e ju som sagt sista årsmodellen av M3 E-36:an....Tillverkades till nov.månad,tror jag......Rätta mig om jag har fel......Men det känns som att leta efter en nål i en höstack, och en av orsakerna är av det mest tillverkades cabbar sista året...Har du skinn,klima,färddator i din Winck??????

Du ska få ett tips av mig så att du kan hålla lite koll på din vanos!!!!!Kolla bultarna/insexskruvarna.....mellan jämna mellanrum..Skruvarna på toppen som e lätta att se, e alltid hela och ok,men det e bultarna på sidan o bakom/undertill som spökar....Ta en sticka,eller nåt annat o vira in den i typ papper,ner med den o håll tummarna att den inte e fuktig,oljig när du sen kollar den............Hade varit roligt att veta vad ni betalar för oljeservice,insp.1 och insp.2??????

Mina kostnader:
oljeservice:ca 1200 (Helsyntetisk castrol TSW Racing)
Insp.1:ca 2000-2500
Insp.2:ca 4000-4500

Får dock inte BMW-stämpeln,men den stämpeln jag får e minst,om inte mer "respekterad o aktad" än BMW:s. Vet att många M-ägare i Skåne har samma stämpel som jag i s-boken..

PS.Vi kanske ses på BMW:träffen senare i år!!!!!!
MVH:Sebbe
sebbe
Okidoki, Jag menade inget negativt!!!!!!!!
Det e lugnt,polarn...Vet nu vem du menar!!!!
Sebbe: Cool kärra du har för övrigt,nästan lika fräsch som min ju:)(ironi).Ja antar helt klart att du inte har kvar ditt gamla jobb nu när du kör en sån killermobil...Själv e ja i valet o kvalet,köpa ännu en M5 E34,eller vänta lite så man får ihop lite xtra cash o slå till på en M5 E39 minst -01...E46 vill ja inte ha pga motorstrul...
wi
28
winck
M3 -96/B
Tjena sebbe!

Ja men isåfall kan juh ingen M3 e36 ägare känna sig säker förrens den går sönder och får den ersatt med en ny. Det är juh därför man är lite skeptisk till allt snack om Vanos. Jag får följa dina råd. Men det är väl bara att bita ihop och va glad att man har m3 :)

Som sagt jag ska åka och hämta M3an imrnn. Har inte den fullt i min ägo än. Fy fan va det ska köras imrnn =) får ta det lite lugnt i början! man måste lära sig känna sin bil.

Den har klima, dator, inte skinn men alcantara, tele osv...ganska välutrustad med andra ord.

Hade en annan fråga också förrest!

vet du på ett ungefär vad det kostar att göra facelift till 97ans njurar och sidoblinkers inklusive montering av BMW lr liknande? skulle även vilja byta till 97ans 3 ekrade ratt.

MVH Alex
sebbe
Hej W.....

Tyvärr,jag vet en hel del, men här kan jag tyvärr inte hjälpa dig.Vet ej.men ring till en bmw-firma....
Lycka till o cruisa lugnt!!!!!!!!!
Winck:Har för mig att "faceliften" kan/kunde du köpa på www.nfs.nu för typ 1500,blinkersen typ 300.Ratten lär ligga betydligt högre pga airbag,skulle gissa på en 7-10lax hos BMW,bättre då o ta en ratt från en smälld bil.Sen tillkomer lack säkert ca 1500...Kolla på Länk har en 3-ekarad airbag ratt där för 2800 Dkr + moms,dessvärre ingen M-ratt...)
För att kunna sätta på sidoblinkersna så måste du byta skärmarna och det kostar en del, dessutom så måste du lacka dem (risk för färgskiftning).

/T.P.
Sebbe: "I våras så körde jag en av mina bästa polare och 2 av hans vänner till Etage i Malmö...Tid ca- vill inte ljuga men en av de få gångerna jag bromsade ner var vid vischan (Linderöd), snittade ca 310-315"

Hur lång är sträckan och vad för typ av väg är det?
wi
28
winck
M3 -96/B
Dawwe : Var på BMW idag och frågade om prisuppgifter!

Ny 3 ekrad ratt 3000:- Ny airbag 4800:- montering 800:- =8600:-

Ny frontplåt + njurar 800:- montering 1600:- +lackning 1000:- =3400:-

Sidoblinkers skiter jag i....ser ändå knappt någon skillnad!

MVH/ winck
Winck:De va ju billigt!Bara o slå till!!Hade ju en M5 tidigare som blev stulen,dessvärre skulle repnotan landat på minst 80 lax enligt BMW kanske uppemot 150,så den blev inlöst!De roliga va att först sa BMW att "kommer nog kosta max 40 o laga den!" men sen de kollat bilen noga så va notan på 80"...Så du kanske bör dubbelkolla alla priser så de inte helt plötsligt blir det dubbla....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.