|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| funderar på att köpa en gammal 5s erie men vet ej vilken motor, inte heller årsmodell mm mm. Nån som kan ge förslag? | |
|
518 borde räcka fint om du ska ha den till vinter/andrabil. Mycket ekonomisk vagn och i mina ögon inte så slö som man kan tro. Du kan läsa mitt begtest av en 518 -90 här: Länk Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Automat med ASC+T är en bra kombination på vintern, går som loket. En 8:a kanske inte är nödvändigt men borgar för säkra omkörningar : ) spar till en.... Länk |
|
| billiga e dom oxå hehe, har annars en volvo 740 men det skulle inte va helt fel o ha 2st bmw i garaget. vill ej lägga ut mer än 30 000 kr på en vinter bil. Är dom dyra att serva/reparera? | |
|
För 30 kkr så får du nog räkna med en del kostnader på rep. Priset brukar spegla skicket " i en del fall". spar till en.... Länk |
|
| En fin 518 hittar du för 25k. Mycket billiga i såväl försäkring, reparation/service och bensinförbrukning. | |
| tackar:) men e d nån speciell årsmodell man ska akta sig för? vilken i den bästa årsmodelen? skildnader? | |
jocker18@home.se |
köp en 518 om det bara är till vinterbil. åka sexa lr åtta på vintern lönar sig inte anser jag. min gamle ford drar nästan hälften ju WmB SoundZ |
|
jocker18@home.se: Vem har sagt att bil lönar sig : ), om man inte kör taxi dvs. spar till en.... Länk |
|
|
ASC+T är verkligen att rekomendera. Min förra 530i 93:a saknade det, onödigt och otäckt. /Simon |
|
| dum fråga nu.. men va e ASC+T ? | |
| Antispinn+Antisladd. | |
| ahaa när tillkom dom på E34 an? | |
Scheckheft |
Hej, ASC+t = visst antispinn men nog sladdar bilen i kurvorna. Det mer avancerade DSC (dynamisk stabilitetskontroll) förebygger sladd. /Scheckheft Länk |
|
Länk är priset högt? inte för ja tänkte köpa en 530 men, finns d några som har elhissar bak oxå? executive el? Scheckheft: är det DSC som sitter i min 728? har ej koll på sånt . |
|
|
Soki, Jo den var svindyr. |
|
| men bilen verka va vällskött o hade rätt ok utrustning, va skulle ja ge för den så dom inte blåser mig? | |
Scheckheft |
Hej, lite osäker när DSC blev standard (00 el 01) på E 38 orna. Enklast att kontrollera om du har ASC är om du har en knapp där det står ASC under klimadisplayen. Jag tror att det är standard på alla E 38 or. ASC+t kontra DSC har diskuterats tidigare här: Länk /Scheckheft Länk |
|
Den bilen hade jag inte gett mer än 35k för. Observera också att det är en -89. Den har altså INTE V8, utan en M30-rak sexa på 183 hk. |
|
| oo ok tur att man fick reda på bmwpower annars skulle man vart blåst , ja trodde d va en v8 530 men där ser man. | |
|
Hej! Jag skulle ha köpt en 735! Gärna då en manuell. Har själv haft sådana som vinterbilar och har varigt väldigt nöjd! Före min nuvarande (740) hade jag en 730 men den drog mer bensin än 735orna. Stort plus om det är diffbroms, man tar sig fram bra i snön då! Sist men inte minst: Man åker krocksäkert om det kommer nån som inte kan köra bil (allt för många) och får sladd och kör på mej, då är man glad att man inte satt i en Micra... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.