|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Kollade in dackonline.net, de hade bra priser. Har även varit inne på www.alven-ingvarsson.se, bra priser där med. 2045:- för Michelin Pilot Sport, 1995:- för Goodyear F1 Eagle GSD3 (EU). /Petter |
|
|
Jag köpte Goodyear F1or hos Gummihuset och de va tyska... /Johan [CUL8ER] |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Johan99:De har bägge sorter men vissa forumidkare har fått asienversionen utan att komma på det förrän de läst på däcken, som inte hade samma egenskaper som de GY Fi som det köpt där innan.Och tidigare så upplyste ju inte däckhandlare att däcken var från Asien. MVH Hasso Länk |
|
Jag har åkt på Uniroyal Rain Sport I som jag tyckte var mycket bra däck. De var dock aningen mjuka i kanterna för hård körning (i och för sig en tung E36 Coupé) och svajade en aning i höga farter (riktigt höga farter), men våtegenskaperna var formidabla, greppet oerhört bra och de slets inte alls särskilt fort. Nu åker jag på Fulda Extremo. De slits klart fortare men är klart mycket bättre vid hård körning och höga farter. Greppet är i stort sett det samma, men som sagt. Hade jag köpt igen till min nuvarande bil så blir det Fulda Extremo. |
|
|
Har Asientillverkade F1:or på min iX och måste säga att de är mycket prisvärda. De är mycket förutsägbara vilket betyder att man kan åka ganska fort när det svänger även fast de inte greppar lika bra som tex S-02 or. Sen så är de väldigt slitstarka. Men man måste ju vara införstådd med att man får det man betalar för men just i detta fall måste jag säga att jag är mycket nöjd. Till sommaren skall det på Pirelli 6000 på den andra bilen så vi får väl se vad man tycker om dom. F1:orna är förresten 215/45-17 och Pirellisarna kommer att bli 225/50-17. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De nya pirelli 6000 som satt på min bil bullrade värre än mina dubbade vinterdäck som inte hörs alls:) och då var det 15"/225 De fick byta ut pirellina mot vinterdäcken. tom gumman reagerade på bullret, hade provkört en annan E39 tidigare som gick som en viskning i jämnförelse.Och pirelli 6000 är dyra mot vad du får för pengen visar en del tester som jag ögnat igenom. MVH Hasso Länk |
Bimmer7er |
Jag valde Yokohama AVS Sport till mina nya fälgar. Vet att det ska vara ett bra däck. Någon som vet det bättre egenskaperna resp. ev. sämre egenskaperna på dessa däck ? (kanske pericsso oxå vill veta) /// Bimmer7er |
|
Kul med många inlägg. Har ganska bra koll nu på vilka däck man kan köpa utan att få någon otrevlig överaskning. Och som sagt är ju slitstyrkan en av de viktigare egenskaperna, dyra däck kan ju då visa sig vara ganska billiga. |
|
|
Hasso: Mina P6000 var billigare än Asientillverkade F1:or. :-) --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
BBrahme |
Goodyear F1 Eagle, hade sådana i fjor, väldigt bra grepp men med lite lekfull körning slet jag ut bakdäcken (obs inga burn outs) på 3-4 månader så visst kostar det |
M_Razani |
dunlop sp 9000 är att rekomendera, speciellt i vått underlag även Pirelli P zero en fantastiskt bra /Flash |
| Kan ni precisera "Asientillverkade", rimligtvis borde Bridgestone, Yokohama, Toyo m.fl. vara tillverkade i Asien. "Asientillverkade" här på forumet har ju inte en positiv betydelse direkt. Ni som handlat av "dackonline", vad har ni för erfarenheter, bra priser är det ju onekligen. | |
|
DEt handlar väl mest om Goodyear Eagle F1 som finns både som "tysktillverkade" och "asientillverkade" och där de sistnämnda inte håller lika hög klass... /Johan [CUL8ER] |
|
|
En gammal artikel: Länk Mvh Anders S. |
|
|
Jag har haft Uniroyal kommer inte ihåg vilket de var, men det var inget bra däck. Tyckte att man hade mycket dåligt grepp på så väl som våt och tort och då handlade det inte om att köra med full gas ¨ bobby |
|
|
Själv valde jag Hankook... 215/45-17 Nice price 750 buck stycket |
|
| jag har Hankook Ventus K102 som ska ha gott omdöme...och inte för dyra för oss entusiaster... | |
| Tyska Auto Motor & Sport brukar ha test av prestandadäck i ett vårnummer (ofta nr 6) då får man det däck som "gäller" för säsongen eller välja ett däck där de egenskaper man själv prioriterar framhävs. | |
|
Ser att här är två som har Hankook. Både jag och föräldrarna har haft Hankook Ventus K102. Vi tyckte om att dom var bra. Ganska slingriga av sig och för dåligt slitstycka om man kör mycket. ¨ bobby |
|
|
Det har blivit Goodyear F1 Eagle GSD3 (Tyska) som sitter monterade på sommarfälgarna nu. Vi får väl se vad erfarenheten blir. Nu saknas bara våren....... Bilen besiktad ida oxå. Mvh /Petter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.